Isnin, 2 November 2009

Kisah dari Mgu Lepas sampailah Ke Hari Ini

adalah dlm 3 ari kot aku x sempat nak berhapdet belog...jd arini aku hapdet pakej sekali kejadian2 yg berlaku dari ari jumaat lepas sampailah ke hari ini...
sesiapa yg close ngan aku mmg taulah aku amek coti mgu lepas sbb nak pindah umah....aku dah x dok serdang ngan parents aku...aku dah kembali menetap kat umah apt subang....alhamdulillah sumernyer berjalan lancar..cuma sayu je lah hati aku ni bile meninggalkan parents aku...sure derang sunyi tanpa cucu disisi...tp tulah lumrah kehidupan....insyAllah sekiranyer aku dpt jumpa umah di area seri kembangan, dptlah aku kembali dekat ngan parents aku...amin....bukan apa, faktor jauh tmpt tinggal dari tmpt keje memaksa aku cari kediaman yg agak2 senang tuk aku ke keje dan dekat ngan next of kin...jd bleh tgk2kan leesya kalau aku perlukan bantuan..tu je niat aku...
jd ari jumaat tu lepas dah settle bank sumer bagai...aku pun siap2 pindah..hangkut katil bagai tuk bibik aku...x pakai lori yer...hanya pakai keta aku leh muat katil single...mula2 x caya...tp realitinyer tu la....tp x leh hangkut org lain la...muat2 aku sorang je drive keta..kahhhhhhhh.....
pastu mlm jumaat tu parents aku tdo kat umah...dan mlm tu gaklah parents in law pun dtg..so aku hangkut derang gi makan satay kat TTDI shah alam...nama restoran tu MMZ...mmg femes satay dia...dah mkn satay borak bagai...terus terjah ke tesco...padahal masa tu dah larut malam dah dlm kul 11...tp nekad nak gi sbb nak beli kipas dan brg2 dapur sket...kitaorg la yg paling lambat sekali kuar dari tesco...kahhhhhhhhhh...
arini plak, boss aku bawak songkok rakun yg berekor...ntah mana dia dpt ekor rakun ni ntah..geli den..tp aku pakai gak sbb nak masukkan dlm belog...korang tgk je lah ek...



inilah topi yg boss cilok dari mana ntah...besar kan bulu dia? geli i you....eeeiiiiiii


aku yg geli geleman pose pakai songkok rakun...besar tol ekor dia...meremang segala bulu aku


ko ni dah cam ghupe org mongol dah aku nengok...kahhhhhhhhhhhh

ni kejadian smlm, bile aku dah kemas brg2 menan dia...bleh plak dia tolong sepahkan balik..xpela nak, mainlah selagi bleh...



leesya yg rindukan atok dan wan dia....sadis sungguh sbb dia rapat ngan parents aku...aku lak yg emo...



leesya yg kesunyian...nnt ibu bawak leesya jalan2 yer...


aku dah kemaskan satu bilik tuk brg2 leesya...biar dia main puas2 dlm bilik tuh...


apa yg parents aku ngan parents in law aku buat tu ek? meh aku skodeng...
dekat lagi...


aku hengat ada mesyuarat tingkap...ghupe2nyer...



jaga dak kecik nih...siap ada 4 org dok perati tuh...dasat ko yer nak...siap ada 4 pengasuh lg malam tu yer...(kejadian di tesco shah alam-ari jumaat lepas)

3 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

alahai, sedih nye leesya da bejauhan dgn nenek dia. takleh la nak ber wrestling lg. da selamat pindah pun korang ye. mesti boring je leesya kena ngadap muka bibik je siang hari. heheh...

masuk TESCO kul 11? mmg best la korg. dan lagi nak beli barang. lepas tu dan lagi leesya main kete tuh.

aku tgk pun geli topi bulu ko tuh, kalo pegang, mau meremang bulu tengkok aku..

fazilzura berkata...

emm lepas ni aku plak ikut jejak ko.. akan pindh , tp area cheras jgk .. hehehe walau gitu , sure toki dgn tokwan akil terasa bile kiteorg x dok bersama dh ... emmm sejak akil lahir smp skang ni dok dgn diorg, leps aku pindh ni .. hope ayah aku x demam ler (aku kawin , pindh sewa umh lain.. ayah aku demam smp x bangun u..windu haku siannn dia).. ni kalau cucu .. cmner ler gamak nye.. adehhh .. tp harus ler.. x kan aku nk dok dgn diorg lelama kut.. sib baik aku pindh dekat , kalau jauh..haku pun meraung hhhuhuhu..

*** mak aiii , sian plak aku tgk rakun tu kene jd topi korg...

nome berkata...

alya: mmg sedih aku nengok leesya rindu kat atok dia...x dpt dia nak smackdown bagai ngan wan dia...yg kena smackdown skrg ni bibik dia jer...mesti dia sunyi...dahla mlm td aku balik lewat sbb singgah K4 beli susu dan brg2 dapur...cian sgt2...pastu aku ajak la dia kuar kejap gi isi minyak..punyelah dia suker...sampai melompat2 dlm keta...aku lak emo tgk dia...huhuhu

zura: ko pun x lama lg dok sendiri yer...kalau ikutkan ati, mmg x mo pindah kan..lg selesa dok ngan parents sendiri...leh tgk2kan anak kita..tp tulah, kena gak jaga ati somi...kena belajar berdikari...berat hati nak pindah..but life must go on...huhuhu...