Jumaat, 20 September 2013

Makanlah Buah-Buahan Tempatan

Lepas je aku makan kambing semalam...kepala aku terus ting tong...rupe2nya sbb aku terlupa makan ubat darah tinggi...always camtu! Konon2 bz mengalahkan menteri...sampai terlupa mkn ubat...ni kalau mak aku tau, sure bebel 3 hari tanpa henti...ekeke :D

Balik keje semalam, kami laki bini menyinggah Giant Shah Alam...susu Leesya kehabisan...dah alang2 ke Giant...belilah sekali ayam sekor buat stok dlm peti ais...mana la tau kan ada tetamu dtg wiken nih...then tetiba kami terjebak beli Durian...durian lelonggg tuhhh!!! mana nak dapat weiii...cer korang tgk gambo kat bawah nih...sedap ya ampunnnn!!! spesis Musang King lak tu...murah giler2!!! pastu bibik plak baik hati kopekkan Mangga Umah Semenyih....memang terbaeklah!!! malam tadi kami pulun makan buah-buahan tempatan...heaven!!! 

Arini aku request kat bibik soh buatkan pengat doyan...balik kang aku belilah roti besar tu buat cicah dgn pengat doyan nanti...umang ai!!! nikmatnyaa!!!



 Ada Doyan Musang King, Ada Mangga Semenyih dan Ada Pisang Emas (sepinggan pisang tu baru 2 hengget...beli kat pasar malam...murah giler!)






 Gebus giler doyan kampung nih...5 paket baru 10hengget...amacam? mengancam tekak korang tak? murah giler weiii...






 Ni plak doyan Musang King...sepeket 20hengget...tp org tu jual 2 paket 30hengget...wajiblah aku sebatttt sbb murahhhh...doyan ni sejibik sejibon spesis doyan kat umah mak aku di Semenyih






 masyAllah kuning betol isi doyan nih...rasanya lemak2 manissss...isi tebal dan biji kecik...memang terbaek dari ladang la!!!






 ini bijiknya...kecik giler...puas hati!!!






 mangga hasil dari pokok yang arwah Abah tanam kat umah semenyih...mangga lemak manis...mak bawak 2 biji aritu...makan mangga ni kompom ingat kat arwah abah :(






 Topeng Ironman ni aku rembat kat gerai2 dalam Giant...saja suka2 beli...bukan mahal mana pun...yg berlampu ni baru 15hengget...yg takde lampu 8hengget...janji anak2 suka!!! :D






Anak terunaku sudah bertukar menjadi Ironboy...keh keh keh :P

4 ulasan:

Unknown berkata...

sedapnya durian itu
sedapnya mangga itu

nome berkata...

unknown: both durian and mangga tu memang terbaek dari ladang! superb!!! :D

el berkata...

aku ni mmg payah skit nak beli doyan w/pun aku ni hantu doyan
harap org lain lah belikan tuk aku iaitu mil aku heheh sbb aku sorg je yg mkn doyan anak2 n laki2 x mkn

nome berkata...

el: alkisahnya ko sorang je doyan tegar yer..so memang tak berbaloi la el kalau ko beli doyan sbb ko sorang je pulun...aku pun suka gak kalau ada org baik hati belikan aku doyan...doyan skrg ni mahal2 ooo...tercekik dibuatnya!