Rabu, 18 September 2013

Anak Aku Kalau Tido

Beginilah keadaan anak2 aku bile tido...sunyi je umah...sungguh mendamaikan sampaikan kami boleh dengar cengkerik2 dan katak2 menyanyi di luar umah! ewahhhh nampak tol nipunya! :D


 si Aryan memang rapat dgn kakaknya sampaikan tido pun nak sebantal






 Aryan tido memang tak penah cukup tempat....kalau boleh satu katil tu dia nak konker sorang...jatuh katil x yah ckplah...seawal umo 7 bulan kot, dia start jatuh katil kerana kelasakannya...aku dan en somi memang tido2 ayam jer...sket2 bangun betolkan posisi tido dak kecik nih







 alolololo suwitnya dua budak nih...touching tol aku menengoknya! ni kejadian malam tadi...comel sgt bila tido berpeluk2 cenggini






permata hati ibu dan ayah...ibu dan ayah rasa bersyukur sgt kerana dikurniakan sepasang cahayamata yg comel, yg lasak, yg riuh rendah, yg suka bertekak, yg manja dan yg mengada-ngada seperti kamoo nak! kadang2 kesabaran ibu dan ayah adakalanya goyah disebabkan kenakalan korang berdua...selalunya ibulah yang selalu bertukar menjadi HULK atau tarzan yg memekik2 dalam umah :D


terus terang la aku katakan yg aku memang tegas dgn anak2...berbanding dgn en somi...en somi seorang ayah yg baik dan banyak manjakan anak2....aku lain! pangai aku spesis org dulu2 gitu...tak reti nak manjakan anak berlebih2

Aku tak nak anak2 aku spoil dgn kasih sayang yg over dari aku! cara aku sygkan anak2 dgn cara mengambil berat tentang pelajaran, kesehatan dan keperluan mereka. 

Walaupun aku mcm tu, tp adakalanya aku kalah bila anak2 dtg menyendeng manja2 dgn aku...memang aku kalah weiii!!! Aku selalu mendoakan yg terbaek untuk anak2 aku...ibu mana yg sanggup tgk anak2nya melalui kesusahan dan kepayahan yg ibunya alami masa kekecik dulu....biarlah benda tu habis kat aku sorang jer...bukan pada anak2 aku...insyAllah akan ku pelihara dan jaga sebaik mungkin amanah2 Allah ini...amin

4 ulasan:

el berkata...

smlah ngan aku..aku mmg garang tegas ngan anak2 aku..tp tgk keadaan lah lau xmau dgr ckp ke..xmo belajar ke mmg aku boleh jd cam mak singa hahahaha..tp laki aku suam2 je lah kdg2 je angin..tp aku marah anak2 aku ok..tp org lain marah anak aku..even laki aku marah anak2 pun aku jd sebak n kesian kt diorg hehehe..yelah sometime anak2 ni kena dimanja2..dan kdg2 kena tegas..kena balance tak gitu

sweet lahhhh dua bradik tu tido peluk2..iiii loikeee

nome berkata...

el: betol la el...aku penah rasa cenggitu gak...bile laki aku marah anak2..aku plak rasa tak sampai hati...siap tego laki aku awat dok marah lagu tuh? ha boleh! naluri keibuan kan...biar aku sorang je marah...org lain tak boleh...ekeke...

aku setuju part kena balance marah dan manja2 kat anak...kalau dok garang semedang...aku rasa anak2 akan memberontak...

Liza Hashim berkata...

samalah ngan aku nome..mmg spesies ibu yg garang dan tegas. tp tak makna aku tk sayang anak.. segarang2 aku ni pun, anak2 tetap nk tidur celah ketiak aku.. aku masuk toilet pun diaorang cari atas ke bawah, mana ibu, mana ibu.. aku kuar sidai kain pun melalak nk ikut... anak2 ni tau yg ibu dia sayangkan diaorang walau kita ni garang..

nome berkata...

Liza: betol beb! aku sokong ko...cam aku gak ler...aku ni walaupun tegas...tp anak2 tetap nak manja2 dgn ibunya nih...nama pun ibu kan...garang camne sekalipun tetap cair gak bile tgk anak2 manja dgn kita...