Selasa, 10 November 2009

Bersiaran bersama family ke ikano

aku laki bini cian sgt tgk anak aku leesya dok terperap kat umah...selalunyer kalau kat umah atok dia, ptg2 dah ronda2 naik moto, x pun jalan2 kat dpn umah...tp bile pindah kat subang nih, bibik aku takut nak kuar (mmg elok pun, sbb aku x mo dia berkwn ngan bibik2 sane...kang jd lain plak) so cian la tgk leesya yg sentiasa tgu kitaorg ni balik keje baru leh jalan2 jap...jd tuk tidak mengecewakan dia, aku ajak sumer sekali termasuk bibik, gi jln2 ke ikano dan seangkatan dgnnyer...tujuan aku sbb tingin sgt nak mkn bantal durian tuh...dan alang2 nak beli brg dapur kat tesco nun...so gilah kami anak banak...first sekali terus terjah ke kedai bantal durian kat ikano..bukan satu tau aku beli....aku beli dua..satu perasaan durian dan satu lagi perasaan cempedak..loper lak aku nak snap gambar dia..nnt kalau aku beli lg...aku snap bg korang tgk..sgt2 marveles...dulu satu kedai je jual bantal durian nih...tuh kat the garden mid valley...tp la ni dah bukak cawangan kat ikano..mmg dokat la..pastu jalan2 ke kedai binatang kat ikano...aku kol la ryn..kot2 dia ada kat celah2 situ sbb dia kan duta the curve...tp sayangnyer time tu dia kat OU teman adek dia beli laptop...sila terjah belog dia yer...then after beli brg2 dapur...terus blah balik...sampai umah dah mlm...terus memasing terduduk penat...tp sgt sonok kalau dpt jln2 camtu...igt pasni nak gi ikea lak...tungguuuu!!!
ni baru sampai ke ikano..baru je lepas beli bantal durian...leesya yg x reti dok diam




dia kalau dah ramai org, mmg x mo pandang camera lgsg..biasaklah bebudak...



perkenalkan..inilah bibik aku...suka ko yer bik dpt kuar jalan2...thanks sbb jaga umah dan leesya dgn baik...

udah besar anak aku ni yer...cam dak umo 3 thn ke atas plak..sekejap jer...i love both of u!

leesya yg kuat meronta...aku takut dia kuak lentang kat mall...so baik aku sewa keta nih kat ikano...kena letak deposit 20 hengget...pastu charge satu 2 hengget...sgt2 mudah ada keta nih..senang aku nak berjalan...



tgk tuh, kalau dah dpt keta, aku nak pegang pun x kasik...suka tol dia


sesampainyer kami kat kedai binantang tu, aku terkezut ko ada sekor anjing dilepaskan...aku kan penakut anjing...so terjerit la aku kat situ bile nampak anjing nih...tp tuan dia ckp jgn takut sbb anjing dia ni sgt2 jinak..nama dia MILO...very the ensem la jantan nih!


MILO ni kacukan anjing dan serigala...sgt2 cantek mata dia..ala2 biru cair...harus ku beli kontek lens kaler itew...barulah nampak cam keliwon...kahhhhhhhhhh


bibik yg soker tgk binatang...kata dia tingat dia kat binatang peliharaan dia kat kg...leesya lak teruja tgk byk sgt ikan2 kat situ...siap cium aquarium lagi...

6 ulasan:

Ryn berkata...

duta yee...hahahahahaha...sorry ler beb, tht time aku kat OU plak...kalo tak sure kite jumpa py...

g gak ko kat tpt ikan2 tu ye...best kan...byk ikan...masuk situ sure rasa nak rembat satu akuarium bwk balik...

ikea? biler? hehehehehe..

AieZa berkata...

sandal leesya color putih tu beli kt mana eh?? aku ni beli Hana punye bata je.. xjumpe la yg cun2..

bila nk g ikea tu?? aku nk g gak nk beli meja n kerusi hana.. aritu g xde plak dh bis stok.. jom ryn kita berkampung kat ikea..

fazilzura berkata...

amboi ko g Ikano ... haku plak g terjah IKEA>. kahhhhh ...

weh tujuk ler gambo bantal doyan tu .. cmner rupe nye...

comel jgk bibik ko yekkk.. sakan dia dpt jalan2...

*** kalau aku nmpk anjing dh jauh dh aku lari beb

Mrs. Simplicity berkata...

amboi korang, ikano la ikea la. aku cavenzi jek. hahaha.. bibik ko mmg muka kegembiraan dpt kua umah tu. tp bibik ko mmg nmpk baik org nye. nmpk senang dpt letak leesya dlm tu, aku rasa lg senang nak handle kan?

nome berkata...

ryn: tu la beb...ada hikmahnyer kot x dpt jumpa ko time tuh...kalau tak sure lg meriah sampai ke malam berjimba2 together...aku hengat saje nak pi jalan2 ke ikea nun..aritu x sempat nak pusing ke sana...tu yg aku hengat nak gi bersama2 ngan kamooo..saje nak gi beli brg2 sket kat ikea...amacam?

aiza: kahhhhhhh...ko jgn terkezut tau..sandal leesya tu aku rembat bkn kat kl or s'gor..aku rembat jauh giler kat johor nun..sehari sblm raya...alkisahnyer last minit sopping kasut raya leesya..tu je yg menarek di mata ku..rege so murah..aku rembat la selai...alhamdulillah masih bertahan sampai ke la nih...jom kita jimba sama ke ikea...aku no hal..roger jer..

zura: lenkali aku tunjuk ek gambo bantal doyan tuh..aku dah buruk lantak sgt time tuh, x sempat nak snap gambo..very the marveles...comel ek bibik aku? bahya nih...x aci nih..harus ku lakukan sesuatu kat diriku ini..kahhhhhhhhh

alya: ko jgn x tau beb, aku pun layan cavenzi tau..bleh dikatakan perabot umah aku tu dari cavenzi...cuma hat lampu2 ngan frame2 org brg2 dapur kecik tu je aku beli ikea...yg besar2 cam sofa and meja mkn dari cavenzi...ekeke...

mamashasha berkata...

aku tak pernah lagi jejak ikano ni!!sian tak??hehee bibik pun nk interprem..hehehe...leesya exciteddpt berjimba2 tuh.....