Selasa, 10 September 2013

Open House Opis...Meriah!

Aku dah tak reti nak buat ayat untuk blog la....sedihnyaaa!! :(

Setiap kali bukak new post utk blog...aku mati kutu...faktor usia kot!

Bila nak citer jer, otak aku pancit! Bila dah pancit....of kos la aku takkan update punya...tangguh la sampai skrg

Skrg ni pun otak hampir2 pancit...so mari kita laju2 update blog

ni nak citer psl open house opis...ari raya ke berapa ntah, kami mengadakan Open House...bersungguh2 la dept aku (operations) dan dept procurement bekerjasama bagi menjayakan majlis ini...kami jemput semua warga FVSB join open house kami di tingkat 10

Derang ni sengaja lantik aku sebagai ketua kepala utk open house nih...mgkn sebab aku ni jenis gila2 dan masuk angin kot...siap jadi emcee of the day lak tu! memang haru biru majlis tu aku buat...kahhhhhhh...apa yg penting semua org enjoyyyyysss!!!

Open house kami mmg sempoi abis! siap ada karaoke bagai! kami ramai2 berjemaah menghias opis dan memasak...curlass!!! anak2 bujang pun dah reti masak rendang dan sambal tumis bagai...sedap2 lak tu! konsep makanan adalah potluck! ada yang gigih masak dan ada jugak yg order kat luar...antara makanan yg ada Satay (order 650 cucuk tapi tak cukup), Kari Kambing, Nasi beriyani, sambal jawa (aku punya), bihun goreng (aku punya), lontong, laksa Kedah, dessert2 (baik sungguh finance dept sedekahkan kami dessert yg byk giler), pulut kuning, sambal tumis ikan bilis, sambal sotong, roti jala dan kari ayam, ayam masak merah, dalca dan mcm2 lagi la...ada 5 bijik meja..semuanya penoh dgn segala makanan.

kerjasama dari boss2, supt2 dan kawan2 memang byk menolong menjadikan majlis ni berjaya dgn cemerlangnya...best bangat! semuanya bersatu hati dan sporting abis...i loikeee!!!

sorry yek..byk giler gambar aku letak dlm entry nih..saksikanlahhh :D


 sehari sebelum kejadian...masing2 komited menghias opis...sanggup balik lewat tuhhh!!! 





 boss pun turun padang hias opis...cayaklah boss!!!





 ahkak nome tgh gigih menyusun atur majlis...supaya takde yg kelam kabut dan tercicir sana sini...aku siap gubah pantun lawak lagi...jenoh tido lambat malam tuhh...





 orang laen semua dah siap pakai baju raya...aku je lom siap2 lagi...time ni skodeng dapo plak...memastikan lauk pauk dah dihidang dan semua committee kena makan siap2 sebelum open house dimulakan...






 antara meja2 yg akan penoh kejap lagi dgn lauk pauk...terima kasih pada mereka yg berusaha keras menyusun atur lauk2...korang memang best!






deco yg sgt simple..guna bahan yg ada jer...itupun gigih ke opis org lain pinjam peralatan...ha gitu...ate buat semua ni within bape hari je kan...






periok mak sapa la tu yer!!! ekeke






 adik2 aku yg sgt berbakat...semuanya komited!






 semuanya dah terhidang...tinggal tetamu je yg belom sampai...







sebahagian dessert yg dibawa secara potluck..dan sebahagiannya adalah pemberian dari dept Finance...baik hati tol derang! setiap menu ada nama2 tersendiri...biasaklah...aku memang suka letak nama bebukan nih....muahahaha...bukan aku sorang je yg boh nama2 nih...bebudak procurement pun buat sekali tau :D






sudut nasi beriyani beserta lauk pauknya...ada ayam masak merah, acar timun, dalca, acar buah dan kari kambing...marvelous!!!





