Isnin, 30 September 2013

Aleesya cucuk besi telinga adiknya...gugur jantung aku!!! :(

Tak tahu nak mulakan dari mana...mengucap panjang aku sebelum taip entry nih...belom reda sakit migrain dek kes keretaku eksiden aritu...ni tambah plak kes baru...dugaan Allah pada aku sekeluarga...aku pasrah...mungkin ibadatku masih belom sempurna sbb Allah rindu sgt nak dengar doa dari aku...sbb tulah Allah duga aku...ampuni aku ya Allah T_T

meh ler aku stori sket, kejadian ni berlaku ari jumaat malam...selalunya kami akan balik awal ari jumaat...tak tahu kenapa...aritu kami terlewat balik...around 8.30mlm baru sampai umah...sampai2 umah jer, aku dan en somi dengar Aryan nangis meraung-raung...bukak je pintu, aku nampak bibik baru nak bg Aryan susu botol...aku tanya bibik nape Aryan nangis teruk sgt...bibik tak tau nape...sbb masa bibik buat susu tadi, bibik tinggalkan Aryan kejap dgn Aleesya...pastu belum sempat buat susu, bibik dengar Aryan nangis...ingatkan jatuh...rupe2nya si Aleesya cucuk telinga adiknya dengan besi (ala besi tayar keta mainan tu)

aku panik giler! aku tgk byk darah kuar dari tinga kiri Aryan, tak henti2 lak tu!!! Aryan nangis sampai lembik la....terus aku laki bini pecut bawak Aryan ke Emergency Tropicana Medical Centre, Kota Damansara...

Sampai je sana, sorang doctor dan 2 medical assistant tolong rawat Aryan...derang buh ear drop dan bg mkn ubat tahan sakit utk kurangkan sakit Aryan...puas lah anak aku meronta2...takut sgt dgn doktor...bila Aryan nangis, aku pun nangis gak...dah takde rasa malu dah...kemaluan tolak tepi!!! yang penting doktor kena selamatkan anak aku T_T

yang tak bestnya, malam tu takde doktor pakar E&T...so doktor bg kami eardrop dan ubat tahan sakit utk mlm tu dan jumpa doktor pakar pagi sabtu keesokannya...malam tu korang tau je lah kan...Aryan lgsg tak bleh nak tdo...resah jer...dia menahan sakit la tu...abis cadar dan sarung bantal anak aku penuh darah...mgkn sbb eardrop tu nak kuarkan semua darah dlm telinga...tuhan je yg tau perasaan aku laki bini masa tu..

walaupun mcm2 yg berlaku ari jumaat mlm tu, aku masih lagi sempat amik Mak kat Sg Penchala sbb dah janji nak bawak Mak balik...so korang bygkanlah penat tak penat aku aritu...penat badan aku tak kisah sgt...tp penat otak sampai aku migrain teruk minggu lepas...takpe2...ni semua dugaan Allah pada aku...

keesokannya (ari sabtu), pepagi lagi aku dgn en somi bawak Aryan jumpa doktor pakar E&T...jumpa Dr Mallina...si Aryan ni walaupun sakit telinga, tp dia rilek je main lari2 dlm klinik tu...riuh sungguh le dgn suara dia...mcm takde apa jer!!! aku dan en somi berkejaran la dlm klinik tu...tak nak dok diam langsung...tp bile turn dia jumpa doctor...terus diam membisu!! kahhhhhhh lawak sungguh...diam seribu bahasa...pandang doktor pun tak nak!!! tadi hero sgt kan? tetiba jer tunduk diam jer bila doktor panggil nama dia...mihmihmih :D

doktor check telinga Aryan guna teropong, pastu doctor nak clearkan segala darah kering dan darah beku dlm telinga Aryan...doktor sedut guna suction (mcm kat klinik gigi tuh) byk gak ler darah beku yg doktor keluarkan...tu pun tak dpt kuarkan semua sbb Aryan kuat meronta...ada separuh lagi dlm telinga Aryan..so doktor buat appointment ari sabtu ni utk buat minor surgeri...Aryan akan ditidurkan bg memudahkan proses sedut darah beku segala...sementara nak tgu sampai ari sabtu nih, doktor bekalkan kami ubat ear drop utk dititiskan dlm telinga Aryan supaya darah tu tak membeku dlm telinga..begitulah kesnya...panjang giler! 

