Khamis, 8 April 2010

Kek v Pulut Mangga

memandangkan asben aku tingin nak mkn kek, maka gigihlah kami gi membeli kat kedai kek kg melayu subang....yg bestnyer kedai kek ni kepunyaaan org melayu....sedap2 kek dia...dah byk kali aku gi beli kat situ...

aku beli hat sederhana jer...saje utk makan2 malam...apa?! mkn malam?!!! kahhhhhhhhhhhhh.....tp idaklah abis mlm tu gak...masih ada lagi baki dlm peti ais...ayat cover...ekeke...

aku x tau apa nama kek nih, tp sgt2 sedap...lembut tol tekstur kek nih...mmg marvelles!


pasni aku nak suh org kedai tu bikin kek velvet plak....nape ek nak velvet?
sbb aku nak fulfill kan keinginan kwn baek aku nih...dia doklah mencari2 kek velvet nih, sampai skrg lom termkn2 lagi...cian dia...huhuhu


saje je aku pacakkan lilin suh leesya tiup...tp leesya cuak la pulak


cubaan yg ntah bape kali...kek ni aku beli saje2 je tau...x sambut apa2 pun




pulut mangga ni plak, aku bikin 2 ari lepas....sbb skrg ni kan musim mangga...so aku wat la pulut mangga nih...licin! abis! sedapppppppppp

15 ulasan:

AieZa berkata...

wahhh dia jual kek separuh laaa.. susah nk jumpe kek jual separuh jer nihh.. mcm best jerkk..

red velvet cake... ermmmm looks like yummy kn.. sape laa ade wat agaknya yer..

Ryn berkata...

kek tu separuh ke?
tp look alike separuh laa kan kan kan...

velvet cake? cake yg kaler merah tu ker?? ke kaler pepel?

nome berkata...

aieza: kek tu mmg jual separuh...tu yg aku soker tuh...sedap lak tu

tu aku harap ada lah kwn2 blogger yg sudi bgtau....sesapa yg jual kek velvet nih...cian kat kwn aku tuh..tingin sgt nak mkn....

nome berkata...

ryn: kek tu mmg separuh je ryn...leh wat mkn2 camtu jer...

kek velvet ni kaler ala2 pepel camtu...ke aku rabun warna ek? ekeke....

AieZa berkata...

kn memanjang tu.. tu nmpk mcm separuh.. selalu kek jual 4 segi.. nih segi 4 tepat lak.. tp krim dia sume penuh la kn.. best gak kedai tuh.. menarik..

errrr kek red velvet aka kek merah baldu...

Tanpa Nama berkata...

beb .. ko nk ngidam ke ... dok makan kek je kerja nye ..
mmg besh kan kalau dpt makan kek yg kene dgn selera kite... sure dap tu ..

jrg aku tgk kek kecik gitu pehtu 4 segi ..

mamashasha berkata...

wahhh makan sodap lagi ko ye....blh pulak jual half ye me...orait le tu kalau taste nye sedap....texture ok tak? bape rege tuh?

pulut mangga me????sedapnye....

Jue @ atanayuiman berkata...

mengancam tul mkn mcm nieh...!!!

Ibu Mifzal berkata...

dua2 sedap..

nome berkata...

aieza: ha ah...kek yg aku rembat tu bentuk segi empat tepat...comel jerk...sedap giler...dah samat kami mkn abis smlm....

nome berkata...

zura: aku idaklah mengidam..tp asben aku yg nak mkn kek sambil minum kopi...tu yg belikan tu....belikan hat kecik jer...juz tuk mkn2...

nome berkata...

bed: texture kek tu sgt lembut walaupun ko dah simpan dalam peti ais...mmg sedap...krim dia pun sgt2 sedap..x manis sgt....sgt lembut...aku soker...sbb tu aku selalu beli kat kedai tuh...kek tu murah jerk..dlm RM16.50...bleh ar nak wat mkn2 saje...

nome berkata...

jue: mmg mengancam dan terancam...dah abis dah pun kek tu kami bedal

nome berkata...

ainey: pulut mangga tu saje je wat as a dessert pas mkn2 nasi...sbb stok mangga byk kat umah..tu yg gigih masak pulut....dua2 pun dah abis dah...

puding roti berkata...

salam.

nak tanya, apa nama kedai kek ni ek?

maceh..