Rabu, 14 Oktober 2009

Paparan kisah smlm

alkisahnyer ptg smlm boss aku bg aku duit mintak tolong aku belikan hamper deepavali sbb ajen yg selalu buat hamper ni x amik tempahan tuk deepavali sbb x byk sgt keuntungan katanyer...maka dgn itu, aku pun smlm gi lah terjah ke jusco balakong @ cheras selatan tuk membeli hamper...tp hampa sbb hamper yg tinggal, bkn dlm budget boss aku...
sudahnyer aku laki bini beli sushi segera kat jusco tuh sbb laki aku mengidam nak mkn sushi, dan aku plak tingin gilos nak mkn tako tao...tp kat jusco sinun xde tako tao...yg ada tako zen...sama jer makanan nyer..cuma beza kebulatan dan kebesarannyer...tako zen ni adik kpd tako tao...size dia kecik sket...sodap gilos bile dpt makanan nih...masyuk tol!

aku balik dari opis smlm, anak aku leesya tgh syok mkn sambil layan mickey mouse dia...bibik aku ckp, leesya skrg ni mkn x mo disuap..dia nak suap sendirik...bile org nak suapkan, dia marah...xpelah nak, ibu x kisah janji leesya mkn yer....
korang tgk tuh, suap sampai penuh jari ke muka...kahhhhhhhhhhhh
mkn mee goreng ngan nasi putih
video yg aku amik masa dia tengah syok mkn mee

deretan hamper kat jusco

x jadi beli coz not in budget

mamat industan yg sedang memasak tako zen..aku beli berperasaan udang...i likeeeee!!!


rege sekotak dah up dari RM3.90 pada RM4.20...

inilah rupe tako zen yg aku melantak smlm...kecik sket dari tako tao...ada 4 ketul..kalau tako tao ada 3 ketul...rege sama...

sementara tgu tako zen aku masak, aku rembat sushi kat jusco khas tuk asbenku, memandangkan laki aku balik keje smlm x sempat nak mkn...ate aku terus culik dia tuk teman aku cari hamper...


ha bang..apa lagi..moh kita mkn sushi tuh....

penoh molot abg...sodap yer...kalau ada masa, kita ke sakae sushi yer...

sesi mkn beradap...kahhhhhhhhhhhh

molot aku pun penoh gak...ate sushi tu besar, ceh alasan..

meh pose dulu...baru kita balik yer...


last2 ini jelah hamper yg aku rembat tuk boss aku kat klcc...jenuh mencarik..aku beli hat comel sbb org yg boss aku nak kasi tu comel...ekeke....aku rembat kat femes ames...


13 ulasan:

Ryn berkata...

berpinau mencari hamper yee...tkper2 jnji sambil mencari sambil mkn...hehehehe...itu yg penting...kerjasama...

amboi leesya gitu sekali suap ke molot..tonyoh nak..tonyoh...jnji makan...

Ryn berkata...

tp kan byk2 hamper yg ada....besauuuu nye hamper yg ko beli kat femes amos tuh...wakakakakakakakakaka!!!!

Ryn berkata...

biler nak ber'papadom'??

saje nak komen byk2...hahahahaha

Mrs. Simplicity berkata...

ryn, ko nak memeriah kan ruang komen nome ni ek. heheh..

comel aku tgk leesya makan sendiri. besungguh dia. tak la comot sgt kan. aku tgh bayangkan kalau nia dpt suap sendiri, mmg kena mop lantai umah la jawabnya. heheh.. menarik menu leesya makan tuh. heheh..

tako2 tu tak penah aku try. makanan jepun eh? aku tau sushi jek. hehe.. siap ada makan beradap lagi tu. jusco balakong menjadi saksi yek. hahaha..

Ryn berkata...

derang ni memg gemor mkn beradap...di mana2 jua...hahahaha...betol kan mie...i loiikee..

nome berkata...

ryn: sayangg kamoooo...bersungguh ko komen kat belog aku ni yer....ate dah boring la tu...kahhhhhh...xpe, i likeee...meh komen byk2...

besaukan hamper aku pilih setelah berpenat lelah ke sana ke mari??? kahhhhhhhhhhh...sile tawa dekah2...ate aku kedekut nak beli yg mahal...sbb lebihan duit tu aku yg punyaaaaa....kahhhhhhhh....siot kan...

jom ar kita jimba tgk papadom...bile aku nak culik ko yer? best nih kalau plan menjadik..harus ku roger ko secepat mgkn...

alya: leesya mkn mee goreng leh la x comot sgt..cuba mkn sup atau nasi berkuah...sure tangkap mop lantai gak...parah tuh! ekeke...

ala beb, sekali sekala nak mkn beradap..apa salahnyer..tp aku ni sekali sekala ker? kahhhhhh...ryn...diam2 sudey....malu aku...tp i loikeee it toooo!!!

mamashasha berkata...

aku laki bini suker sushi!!! i likeee...
hamper famour ames tu mmg lawa2 belake...pandai ko pilih me...

Mrs. Simplicity berkata...

waa selalu makan beradab, rahsia rumah tangga ni, kena jadi tetamu semanis kurma. hehehehe... aku makan beradap bila tangan dah penuh tgh menyuap nia. nak jugak tuh. hahahah..

nome berkata...

bed: ko pun soker sushi ek? eloklah tu...leh la kita together2 gi terjah sushi...bile la tu ek? kahhhhhhhhhhh...

mmg tol bed, hamper kat femes ames ni sumer comel belaka...hat aku paling minat, dia punyer mug la...heaven jer bile dpt adiah mug cap femes ames...ekekeke...

alya: kahhhhhhhhhhh....x tahan la lawak ko ni beb...tetamu samanis kurma tuh...ko pun x mo kalah ek...ceh alasan tgn penuh suap nia yer...xpelah, janji ado mkn beradap kan...

fazilzura berkata...

amboi kojauh nye perjlanan nk carik hamperrr.. smp ke JJ balakong yek.. nape x singah umh aku .. hehehehehe

nome berkata...

zura: kahhhhhhhh...ko kan tau aku ni malu2 meow...tp kalau ko ajak aku dtg umah mlm tu, mmg aku terjah...dokat ker umah ko ngan jusco balakong tu?

Ummi Nuhlan berkata...

aaah...tangkap kat bendang kak mie.. FIL imah tangkap...kadang2 imah n hubby pon turun skali..
seronok t aw masuk bendang cari ikan..
kat sini pon mahal..sekilo rm 15 hengget haruan bendang
tapi imah xpayah beli
nanti dtg la prlis..leh mai mkn haruan perlis...
aah..tu pon sebab nak buat ikan kering..imah dok mkn haruan kering pas OD ni.

shah-ila-ain berkata...

wahhh sedapnyerr sushi..tp aku tak bape reti makan sgt kahhhhhhhh...laki aku lajuukkk jerrr....