Selasa, 3 November 2009

(*&^%$#@!)

kalau sesiapa yg paham tajuk entry aku tuh, maknenyer korang pun berperasaan mcm aku jugak skrg nih...ni gara2 smlm ptg...sejurus selepas keje tuk pulang ke umah...mmg penyapu tol...menci tau...aku dulu kalau dok serdang...tepat kuar dari opis kul 5.30...sampai umah kul 6.15 camtu...bestkan?...tp bile dah dok subang nih...hangin 10 badan tau...kuar kul 5.25ptg....sampai umah dlm kul 8mlm...menci ya amat....rasa cam nak peod jer time tuh...abis gula2 aku satu pastik aku sebat dlm keta...inilah dia kelebihan kalau dok jauh ke dalam nun....aku rajin sedekahkan duit gaji aku tuk subsidi kerajaan...contoh cam TOL! DAN MINYAK!...mmg gile2 aku dok perabiskan $$$ aku...nyampah tol! nampak sgt aku kena berjimat gilos babeng pasni....haru ko!.....kalau camnilah gamaknyer...aku kena posa setiap ari...bagus tuh...dpt pahala, ye tak? ekeke...hikmah di sebalik kejadian....

so far aku dah 2 ari bawak bekal makanan ke tempat keje...bekal ye kengkawan...ekeke...aku mintak bibik aku masakkan tuk aku laki bini bawak bekal...so jimat $$$...dahla mknan kat kl nih mahal gilos...so tuk mengelakkan aku membazir lebih...aku harus amik langkah precaution...tp sekiranyer boss2 aku dah nak banja...aku terima dgn hati yg terbuka...kahhhhhhhhhhh.....rezeki jgn ditolak...







inilah bekal aku...tupperware kecik jer tuk lunch karang...meh kita tgk apa isi di dalam...


inilah dia...telur goreng ngan udang masak sambal...bekal smlm ayam masak kicap ngan telo goreng...esok x tau nak bwk apa...ekeke...




ni gambar aku ptg smlm..sejurus aku masuk keta...tp still kat ngan opis...



hambik ko! idup2 aku stuck dlm jem...penyapu sungguh...lokasi kejadian kat tol jalan duta ikut NKVE highway...



panjang gilos jem...sampai ke tol subang nun...mmg ampeh.com la...sgt2 kejung aku dok dlm keta lelama...keras kematu kaki aku...dibuatnyer la kalau aku nak memerut time tuh...mmg aku nekad benti memerut kat situ gak..lantaklah!!!




lagi dan lagi...jem dan jem...



elok2 aku posing baek mula2 td...terus muka aku bertukar jd hulk...geram rasanyer...tp nak wat camne...dah ditakdirkan nak jem..redha je lah..cuma aku cian kalau2 ada org sakit pewot nak uk uk atau sakit nak banak...camnelah perasaan derang ek berdepan jln jem camni...cian sesangat...

8 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

tgk tajuk entry ko, dgn pantas aku bukak nak tau pe yg ko geramkan. hahhah... jem yek, selalu balik jalan lancar, lepas ni kena meredah jem. tambah dgn toll + minyak lagi, sesuai la ko bawak bekal. lauk simple tp aku da terliur tgk gmbr nye.

bape jm dlm kete tu beb, kalau aku mmg da jadi hulk tuh, tmbh ujan lak tuh, extra hr la dlm kete ye. sabo beb, ilang keayuan mu itu nanti :D

fazilzura berkata...

salam beb ..

sabo2.. kang ko smp2 umh , anak & laki ko x kenal ko plak.. haru ..

tu ler lumrah dok msia ni .. mana2 pun jem.. lg2 kalau ujan beb .. mmg kalau pose. harus hangus itu pahala..

tu yg aku maleh keje kl.. nk ke cheras kalau x jem 15-20 min je.. tp kalau jem ... ambik ko 2-3jam dlm keto... x sangup haku...

dh keje dsara ni, relex skit.. kuor 6.15 smp cheras dlm 5min b4 7pm.. kire ok ler tu .. jem skit2 jek..

pe lagi kan .. harus mohon smart lorong di sume jln2 HOT di msia ni (tp smart tol kl pun time ujan2 diorg tutup.. tu yg abis jem sume tmpt tu

mamashasha berkata...

me...sesape yg weng or hangin mmg paham title n3 ko....wakaka..masaka la beb dok kat highway tuh....kalau hujan lagi worst!!lebih kurang je me aku pun gitew jugak!!!umah takdele jauh dekat je dgn opis tapi sehari aku abis kat tol shj 3.20 kalau nak cepat lagi 4.70 sehari...minyak lagi....best gak kalau bawak bekal kan...tp ko kira ok lagi beb tension kat jln balik umah layan anak je...aku dah le tension balik nak masak lagi...layan anak lagi...

shah-ila-ain berkata...

lambt tul ko sampai umah mie...siannyerr leesya sure lama tunggu ko balik...alang2 baik ko dok jerr umah mak ko mie kan senang...hehe...kumpul duit sewa leh buat bayar umah sendiri nnt...

Ryn berkata...

ermmmm...sabau2...nak wat camne, tmbh lak sekrg ni sokmo hujan maka dengan itu sokmo laa JEM...

beb, camne leh sesat? ape kes?

ustad berkata...

akak... ape kate akak sumpah je penyapu tuh bleh jadi penyapu terbang.. heheh kejap je sampai umah... huhhu sib bek laa jie dok n9 ni tak laa jem.... tensen dok lam jem2 nih...

nome berkata...

alya: lahai ko terliur ker tgk gambar bekal aku tuh? sib baik aku bwk lauk simple kan..kalau la aku bawak ketam goreng bercili ker, atau lobster masak sos tiram ker..sure tekak ko lg terangkat kan? ekekee..aku gurau2 jer...

zura: xde gunanyer letak lorong SMART merata2 beb...kalau ujan jer terus tutup...wat sesak mata jer sbb jem lagi bertambah teruk nnt...tp smlm aku balik ikut jalan lain, oklah...sampai cepat jer..i loikeeee..

bed: ha ah bed..aku setujuk ngan kamoo...sure ko lg penat kan...sbb dahlah berasak2 dlm jem, pastu balik nak layan anak, masak bagai..lom lg memenuhi permintaan laki..lg berpeluh satu badan...cian ko beb..sabar yer(pandai lak aku nak sabarkan org)..kahhhhhhh

mel: aku mmg dlm proses nak mengumpul duit beli umah...kalau dimurahkan rezeki, dptlah aku beli umah sok...ko doakan je aku menang sedepuk satu juta...ekeke.....

ryn: beb, mmg kelako kalau diigt2kan smlm aku leh sesat..nampak sgt aku dah lama x guna jalan damansara nun...kahhhhhh..sorila aku terpaksa ganggu ko laki bini sbb aku tepon laki aku tp dia sibuk...akhirnyer aku jmpa gak jln tembus ke umah...kahhhhhhh

jie: kalau la akak ni ada "menurut", leh gak jampi penyapu tu jd penyapu terbang cam citer 'harry potter' tuh, sure akak jimat you..jimat duit minyak, jimat tol dan jimat tenaga...ZAM2 ALA KA ZAM...KEBABOOOMMMM!!!

A.I berkata...

Mak aiii!!! dah malam baru sampai! mau kejung dlm kete tu wei. isk...