Selasa, 20 April 2010

Menyambut Besday Abah Yg Ke 60

bersiaran kembali di belog ku ini setelah lama aku mencotikan diri...maaf pada kwn2 blogger yg ku sayangi sbb aku x sempat nak terjah and tinggalkan komen kat belog korang...baru arini aku berkesempatan nak wat tu sumer...

nak dijadikan citer...start jumaat lepas, aku amik coti separuh hari (petang saje) sbb nak bawak bibik aku ke kinik...dia dah 3 ari pening2 kepala dan sakit pewot..cuak gak la aku...takut2 kena denggi or penyakit berbahaya yg lain...alhamdulillah doctor ckp dia cuma sakit gastrik dan kena cucuk kat bontot...byk gaklah doktor bekalkan ubat tuk dia...sbb sakit gastrik dia agak teruk gak...now, dia dah normal dan x bleh nak diet2..dia ni degil...byk kali aku nasihat jgn diet, tp dia nak diet gak...last2 kena gastrik...aku ckp x mo dgr...tp bile doktor marah aritu, baru la nak dgr...ish..ish..ish...bik..bik...apapun yg penting ko sehat k...

dah abis citer psl bibik, ni citer di ujung mgu aritu, aku sefamily gerak ke kg semenyih sbb nak celebrate besday ayah terchenta yg jatuh pd 13 April...tp disebabkan 13 april adalah ari bekerja, maka kami decide celebrate ari sabtu lepas...genaplah umo abah aku yg tersayang 60thn...semoga abah sentiasa sehat dan dipanjang umo...zura syg abah sangat2...sayang yg tak terhingga...terima kasih abah yg membesarkan zura dgn susah payah...maaf yer..emo jap...

lepas mkn kek kat umah, kami bertolak ke umah makcik (mak andam) kat semenyih jugak sbb nak tgk baju2 kawen adik aku nih...dah cuba2 bagai...dah puas hati semuanyer siap...barulah kami berangkat mkn ke malee restoran kajang...sedap tol makanan2 kat malee nih...kalau x caya tgk gambar kat bwh ni nnt....

kami yg menyambut besday abah secara sederhana...makan2 sesama kami dan sedara2 yg ada kat kg aritu


leesya yg sgt rapat ngan atok dan wan nyer..x leh nak berenggang langsung...nak ke jamban pun payah..xpelah abah...cucu baru sorang...nak wat camne kan...ekeke..sok2 kalau cucu dah ramai, ntah2 mak ngan abah pakai wisel..ekeke


sesi membaca doa sblm potong kek


alhamdulillah abah dah masuk ke era 60-an...masih lagi sehat dan bertenaga..alhamdulillah


atok dan wan di samping cucu tunggalnyer




uncle fir dan aleesya


bakal menjadi ahli keluarga kami bulan june nih..aunti linda dan leesya


inilah dia Malee Restoran Kajang...sedap tol menu2 dia...siap ada pakej hidang2...berbaloi-baloi


sempat posing sblm makanan sampai


khusyuk layan bola..ada game Man City v Man U


ipar duai bergambo2...aku kenan ngan dak linda nih...sbb rajin memasak, kapla pun leh tahan gak sengal cam aku..aku soker...




penoh satu meja


our peberet kalau mkn kat sini...Siakap Phuket


Ikan Siakap Tiga Rasa


burung puyuh goreng berempah


tauhu jepun goreng oyster...sgt2 sedap


gift dari mak aku untuk cucunyer...satu set rantai, gelang ngan subang (tp leeysa lom tindik)...thanks mak...bazirkan duit jer...



sblm balik, meh kita tangkap gambo....org nak pakai spek, dia pun sibuk nak pakai gak


udah cam adik ngan kakak je ghupenyer...ekeke....


vavava..leeysa tu dah cam anak korang dah...leesya sgt manja ngan uncle ngan auntienyer...



10 ulasan:

mamashasha berkata...

selamat ari jadi pakcik, semoga panjang umo and murah rezeki...

utk bibik tersayang...ecehhhhh hekkk la nak diet mcm perli ko je me.....apakah?apakah?

sgt2 manje aleesya dgn atok nye.....hehe

Tanpa Nama berkata...

HAPPY BESDAY ABAH ... eh pakcik.. ( ater ko gune nama zura kan .. cm terasa aku ucap tuk abah aku plak )..

semoga pjg umur, murh rezeki, sihatt sepjg masa & happy alwys (wah speaking kan)..

bday abah aku bln 10.. entah cbrate ke idak tah huhuhu

Ryn berkata...

nasib baik kek itu bukan yg kuimpikan...(sambil urut dada...)...hahahahaha...

selamat hari lahir pakcik..semoga pjg umur dimurahkan rezeki diberkati Allah...

Leesya ada bambam sikit laa...tang peha kemain lg...

suhida berkata...

nome,siakap phuket tu apa semenanye.nmpk sedap beb.
alhamdulillah abah dan mak ko masih sihat.

nome berkata...

bed: tq...tq..bed...siap ada wish tuk apak aku lagi..terharu aku...

bibik aku tu mmg bed...sibuk nak diet jer...mmg perli aku pun...aku dah ckp x bleh diet sbb dia ada gastrik, tp x mo dgr...last2 kena marah ngan doc...aku ketawakan dia...fadan muka...ekeke...

aleesya sgt2 manja ngan atok dia bed...cucu atok la katakan...

nome berkata...

zura: ekeke...kebetulan sama plak nama kita...sib baek selama ini aku bahasakan diri aku 'mie', kalau tak..sure kita memasing kompius kan...

n'way thanks for the wishes ye zura...

ko buatlah mkn2 sket sok tuk abah ko...mesti dia soker...lagi2 anak2 dtg berkumpul

nome berkata...

ryn: aku loper plak ko tgh dok mencarik kek doyan..sib baek gambo tu bukan gambo kek doyan, kalau tak, sure ko meleleh tgk...ya ampunnnn...

peha leesya biasa2 je la beb...x gebus sgt...ekeeke

nome berkata...

sue: siakap phuket tu rasa dia ala2 nuget ikan sbb inti nuget tu isi ikan siakap...mmg 200% xde tulang...sodap sesangat...

Mrs. Simplicity berkata...

happy birthday to u uncle. umo 60 tahun masih steady lagi. moga diberikan kesihatan yang baik & ceria2 selalu.

mmg seronok dpt kumpul 1 family sambut birthday kan? korang 2 beradik je ke me?

nome berkata...

alya: mmg sonok kalau dpt kumpul seisi family...mmg itu lah saat dinantikan oleh kita2 nih...selain dari ari raya, time camnilah yg paling sonoknyer...berkumpul...berborak sampai ke pagi..heaven!

adik badik aku x ramai la beb...dua org jer..aku anak perempuan tunggul sulung...manakala adik lelaki bawah aku...cian kan? tp kan beb...kalau kami berdua ni berkumpul...molot meriah cam ada 20 org adik badik...mmg kecoh abis...ekeke...