Selasa, 1 Oktober 2013

Biji Teratai...sorry ada unsur scary sket

Eh eh korang keje yer? aku cuti tau...bawak anak gi cucuk kat Klinik Kesihatan Seri Kembangan...almaklumlah dah jadi mak2 ni kan...cuti abis ke situ jer...takpe2 sementara derang ni masih kecik...kita settlekan dulu...esok bila derang dah besar, bagi chance kat ibu ayahnya gi jalan2 plak :D

ohhh entry ni aku dah set auto update...so jom tgk gambar yg aku letak arini...

tolong jgn jerit depan pc, laptop, enpon atau apa jua gadget bile korang tgk gambar ni yer...ada scary sket! terus teringat gambar Breast Berulat tuh...adehhh!!! kalau yg belom penah tgk gambar Breast Berulat tu, sure korang tak takut mana la bile tgk gambar biji teratai nih...

alkisahnya, aritu aku membeli belah di pasar malam area umah, sampai la ke satu gerai makcik yang jual sayur2 kampung...aku ternampak biji teratai nih...susah nak jmpa skrg tau! teringin punya pasal...aku beli la...murah jer! 3 ketol singgit! kalau time kecik dulu, cari je pokok ni...tak penah beli :)

rasa biji teratai ni lemak2 gitu...kalau direbus dgn air tabur garam...perghhh!!! mmg terbaek la!!! aku beli pun semata2 nak en somi rasa kelemakan biji teratai nih...last2 mmg dia suka la...byk dia makan :D



 3 ketol ni singgit jer






 meremang bulu roma i tengok gambar nih...terus terbayang gambar dot dot dot






langkah pertama, korang kokak bunga teratai tu untuk keluarkan biji2nya






 beginilah rupe biji2nya






 dan ini gambar selepas biji2nya dikeluarkan






 rebus sampai hempuk..tambah garam sket






 pastu korang buangkan kulit yg kaler ijo tadi....mata hitam tu aku buang...aku makan hat putih jer...






ha ini modelnya :D

3 ulasan:

el berkata...

geli nome aku tgk meremang bulu ghome..tang dah masak tu jd pelik..dah jd mcm breast hahaha
gulai lemak keladi best wooo

nome berkata...

el: ala el...sedap tu el...gulai lemak keladi..mana plak aku nak mencari keladi ni ek..

Shezie berkata...

nak tanya, biji tertai ni de jual dekat mana?