Khamis, 8 Oktober 2009

Arini aku kurang mood sgt sbb anak aku kurang sihat…mlm td aku dah hangkut dia ke sepital serdang sbb ada record dia kat sane…aku plan nak gi tawakal tp memandangkan ptg smlm jem gile bab kat kl, jd aku terjah je sepital serdang…mak aii…mmglah murah giler bayaran dia satu hengget jer, tp servis dia cukup bikin aku panas…setelah menunggu 4 jam, baru dpt jmpa doc…yg best part bile aku dah perabis citer psl keadaan anak aku, doc tu ckp dia akan panggil aku balik…sbb dia nak tanya doc kanak2…bleh camtu??? Apa kes la doc nih…ko beli sijil nak jd doc ek??? Xpelah, sobar lg…walaupun jam menunjukkan kul 10.30malam…pastu lepas 10 minit, dia panggil..dia ckp dia dah tanya doc pakar..doc pakar tu ckp..ni perkara biasa yg terjadi pd budak2…kita bg je ubat demam setiap 4 jam…pastu sapu cream kat tmpt melecet kat anu dia..pastu kalau panas tinggi, sumbat je ngan ubat insert kat montot…then always sponging supaya badan bb x panas…then psl bintik2 merah cam nak campak tu, dia ckp tu bukan campak…tp sbb badan panas sgt…bleh ek statement camtu…laki aku dah wat muka hangin kat situ…aku lg la…tp masih lg senyum sbb sahut seruan kerajaan supaya SENYUM SELALU….statement cover namannyer nih….



aku ngan leesya


tengah moody!

di kaunter bayaran 1 hengget


ramai gilos org padahal time tu dah kul 8 mlm


leesya nak melasak, ayah dia dok layan

nyusu time!


muka aku menahan sabar..lama gilos!

10 ulasan:

ai berkata...

MUSIM DEMAM DATANG BALIK ARRRR!! :(
anak2 aku tu pon demam..haih..

fazilzura berkata...

aduyaiii ..

sedih betui ler aku tgk ..
aku ni akil pun dok batuk2 lg.. tp xde le kuat ... hrp2 dia x sakit demam plak ..

Ryn berkata...

apsal ko tk senyum BAEEEKKK PUNYEEEE ngn doc tuh....? kalau aku mau nak marah2 tggu tu...plak tu doc mcm doc pelatih je..

mamashasha berkata...

alah siannye korang me...ari ni cemana leesya da ok?sempat lg ko snap ye...nape tak sound je doc tu?

AieZa berkata...

musim demam la skang..
time korg dtg raya aritu pn hana tgh demam..
pdhal kitorg dok umah je n bkn jln2 jmpe org ke pe..
tetibe je dia sorg2 demam..
tp doc tu ckp btui.. klu bdn panas sgt mmg akan kuar merah2 gak.. its normal..

shah-ila-ain berkata...

mie jgn mandikan leesya tau...takut demam lmbt kebah..kalau dia panas sgt tuhh ko just lembab2kan baju dia,terutama bahagian bawah ketiak...ubat kene gak bagi...minumkan dia air cap badak aki tiga tuhh...

jgn lupe picit2 n urut2 badan dia..mungkin dia penat sgt tuhh...
nmpknyerr taon nie tak de rezki ko nak dtg umah aku lagikk..ape pun hope leesya sembuh cepatt yerr...

Mrs. Simplicity berkata...

apsl ko tak gi bahagian emergency jek? takleh ek? ni yg aku hangin kalau po serdang ni. dulu penah gak kena refer kat serdang. siap ade referral letter sebab tonsil aku, tp mcm ko cakap, bejanggut tunggu turn nak jumpe doktor. alih2 doktor bgtau, tak yah buang lagi ni. makan ubat mcm biasa bla bla bla.... hangin dibuatnya. da la tgh sakit. kalau gini la, takmo aku gi serdang lagi walaupung sekangkang kera je dgn umah...

Mrs. Simplicity berkata...

ape2 pun, harap leesya cepat recover. nia pun dok batuk2 ni...

nome berkata...

tu oolllzzz pren: aku mmg hangin ngan doc kat serdang tuh...actually aku dah pi terjah emergency..dah gi cek sumer...then dia suh gi kaunter bayar 1 hengget....then tgu la aku dari kul 6.30ptg sampai membawak kul 10.30pm...sket punyer lama kan...hangin x yah ckp la...ngan anak aku melasak lg...merengek lg...pastu bile sampai turn aku...doc tu x cek lgsg anak aku...even tgk tekak pun idak...dia suh aku kuar sbb dia nak kol paed kanak2...then after 10 minit, dia ckp anak aku demam biasa...aku rasa time tu cam nak letupkan je doc tu ngan bom C4....terus aku blacklist sepital nih...x mo aku gi dah...

nome berkata...

apa2pun thanks for the doa and wish..aku pun harap anak aku ngan anak2 korang cepat sembuh dan sihat seperti selalu...amin...

nota senget dari aku tuk mel: sorilah geng, xde rezeki aku nak raya lg tawun ni ke umah ko...tawun lepas x dpt gi sbb mak mertua aku dtg umah..tawun ni sbb kesihatan leesya yg x mengizinkan...semoga ko and the geng hepi yer...