Khamis, 12 September 2013

Selamat Berbahagia buat Pengantin Baru Haslinda Abu Hassan

Seperti selalu...kalau dah abis musim raya sure akan menjelma musim kawen2...sudah menjadi satu fenomena gitew! lagi2 kalau time cuti sekolah...boleh dikatakan setiap hujung minggu ada je jemputan kawen di mana2...yg untungnya suri2 rumah la...ujung minggu tak yah masak...terjah terus makan nasi kenduri...sedapnya lahai nasik org kawen nih...aku memang suka sgt!!!

Di kesempatan ini, aku nak berkongsi kebahagiaan sahabatku yg baru je melangsungkan perkahwinan dgn insan tersayang pada 7-8 September baru nih...

Tahniah buat Haslinda Abu Hassan dan pasangannya...kamoo berdua memang sgt gorjes dan ensem bagai merpati putih yg bertenggek di tepi dahan....keh keh keh :D

Kalau ada jodoh tak kemana ye tak...cuma cepat dan lambat jer! tu semua ketetapan Allah s.w.t...ha ko! kahhhhhhhhhhh :)

Byk yg aku nak puji psl kenduri adikku Lyn nih....akak jatuh chenta betol dgn dewan Garden Wedding kat bangi nih! sumpah akak tak tau ada dewan segorjes itew di celah2 bandar baru bangi...bile pakai GPS, baru aku tau dik! canteknya lahai sampaikan akak ckp kat en somi nak main kawen2 lagi sempena 10years anniversary...keep dreaming girl! :P

Dewan tu fully air-cond dan memang memberi ketenangan kepada family yg ada anak kecik cam aku nih utk pergi ke kenduri kawen...memang tak berpeloh tau! ala2 hotel sbb dewan tu fully covered dgn langsir putih cam kat hotel. Pastu pelamin yg Lyn pilih ni sgt cantek! simple tapi superb! warna tema merah dan putih...kek pun sedap...perasa red velvet! 

Makanan pengantin sgtlah best! ada 6-7 lauk yg dihidangkan dan semuanya sedap2...ada nasi putih dan nasik minyak, ada dalca, ada acar timun, ada acar buah, ada ayam goreng berempah, ada daging masak itam, ada sambal sotong, ada papadom dan mcm2 lagi la...dessert bubur kacang ijo memang best! 3 mangkuk akak ko bedal dik! 

Akak sentiasa mendoakan kebahagiaan kamoo berdua dan semoga dgn hubungan yg dirahmati ini dpt melahirkan generasi2 yg cemerlang dan terbilang! cepat2 buat anak berdozen2 yer! sure anak2 korang comel2 cam korang gak!!! 

Thanks sekali lagi jemput akak sefamily...dan semoga persahabatan kita as adik dan kakak akan kekal selamanya! ailebiu ketat2!!! :D



 wahhh anak2 zaman skrg...dah pandai bergaya dgn spek...masa ni kami on the way ke wedding Lyn...Aryan cam biasa...10 minit terawal dia ok dlm keta...pastu mabuklah dia sampai termuntah2...tu yg aku malas nak bawak anak teruna aku ni kuar berjalan...x leh jalan jauh sket...terus mabuk2...camne nak ilangkan yer?






 nampak behave je Aryan dlm keta walhal dialah yg suka panjat memanjat dari belakang ke depan...tgn tak penah dok diam...semuanya nak ditekan...even pintu keta pun nak dibukaknya..hai la anak! along leesya spt biasa...dia paling suka tgk org kawen...sbb org kawen cantek mcm princess katanya :)





pelamin dan dewan yg sgt gorjes!!! nak like million times!!!






 aku jatuh chenta dgn pelamin dia yg simple tapi glam!






 kek red velvet pilihan pengantin...sumpah sedap!






love it!






 Lyn kalau ko baca blog akak...ko halalkan sekeping dua gambar yg aku cilok kat fb ko yer! gambar mereka waktu selesai pernikahan...kini mereka secara rasminya sudah menjadi suami isteri...ha jaga2 rezeki sudah ada di depan mata! aummm!!!





 pengantin yg sempoi dan rock! so suwitttt!!!





 rezeki mereka dpt berarak di kala cuaca mendung romentik gitew...tak panas dan tak ujan!!! lepas abis je wedding baru ujan selobatnyaaaa!!!






ala tomei2!






pasangan sama cantek sama padan! :)



 

 cantek bagaikan puteri! masa nikah Amy Ameera makeupkan...masa sanding beliau dimakeupkan by make up artis Amy Janz!!! baju tak tau dari mana tapi sgt cantek dan elok je terletak kat badan pengantin...ramai member ckp muka Lyn berubah mcm Emma Maembong! aku setuju sgt!!!






Wajib ada gambar kenangan dgn pengantin...Emma Maembong bersama dgn Ikan Kembong!!! kahhhhhhhhh





ish kaco pengantin makan jer...elehhhh pengantin pun bukannya nak makan sgt sbb melayan tetamu2 yg hadir..tapi kalau belah malam entahlah kan...sure pengantin kenyang berganda2 sbb rezeki dah ada di depan mata...miahahahaha!!! :D





tak puas kaco pengantin..kali ni kami dan anak masing2






sonoknya tgk org kawen...terasa cam nak sanding dgn en somi balik la...hamboi biasaaa dia tuuu!!! :P





 gambar aku sefamily dan pengantin...akhirnya ada gak gambar Aryan...Aryan cukup melasak dalam dewan...tak nak dok diam langsung...abis satu dewan dia tawaf...penat bibik dan ayahnya mengejar...aku? kejar camera amik2 gambo...kui kui kui :P





 bersama2 dgn budak satu opis..ramai yg dtg..






 sesi potong kek






canteknya lahai





 lauk2 pengantin yg ada aritu...byk giler! semuanya sedap2 belaka






 di zaman yg serba moden nih...gift pengantin makin canggih ko! dpt sticky candy sorang sebotol! tapi aku tak dpt tauuuu...ni gambar aku cilok kat fb lyn...Lyn akak nakkkkkkkkkk!!!






ha yg ni aku dpt la...aku hengat amenda la nih..rupe2nya dodol dalam kotak...curlasss!!! makin canggih skrg! time anak2 aku kawen sok...ntah2 gift utk tetamu dpt enpon sorang satu kot! matiklahhhhhh!!!

2 ulasan:

el berkata...

lawa betul panten ppuan tu
sekali tgk cam emma maembong :)

nome berkata...

El: kannnn??? ramai yg ckp camtu kat fb...muka ala2 emma maembong...seri pengantin memang naik giler!!!