Isnin, 23 September 2013

Ada orang tego kita dan citer wiken lepas

Hai semua! Tadi kan...tadi kan...ada sorang perempuan comel lote yg keje jaga kedai runcit tego kita...dialognya lebey kurang cenggini ler:

  • Si Gadis:  Saya dah lama peratikan akak nih...nak tego tapi saya segan...saya bajek akak ni cam sombong orgnya...muka nampak garang! Arini baru saya beranikan diri tego akak sebab disebalik muka akak yg garang tu sebenarnya akak ni sgtlah peramah, periang, pembising, dan baek hati! 
  • no-me: Hah ye ke muka akak nampak garang! (terdetik dlm hati mungkin kesilapan teknik makeup gamaknya) 
  • si Gadis: ish taklah kak! mungkin depan org lain akak jln menonong kot...tp bile akak dan kwn2 singgah kedai saya...saya salah anggap psl akak...rupe2nya akak ni memang riuh giler! over peramah lak tu! sorry kak sbb saya salah paham personaliti akak...best ar kawan dgn akak nih! akak rajin tego saya! 
  • no-me: ala dik...bukan ko sorang je yg suspek akak cenggitu...ramai yg ckp akak ni cam sombong berlagak! (nangis dlm hati) sapa yg tak kenal akak sure akan ckp akak camtu...tp bile ko kenal..sure ko menyesal sbb dpt kwn giler cam akak nih! kahhhhhh akak kalau berborak x leh nak benti tau...pastu kalau akak ketawa kompom mengilai cam langsuir!!! sure time tu ko tobat nak jd kwn akak :D
  • si Gadis: eh saya suka la org periang cam akak! saya ni penyegan melampau...sure kwn2 saya boring...best tau dpt org kaki bising cam akak...sure happening dan tak borink lgsg!
  • no-me: meh ler kwn dgn akak...leh ko belanja akak waffle sedap ko nih! kahhhh akak gurau jer...bye dik! akak rehat sorang arini sbb kwn2 akak kuar dating...so akak chow dulu k...esok lusa tulat akak dtg lagi...rajin2 ler tego akak ye! 

hah gitulah citernya...agaknya aku ni meriah sgt kot kalau masuk kedai dia..sbb tu dia berani tego aku...apa2pun aku suka sgt adik tu! baik hati dan comel! kalau buat waffle aku punyelah sedap dan byk intinya...i loikeee!!!

wiken aritu korang buat apa? meh aku ringkaskan citer wiken aku melalui gambo2 kat bawah yer...biar gambar menceritakan segala2nya...ewahhh!! :D



Ari jumaat lepas bibik kol suh balik awal...Aryan nangis meraung2 katanya, so dia tak tau nak buat apa...biasalah bibik aku ni memang cepat panik kalau Aryan nangis tak henti2...yg bestnya bibik pun nangis sekali...ha bagus...meriah umah!!! so en somi baliklah dgn kadar segera...rupe2nya Aryan kembong perot dan pakej sekali dgn demam panas...since petang jumaat sampai ke ari ahad tak mo minum susu...uish riso lak sebab dak kecik ni dah lama tak demam...so memang menggelabah jugak ler...merengek je kejenya! now alhamdulillah dah sehat dan dah start minum susu...mgkn tekak merah dia dah sembuh...syukur!!! lega sgt...Thanks kepada mama dan abah mertua sbb dtg jenguk kami...sorry sbb cancel last minute ke umah mama abah! huhuhu







 Dalam masa jaga Aryan aritu, sempat jugak ler aku main masak2 kat dapo...aku masak Sotong Nyonya Assam dan Kangkung Goreng Belacan...slurrrppp!!! 







 Disebabkan mak tak balik minggu lepas...apa kata kita gi kidnap mak....ekeke...Mak tak balik sebab ada program di Dar-Assakinah...aktif bebenor tempat ni...ada je program! baguslah at least mak takdelah boring sgt kat dlm tuh...semalam aku kuar berdua-duaan dgn mak...syoknya dpt manja2 gitew! bawak mak pegi jalan2 The Curve dan sopping keperluan mak kat Tesco






 Jalan punya jalan dalam The Curve tuh...dari jauh aku dengar ada 'someone' goreng gitar baik punya! Ala2 Kirk Hammet Metalica gitew!!!






 rupe2nya our otai kat UITM Shah Alam la! sapa lagi kalau bukan lecturer kesayangan aku dan en somi..En Adnan Omar!!! Otai Masih Lagi Berbisa!!! yang bestnya beliau masih kenal aku ooo!!! terjerit2 aku panggil namanya!!! :D






 dulu beliau penah jamming dgn en somi...sebut je nak main lagu apa..sure menjadi punya! memang dasyat oooo!!!






Gambar fresh pagi tadi...muka monyok sbb stuck dalam jem...treler terbalik katanya! sib baik sempat gak aku sampai opis before 9am...sekian itu saja...petang ni balik awal sket sbb ada org nak hantar barang yg aku order ari Sabtu baru nih...jeng3x...esok aku hapdet yer! :D

4 ulasan:

el berkata...

itulah dun judge a book by its cover
aku ni pun org kdg2 igt aku sombong sbb muka cam garang tp hakikatnya mcm budak sekolah yg hepi go lucky..

aku pun seronok dpt kwn ngan hang ekekeke

nyonya asam tu pakai pes ari tu gak ke

nome berkata...

El: aku dari dulu diam2 skodeng blog ko...kesimpulannya aku tgk hang ni happy go lucky! suka masak! comel! baik hati! suka berkawan! humble! dulu aku pun igt ko memilih bile nak berkawan..tp sangkaan aku meleset! aku sonok kwn dgn hang! hang best! kepala giler2 cam aku gak! memang sempoi!!!

semoga friendship kita kekal forever yer! amin....

ha ah el...pes utk nyonya assam tu aku guna yg segera jer...beli kat giant...

Syafa berkata...

memang!!!!dulu sblm aku kenal ko pun aku ingat ko sombong..hahahha..ampunkan kami penunggu gua..tapi aku silap..ko sama je mcm aku perangai..riuk..kecoh..mmg boleh masuk kepala la..hehehe..kita senang dgn org..org pun akan senang dgn kita kan..uhuk2..take care nome!

nome berkata...

syafa: ha ye ker? huwaaaaaaaa!!! muka aku nampak sombong ke fa? make up aku kot...teknik tak betol gamaknya...kang kalau aku tak makeup lagi org lari lintang pukang ingatkan hantu kicap merayau kat celah2 bandar...kahhhhh

so camne bile dah kenal aku? ok kan...sama gile2 dgn ko kan? aku pun bile dah kenal ko...barulah tau ko ni jenis gile2 dan happening...tak sangka weiii!!! ampunkan aku gak beb...sonok kenal ko..ko pun take care tau!