Jumaat, 16 Oktober 2009

Majlis Tahlil dan Bacaan Yassin untuk Halau Hantu

ngeri kan tajuk entry aku nih...tp inilah realitinyer...mmg sejak kebelakangan nih, misteri nusantara kat opis aku nih makin menjadi2...sblm posa aritu, dah ada dah 2-3 org kena dan nampak sampai kena berubat kampung sbb jiwa kaco....after that, kejadian2 misteri nih dah kurang sampailah bulan posa..tp x lama keamanan opis ni, "benda" tu dtg balik bertubi2 after posa...ramai yg terkena...opis aku ni ada 4 tingkat dari berpuluh2 tingkat kat bangunan nih...kesemua empat2 level ni ada "misteri nusantara"...acapkali ada lintas langsung dpn mata...
aku yg mulanyer rock pun, leh jd lemah gemalai sbb ramai org dah terkena...so skrg ni aku nak uk uk (berak) atau nak tencin pun, harus berteman...kalau xde kwn, aku tahan sampai balik umah...sanggup ko...nyawa2 ikan aku tahan sampai gelembong pewot...kahhhhhhh....mmg seram weiii....meremang segala bulu kalau korang tau kisah yg berlaku kat opis nih...
so arini HR opis aku menjemput beberapa org ustaz untuk membuat tahlil dan bacaan yassin...dengan niat supaya "benda" tu takut dan tak datang kaco lg...dengan berbekalkan lada itam 10kg dan air kosong tuk surah yassin berbotol2...kami pun memulakan tahlil pada pukul 9.30 pagi td....dan sesudah abis tahlil dan bacaan yassin, ustaz tu pun memulakan aktiviti menghalau...
dgn lada itam dan air yassin tu, beberapa org ustaz buat "pagar" sekeliling opis termasuk bilik2 boss, bilik air, bilik semayang dan segala bilik termasuk jamban...ustaz tu buat tuk empat2 level sekaligus...mmg ada la suasana tegar tadi sbb memasing bleh merasai kewujudan "benda" tuh...sgt menyeramkan....
dan tuk menenangkan pikiran aku yg bermisteri nih, aku membawak diri bersama geng2 terjah ke Pavillion...gi jenjalan sambil beli brg2 sket...
korang layan pic kat bawah yer...gambar bacaan yassin dan tahlil aku x sempat snap sbb aku pun dok pokus baca yassin (aku takut sbnrnyer, kang tangkap gambar ada plak wajah2 misteri dlm enpon)...ayat cover nih...


edisi memakai tudung sblm majlis tahlil bermula


pose dulu!



sesudah majlis selesai, haruslah bergambo dulu sblm edisi melantak....



sejak bile opis aku bela ikan puyu ek? korang tgk molot dak nih..dah cam ikan puyu...kahhhhhh


hai..nak mkn bihun pun sempat berposing yer...

sebenarnyer "benda" yg aku maksudkan tu ada kat belakang aku...kahhh..."JANGAN PANDANG BELAKANG"...camne nak elak jin2 kat belakang aku ni ek...aku rasa uztaz tu loper nak tabur lada itam sekilo kat bebudak nih...kahhhhhhhh

baju2 kat MNG...sgt lawo k!


aku minat gilos kat beg TANGS nih...


sgt sesuai pakai ngan baju kasual atau opis attire


ish..ish..ish..beg..beg...


unik beg nih...


ha ko, pelagi..rembat lah..duit berbukit2 tuh!


bags!
terencat ke minah nih, tisu pun ko rembat yer...kalau korang nak tau nape aku geget tisu...aku kepedasan sbnrnyer sbb mkn cili api byk sgt....


inilah yg aku mkn td...aku mkn char kue tiow dia...aku letak cili api potong byk gilos..aku ni kan antu cili...kalau gi Pavilion, aku mesti rembat kue tiow dia...sgt malatop!


ABC ku dan kwn2...kongsi ramai2....

8 ulasan:

Ryn berkata...

ada gangguan jugak ke??? ermm bab2 ni aku no komen arr...tp komen aku, tgh2 dok cite pasal baca yassin apsal ada org tu p posing ngn handbag??

motip?? very da misteri entry ko ni OK...hahahahahahaha....

Ryn berkata...

ko kena rasuk eh? kena rasuk ngn MNG eh?
hahahahahahaha...

nome berkata...

ryn: kahhhhhhhhh...ko ni mmg komentar yg terulung la...tau2 jerk pangai aku ni kan...aku pun x tau nape aku senget arini...halau hantu ngan beli handbag? motip???kahhhhhhhhh...aku rasa lada itam yg ustaz tu campak byk sgt kot kena kat aku..tu yg aku jd senget nih...ceh alasan....

AieZa berkata...

tu la pasal.. ape motip bergambar dgn handbag tp idak membeli? hahaha..

nome berkata...

tak membeli ko kata za? udah selamat yer...udah selamat...kahhhhhhhhhhhh....ayat menyesal nih...

Mrs. Simplicity berkata...

erkk,kecut perut aku baca entry ko ni. tu la, dlm kita hidup zaman serba urban ni, takleh nak tolak kewujudan benda2 ni kan. sampai 4 tingkat kena, mmg seram gak tuh. kalo aku jd ko pun, sanggup ku tahan nak ke toilet smpi balik umah. hehehe...

shah-ila-ain berkata...

erkk..seramnyerr sampai kene panggil ustaz utk halau bagaiii uihhh....ko lak rajin no amik gambau dlm jamban...seb baik idak de yg join...
uihhh serammnyerr..

nome berkata...

alya: jgn risau beb..pewot ko xkan kecut punyer..aku jamin nih...sbb ko kan bunting la nih...ekeke...tp aku mmg cuak beb sbb zaman urban ni la byk tol misteri nusantara...tp mgkn jenis moden dah kot...kahhhhhhhh

mel: mau x seram weeiiii...aku kat sini lg la..meremang segala bulu bile byk tol stori mori yg x best didengar...tp nak wat camne, dah kat sini tmpt aku cari mkn...haruslah redha...tp pasal tnkp gambar tuh, la ni aku x buat dah..tobat dah...kang x psl2..benda tu nak join...