Rabu, 4 September 2013

Warna Warni di AidilFitri 2013

Assalamualaikum dan salam hari raya buat semua kawan2 yang masih setia dan rajin singgah blog aku...setelah lama tak berblogging...hanya sekadar jenguk blog sendiri dan terjah blog orang...so kali nih selepas hampir sebulan bertapa...aku update terus secara pukal warna warni aidilfitri tahun nih...tgk gambar je la yer...tak reti nak bercerita plak...tetiba jari tembun aku nih jadi kaku...ekeke :D

Ini kali pertama family aku beraya tanpa Abah...maka dengan itu, raya kami sefamily ala kadar jer...tak semeriah dan serancak sebelum2 nih...aktiviti pun kurang....byk tgu sedara mara dtg ke umah jer...

insyAllah pasni aku akan citer bab2 lain plak...aktiviti dan gambar memang byk...biar aku susun satu persatu dulu yer...sila bawak bertendang...nanti cik nome slow2 update (^_^)


 tahun ni giliran aku beraya di umah mertua kat shah alam...selepas bersalam2 raya...tengahari tu kami mintak izin nak menziarah kubur Abah sambil beraya dengan family di Semenyih...senang kalau dok dekat2 camni...bleh singgah menyinggah gitew...ekeke...






 ini jelah gambar yang sempat aku amik dengan keluarga mertua...almaklumlah bibik pergi bercuti selama 5 hari di umah kakaknya kat Tanjung Malim...maka hari raya aku jadi haru biru sbb anak bujang aku ni dok berkepit dgn aku 24jam sehari...langsung tak nak dgn ayahnya ataupun org lain...haih la anak! mencabar ibu sungguh...aku nak uk uk (berak) pun susah...nak gi kencing pun susah...asik la dok bawah ketiak aku! nak amik gambar pun seksa tau...takde satu pun yg menjadik..semuanya gambar nangis jer! huhuhu....stress ibu dibuatnya T_T







 ha ingat senang ker aku nak posing mosing camni...ini dpt lepaskan diri pun sebab anak bujang aku bantai tdo kat umah semenyih...aman kejap hidup aku 2 jam...pastu bila dia bukak mata...teruslah berkepit dgn aku cam anak kangaroo...huhuhu






 jangan terkeliru yer...tu gambar anak sedara saya...bukan Aleesya yer...kebetulan baju kami sama kaler...so aku amik la gambar berdua buat kenang-kenangan...baju kurung Aleesya awal2 lagi dah terbang...almaklumlah musim panas kan...budak mana tahan pakai baju kurung lama2...berpeloh gila2






 with my son Aryan....walaupun dia manja dan gedik semacam...tapi dialah anak jantanku yg macho! yang comel! yang kelakar! dan dia jugalah 'kawan along yg paling rapat'...ibu love Aleesya dan Aryan so much!






 Raya kedua kami...serba hijau gitu...walaupun baju Aleesya kurang hijaunya...tp reben gaun tu pun dah kira masyuk la tuh...jadikla kan :D






 amik gambar sekeping dua dulu sebelum beraya ke Semenyih...dpt gambar byk nih pun sbb mood aryan sgtlah baik...tu yg cecepat amik gambo






 tgklah anak dara i yg bukan main lentik bila bergambo...kat mana la dia belajar pose camtu? ish ish ish






 aryan cam biasa la...tak penah dok bebetul bila bergambo..ada je






 aktiviti kami anak banak masa on the way ke Semenyih...yang bestnya bila Aryan bagi reaksi yg sgtlah positif....cukup lega disitu! :D






 keluarga kecik si no-me






 happynya kami time nih...almaklumlah bebudak nih suka tol kalau dpt berjalan






dgn anakku Aryan Afeef






 Aryan gelak terbahak2 bila nampak gambar dia kat enpon...apa yg lucu ntah? ekekeke







 sebenarnya aku yg over bergambo...ekeke

2 ulasan:

el berkata...

hahahahaha sian hang nome
raya ritu aryan dok berkepit ngan hang ka..hahahaha..time nilah nak berkepit ngan hang..satg hang dah start keje...ssh pulak..bibik pun beraya gak ke hehe

nome berkata...

el: memang mencabar el bila dak aryan ni tak nak dgn sapa2 pun termasuklah apaknya sendiri...jgn kata aku nak gi makan, gi berak dan kemana2 pun kena usung dia sekali...bila dia tido pun kena temankan sbb dia mcm tau jer kalau aku ilang dari dia...awat ntah...fening aku tau...

pesal la aku baik hati sgt bagi bibik aku cuti time raya tu ye...menyesal weiii...ekeke..tp takpelah...nama pun ibu kan...wajiblah jaga anak...inilah time nak rapatkan hbgn dgn anak2...