Isnin, 30 November 2009

Happening Giler Raya

seperti yg aku penah ckp kat entry sblm nih...aku ngan sedara mara berpakat berkumpul ramai2 kat umah mak aku di kg semenyih....jd tmpt kejadian sumernyer kat umah mak aku...kumpul sekepala sorang 20 hengget tuk sumer acara2 sepanjang raya 3 ari....very happening...mkn sampai muntah...antara menu kejadian, sup lembu fresh, ayam percik bakar, ayam berempah, sotong sambal melepuh molot, sup kanak2 spesel, ikan bakar, sosej bakar, yong tau fu, kek, ulam2, sambal belacan melecet, gulai lemak cili api ikan keli, tempoyak of kos from doyan fresh, air tebu potong kaki, air oren masam gilos, air tropika ala2 semenyih, dan semestinyer acara klimaks KARAOKE SAMPAI SUBUH (SEYES BEB, MMG KARAOKE TU ABIS SAMPAI KE PAGI)....melalak2 sampai lebam....x dilupakan juga permainan tradisi KOTAK BERACUN DAN MUSICAL CHAIR....very happening....all the veteran dan sumer warga muda emas turut serta...bayangkanlah adik badik mak aku 17 org (org dulu kuat menanam...kahhhhhhh)...so penohlah umah mak aku tu ngan kaum kerabat kitaorg....aku sonok gilos...pastu meratah doyan yg sgt2 sodap! panjat pokok rambutan jenis budak sekolah...pastu rembat cempedak yg merah meranum...sgt sedap weiiiiii....x ilang lg bau tempoyak tgn aku nih....jom layanz gambar...nnt ada sambungan lg...video lak...
sebelum nak bertolak, ajak leesya main boyan kat pdg menan umah aku

ketibaan sedara mara ngan kelazatan doyan2 fresh dari kebun dpn umah

raja segala buah...DOYANNNNN

bile sumer dok berkumpul...bekfes aritu mkn doyan idup2



doyan yg baru runtuh dari pokok



asben aku yg dok pulun mkn doyan...dia tgh dok snap muka aku...aku lak snap muka dia

our breakfast


bibik yg gigih kopekkan doyan tuk kitaorg

leesya pun sibuk gak nak temankan mkn doyan...tp dia x mkn

gazebo mak aku nilah yg akan digunakan tuk pentas karok

doyan lagik

acara memunggah dapo

yg penting KERJASAMA...sebahagian kazen aku

sambil menolong...sambil berceramah...kahhhhhhh

mak aku yg khusyuk bersihkan cendawan yg kutip kat kebun



cendawan fresh dari semenyih

keadaan di rumah mak aku



kazen aku ni ditugaskan menjadi penyelia kanak2

inilah rumah mak aku


menu lunch


keadaan dapo mak aku

get ready tuk masak bbq



upacara membakar bbq






yong tau fooo...byk gilos!


the foodzzzz

upacara mlm tu dimulakan dgn acara potong kek oleh kaum2 mak bapak



sori gambar gelap sbb loper psl nak pasang lighting


nombor bertuah tuk kanak2


aku, leesya ngan kazen


peace no war!





leesya ngan org kuat mlm tuh
karok sampai lebam! aku ngan kazen2 layan lagu




telatah leesya di tmpt kejadian


us!




leesya dah ngantuk time nih




12 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

sambal sotong melepoh mulut? hahahah... lawak tul nama resepi ko ni. tp mmg happening gile raya korang. dapat gathering 1 family mmg sgt best kan? nak2 lak adik beradik mak ko 17. mmg dasat! 1 mak ke ni me? heheh...

siap ade gazebo tuh buat pentas nak karaoke. mmg best!

Ryn berkata...

astaga...ngucap pjg aku mie...hahahahaha...amacam ada mcm muslimah tak??

mak oiii menu mknn tu byk benau...hbs diet ko eh...ape yg penting kite ENJOY!!!

bukan selalu pn berkumpul gitu kan...

A.I berkata...

oiii!!
meriah gilak umah mak kau!!! hepening siot! aku yg tgk ni pon bleh rasa kemeriahan tu...

cantek umah mak kau nome...

Jue @ atanayuiman berkata...

memang betul meriah tue.. mintak sikit doyan tuee.. huhuh..

nome berkata...

alya: mmg sodap gilos sotong tuh...tp melecet la kalau mkn, pedas2 manis gitew...adik badik mak aku yg sbnr 10org jer..hat lg 7 tu adik tiri...kiranyer 2 mak satu apak la...gazebo tu lak, mak aku saje buat tuk lepak2 minum petang sambil mkn buah2 kat dusun...

ryn: mmg muslimah ko arini..kahhhh..mmg hancur diet aku aritu beb...balik timbang, terus naik 3 kilo...hambik ko! pasni nganga mkn tahu rebus..kahhhhhh

kai: mmg setiap kali kitorg berkumpul, leh runtuh umah dibuatnyer..sgt2 meriah...msing2 molot pitching tinggi...

jue: rumah mmg meriah..sbb ahli keluarga ramai...pastu sumer kaki sporting...haruslah sonok tahap gaban...kalau jue tingin nak mkn doyan, meh ar ke teratak umah disubang...ok jerk...

Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· tinieƸ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ♥●•Ù ·˙ berkata...

mana diet ko weh???
hahahaha
takper2 hari raya boleh menggemokkan

lepas ni kita kuruskan badan sama2 eh

Dayah @ Real Ummu berkata...

belambaknya doyann... tak tahan tengok... cantik umah mak ko.. luas..aku suka gazebo tu...

-wijdan-

nome berkata...

tinie: aku sahut seruan la beb...ate raya korban kan? jadi aku pun korbankan diet aku gak semata2 nak isi tembusu aku ngan lauk pauk terangkat tuh...terus mencanak naik berat aku 3 kilo..hambik ko! kahhhhhhhh...pasni terus aku rasa nak posa...

wijdan: mmg byk giler doyan..sampai skrg ni masih elok berkumpul kat umah mak aku...haruslah aku balik kutip doyan tuh...rasa nak niaga doyan pun ada gak nih..ekeke...

mak aku wat umah kat kg, sbb dekat ngan sedara mara...arwah atuk aku wasiatkan sorang 1 ekar...jd sumernyer ada 17ekar kat semenyih tuh...alhamdulillah..tu yg mak aku pulun guna duit kwsp tuk buat umah...ate dah pencenkan..elok lah dok kg...aman je rasa..

mamashasha berkata...

dahsyat me...byk gile gambo ko n3 ni!!!kahhhh golap pulak yg bawah tu....wei aku suke suasana persekitaran luar & dlm umah ko tu.....mendamaikan beb!!aku tgk mak dgn sedara yg lain je masak me...ko tukang makan ngan ambik gambo je eh?

nome berkata...

bed: kahhhhhhh...ko udah membocori rahsia dan identiti aku...kahhhhhhhhh...ate aku ni blogger tegar, jd keje aku haruslah amik gambar setiap masa...wajibbbbb!!! kahhhhhhhhhhhhh

mamashasha berkata...

wei bukan ko je..aku pun sama kalau dok kampung aku akan bercuti....wakaka cuti masak & cuti jaga anak!!

fazilzura berkata...

WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

besh nye korg nye raya... aku nye biasak2 jek..

besh kalau family yg hepening.. cm family aku, cool skit.. lg pun anak ramai gurl kan.. so masing2 maluu..

belah pak ajil le yg hapening.. sorg je gurl nye.. lg 6 lelaki.. hambik ko.. mcm2 hal ado