Selasa, 24 September 2013

Barang yang dipesan sampai jugak ke umah

Alhamdulillah barang yg aku order minggu lepas telah selamat sampai kat umah petang semalam...aku terjebak membelinya gara2 ternampak flyer HarveyNorman terselit kat pagar umah...cam tau2 jer aku memang plan nak membelinya :)

Tak tahulah kalau org lain...tp bagi aku pembelian brg ni sgt berbaloi sbb ia dtg dengan pakej...memang ada perancangan nak membelinya memandangkan Mak aku akan dtg tido umah tiap2 minggu...tak sampai hati plak tengok mak aku tido beralaskan toto kat ruang tamu...ajak mak tido dalam bilik...mak tak mo! Last2 berjemaahlah kami anak banak menemankan mak tido atas toto kat ruang tamu...ekeke...mmg ler syok tido ramai2 nih...tp sakit belakang tak yah ckp ler...tido atas simenkan...huhuhu

Bincang punya bincang, maka pergilah jugak kami laki bini ke HarveyNorman Citta Mall ari sabtu lepas...barang yg kami maksudkan adalah sebuah katil super single bertingkat...maknanya katil belah atas adalah super single dan katil belah bawah adalah single bed...pakej ni dtg sekali dgn 2 ketol tilam...harga RM1499 termasuk bed frames, tilam super single dan tilam single...berbaloi tak? ke mahal? konpius den (o_O)

Alasan sebenar aku beli katil single bertingkat nih sbb aku plan nak boh kat dalam bilik bibik...memandangkan bilik bibik ni takdelah besar sgt, so memang elok sgtlah katil single ni dimasukkan kesitu...kiranya adalah ruang untuk sembahyang dan bergerak2 dlm bilik bibik...katil bibik hat kayu tu aku dah selamat tolak kat kedai semalam...gigih kami bertiga gotong royong membersihkan bilik bibik supaya senang nak letak katil baru :)

Sekarang aku rasa lega sgt..takdelah aku runsing bila mak aku dtg tido umah...tujuan aku dan en somi beli ni pun untuk bagi keselesaan kat mak...hope mak aku suka! ish tak sabar plak nak surprisekan mak! :D



 ini katil klasik tau...kepunyaan adik aku masa dia bujang dulu...mak aku sedekahkan kat aku...yelah...dulu aku sesak oooo!! nak beli katil seketol pun tak lepas...sebelum aku let go katil kayu nih...aku ada mintak izin kat mak...mak aku ada gak tanya kenapa dgn katil nih...aku bg alasan katil ni patah...ekeke...nak rahsia sgt kan? :D







 inilah bilik bibik aku...2 hari tanpa katil...cian dia...sabar ye bik...aku hadiahkan katil hempuk untuk ko bik! tido lena la bibik aku pasnih :D







 Seperti yang dijanjikan...katil yg ditunggu2 selamat sampai petang semalam...sekejapan je pasang katil nih...terer sungguh la abang2 HarveyNorman nih







 Inilah dia rupe katil single bertingkat...belah bawah tu bleh tarik ke kiri dan ke kanan...yang best tilamnya lah...memang tido lena dibuatnya :D







ini rupe katil belah bawah kalau ditarik lebar2...semoga mak selesa tido sini nanti...amin

4 ulasan:

el berkata...

cantek beb katil n tilam dia
sekali pakej tilam n katil lah
berbaloi sgt
lgpun brg2 kat harvey norman ni mmg best2

nome berkata...

el: ok ke beb? ko rasa berbaloi ek...ha lega aku...aku no idea sebenarnya...nak beli katil queen tak sesuai lak sbb bilik tu kecik...kang takde tempat plak nak sembahyang dan duduk2...thanks el! :D

Mrs. Simplicity berkata...

cantik mie. bape RM?

nome berkata...

Alya: bebbbbbbb...rindu kat ko...aku sms enpon ko...mgkn ko x pasan...nanti cek tau

cantek ke weii katil nih? ko suka tak? sebenarnya ko lah sumber inspirasi aku tau...aku teringat kat katil niadel...tu yg aku sebat katil cam ko gak...thanks weeii bg idea bernas kat aku...at least lapang la sket bilik bibik aku yg sempit tuh...

harga yg aku beli nih RM1499+RM110 (kos penghantaran)...so total kerugian RM1609...ko rasa mahal ke murah? aku x sure weiii...