Rendang ayam dan lemang2...ha rendang ayam tu bebudak bujang masak tau...sebab tu aku boh nama Rendang Ayam Teruna Idaman....ha ko!!! cepat habis rendang nih...laku yoooo!!! nampak tol anak2 dara yg pulun menghabiskan...mak2 dara apatah lagi...kahhhhhhhh






Lontong, sambal jawa, pulut kuning dan sambal ikan bilis...memang mantop!!!






satay yg sgt sedap! cepat giler habis...tak sempat aku nak pawww!!!






anak2 teruna ventures...jaga air sampai 5 orang...hamboiii!!!





 ahkak nome dah pakai bedak byk2...so apa kata kita amik2 gambo sebelum tetamu dtg...kang aku bz nak berckp plak...






kami yg sengal disitu...adik beradik tak seibu sebapak...we all memang closeeeee






masing2 gigih menonggeng mintak duit raya dari Senior Manager Procurement, En Gaffor...muahahaaha





 gambar kandid...aku dgn fara memang cenggitu...dah abis gambo..sure akan tapis dulu...elok ke tak gambo kami tuh...kui kui kui :P






 gelak pasal apa ntah...ada la tuh...kahhhhhh






 tepat kul 12.30pm...berduyun2 warga ventures dtg ke tingkat kami...terus aku berdebar2...hope semuanya ok!






wahhh curlas ramai tol penyambut tetamu...sesak jadinya :D





baik hati tol bebudak finance dtg bawak dessert...udah cam rumah kat kampung plak...siap bagi2 makanan...suka sgt!!!






 ahkak nome dan adik comel nurul menjadi emcee of the day...aku cam biasa bila jadi emcee, aku tak suka pakai skrip...aku suka spontan dan yg penting ada unsur2 lawak disitu ^_^






sebelum start majlis...adalah lebih elok kita mulakan dgn doa






serius la kononnya...padahal meronta2 nak makan nih...lapo weiii!!!






deejay of the day! sedap sore budak nih...bujang lagi! aritu dia sibuk jaga kaunter karaoke!






 our beloved COO...Capt Stephen Siva...






memasing pulun amik makanan...tak pandang kiri kanan pun






 penoh bilik meeting nih





sambil makan sambil layan video






 my bff fara...orang kuat open house aritu...dia masak lontong sedap giler!!!






korang tau tak nape derang gelak2 nih? sebab aku selamba badak mengusik our Chief Finance Officer (CFO) suh berkaraoke...giler kan? yes aku memang cenggitu...kuat menyakat org!!!






 penoh perasaan derang berdua ni nyanyi lagu Halaman Asmara! masing2 berbakat!!!





buat kejutan utk En Gaffor...besday dia aritu!!!






kebetulan ada 2 org yg resigned minggu tuh...so aku berucap la sket utk derang...





sibuk membakar lemang la tu! ecececehhhhhh





best plak amik gambo dgn anak2 dara nih...terasa diri pun spt anak dara...tapi versi tembun la! kahhhhhhhhhh





fuhhhhhhh hembusan bayu dari kami!!!






mari kita bersalam-salaman...semoga ikatan yg rapat ini akan menjadi semakin rapat....amin





 masing2 tak ready...hanya aku sorang je yg ready...nampak tol aku pantang nampak camera...ahaks! :P





girlsss in da houseee!!! weeeee





 last but not least...gambar beramai2 dgn committeee level 10 selepas majlis selesai...yahooo!!! lega sgttt sbb semuanya berjalan spt yg dirancangkan





FVSB sentiasa di hati!






 naik krem kaki dok lama2






memasing tarik nafas supaya tak nampak perot...sib baik aku dok belakang boss...so tak nampaklah perot aku yg 4 tingkat tuh....huhuhu






 ha sapa suruh dok depan kan? memang kena mintak duit raya la! kahhhhhhh





ada2 je cameraman ni tau...mcm2 sudut nak diambiknya....sib baik cantek! :D





 lelaki2 macho






bergambo je la keje aku...kahhhhhhh




comel2 derang ni






tak sangka tahun depan genap 10 tahun aku keje kat FVSB nih...alhamdulillah aku happy keje sini...





 kawan2 dan boss2 kat sini memang best!






sayang tahap maximum kat semua!

6 ulasan:

Dr. Anas Kacak berkata...

Gambo Azlenda memang terbaek....

nome berkata...

Anas: hamboiiii!!! motip?

Tanpa Nama berkata...

perut bertingkek tingkek weh! hihi teringat plak mknan2 time ni.. sedappp

anas : motip?????

nome berkata...

tanpa nama: siapakah gerangan yg menaip2 ini? ekeke :)

mmg perot tak leh cover dahhhhhh...huhuhu

Dr. Anas Kacak berkata...

motif melihat pose yang menarik!

nome berkata...

Anas: hamboiii biasa dia tuuuu!!!