walaupun aku tau Aleesya tak sengaja cucuk telinga adik dia...tapi aku tak biarkan...teruk dia kena marah dgn aku aritu...sib baik ayah dan bibiknya cover Aleesya dari aku...kalau tak, mmg kena bantai dgn aku kot...aku kan garang!!! bukan setakat Aleesya je yg kena dgn aku...pakej dgn bibik sekali kena leteran aku...aku ni dah la keje jauh giler dari umah...pada bibik la aku berharap utk jaga anak2ku...kalau macam ni, aku cancel la nak join Company Trip ke Langkawi sok!!! susah hati aku nak tinggalkan anak2 dgn bibik dan ayahnya... 



 ni temujanji dgn doktor pakar E&T di Tropicana Medical Centre







 doktor yang merawat Aryan..baik doktornya...







 ala tak nampak plak muka doktornya...time ni Aryan dah cuak dah...diam membisu jer...pastu bile doktor buat suction, meronta2 dia...3 org pegang pun tak jalan...tu yg doktor nak buat minor surgeri sabtu nih..time tu Aryan akan ditidurkan supaya dia tak meronta2 masa proses surgeri dijalankan







lepas je abis rawatan kat sepital, aku laki bini berkejar ke Shah Alam...pegi touch up kereta...mana yg calar tu, aku dan en somi cat semula...dari sakit mata menengoknya, so better kami cat jer







 ni ari Ahad pagi..memandangkan Mak aku suka sgt mee kari...maka anaknya pun buatkanlah sarapan mee kari...aku buat byk sket sbb adik aku sekeluarga nak dtg jumpa mak...







 segala aksesori2 tambahan sebagai pelengkap hidangan mee kari







 inilah mee kari aku yg sempoi







 khusyuk en somi makan







 Mak sgt berselera mkn mee kari...ye arr bosan asik mkn nasi jer...dah la dok sana semedang jamah nasi...kesian mak







sebelum hantar mak balik belajar, kami singgah Giant Kota Damansara beli brg2 dapo..mak pun sama..beli brg keperluan utk bawak balik asrama







 adik aku Fir dgn anaknya, mak dan Aleesya...eh korang jgn riso yer, aku sayang Aleesya la..aku tak bantai dia pun...aku bagi nasihat jer jgn buat camtu kat adiknya






 mak dan adik aku






ha ni satu kes lagi! belum abis kes psl Aryan...muncul plak kes Alergik en somi...start ari sabtu aku dah nampak en somi menggaruk-garuk satu badan....tak lama pastu, naik gata2 badannya...sah! ni mesti alergik nih...tapi tak dpt dipastikan alergik sbb apa...jgn korang ckp mee kari sudah la...sbb mee kari tu aku buat ari ahad...en somi menggaruk-garuk start ari sabtu...so bukan mee kari aku yer...bawak ke klinik, percuma je la bontot en somi kena cucuk dgn doktor...but until now masih ada kesan gatal2 sket...semoga cepat sembuh ye sayang :)

3 ulasan:

el berkata...

nasib lah xteruk sgt nome woii
sian aryan..tp benda nak jadi nome..
marah tu mmglah marah kan..
hope aryan cepat2 sembuh

el berkata...

mee kari tu mmg npk sedap
terangkat bontot aku tgk marveles lah hang

nome berkata...

el: aku jadi ilang sabar plak bile tgk aryan kuar darah byk camtu..sib baik ayah dan bibiknya jauhkan leesya dari aku...kalau tak, kena gak sedas dua dgn aku tuh...

mee kari aku biasa je el...ko punya lagi terangkat....ko idola aku masak2 ni tau..cukup suka kalau ko tayang lauk pauk kat blog ko...