Selasa, 17 September 2013

Cuti Satu Malaysia Versi No-Me

Salam satu Malaysia!!! Bersemangat aku gi keje arini setelah 3 hari pulun bercuti di rumah...cuti korang sure meriah kan? sure berjalan sana sini...

Rutin aku seperti biasa, setiap ari jumaat malam akan dtg jemput mak dari Dar- Assakinah, pastu ari sabtu adik aku plak dtg jemput mak bawak pegi Semenyih...ada org dtg mesin rumput kat kampung...

Aku tak dpt nak jalan ke mana sgt, sbb bibik tak bape sehat...kakinya luka melecur kerana perbuatanya sendiri...ish ish ish! tu la buat keje kena berhati2 sket...tak pasal2 je kaki jadi mangsa...now alhamdulillah lepas bawak gi klinik...kaki dia dah okeh sket...aku bagi chance dia berehat wiken baru nih..

Memang sorga dpt dok umah sendiri sambil melayan keletah anak2...layankan je la apa yg derang nak...derang nak mandi 'pool'...kita layankan jer...derang nak main kat bilik menan sehari suntuk atau nak tgk kartun 24jam sehari pun takpe...biaq pi! Kalau anak2 hepi...sudah tentu ibu ayahnya 10 kali ganda happy...


Lelaki2 kechentaan saya






 
sebelum pegi beli brg2 dapo kat Giant, singgah basuh keta yg dah berminggu2 tak basuh








 konon2nya nak gi The Curve sbb nak beli tudung AidiJuma yg buat sales gila2 smlm...tp kesudahannya kami ke Red Box sbb tudung byk dah sold out!!! kami layan sampai 3 jam lebih kat Red Box smlm...syok ooo!!!







 aku bawak anak dara je kuar jalan2 kat the Curve smlm...Aryan temankan bibik kat umah...ate bibik tak bleh nak berjalan sgt...






 konsep Red Box The Curve tak sama dgn Pavillion...kat sini makan kena order yer...no buffet2! hat tu tak syok sgt la!!!








aku order Nasi Goreng Vietnam dan Fish & Chip...tak kenyang mana pun sbb portionnya kecik la :(







 ha boleh tahan gak anak banak ni menyumbangkan sore...curlasss!!!






 masa ni syok je masing2 nyanyi lagu....untilllllllllll






aku terpandang muka kak mah di list lagu Red Box....Oh Man!!! spoil my mood laaaa!!! Watdatetttttt!!! Why? Why? boleh dikatakan di mana saja ada je muka kak mahhh...jom kita tgk lagu apa yg kak mah nyanyi...







 lagu 'If Tomorrow Never Comes' tuuuuu....ayoyoyo!!! ohhhh pleaseeeee...adehhhh aptb!!!







 terus en somi tukar lagu lain...Unforgiven tuh! dalam sungguh maksudnya :D






yang aku plak dan2 tu nak nyanyi lagu 'Chop Suey' by System of a Down...lagi best! kahhhhhhhh :P






 balik dari karok kat The Curve...terus melayan anak2 main 'Pool' depan umah...kini tak perlu ke Sunway Lagoon lagi...bikin lagoon sendiri lagi best! :)







 Memang seronok ler...berejam derang main air..ikutkan hati..nak je aku join derang berendam dlm pool...sib baik aku sedar diri...kahhhhhh :P






 Si alongnya siap berkuak lentang dlm pool tuh...yg si adik asik ler main tepuk2 air...belom reti nak melasak dlm air...tunggulah besok2 abis alongnya jadi mangsa







 Nak lagi best, campakkan 3-4 ketol bola warna warni dlm pool..sure bebudak ni meriuh main air!!!






 kecut telor si adik dok dlm pool lama2...bile diangkat dia punya meraung... nauzubillah...dah tak reti nak benti kalau bebudak ni main pool...ish ish ish






 dah macam photoshoot American Next Top Model plak...ewahhhh! anak sapa la yg over cekci nih? oooppss!!!






 Model pakaian renang polkadot!! :D






Semalam aku masak Nyonya Assam Fish! pestime ooo aku masak nyonya asam fish nih...menjadi uuuu!!! aku beli pes yg dah siap kat Giant...puas mencari...jumpa gak! sedap ooo...Kebetulan ada sekor ikan siakap dlm peti ais..maka menjadilah "Siakap Nyonya Assam Fish versi No-Me"...oohhh gambar selepas masak tak sempat disnap yer sbb I Is busy



Selepas je main masak2 kat dapo...berduyun2 org dtg ke umah...mulanya adik aku dtg antar Mak ke umah sbb malam tu aku nak antar mak ke Dar-Assakinah balik...tak lama lepas tu, Mak mertua, bapak mertua dan ipar duai plak dtg nak antar Ikan Pekasam buat bekalan utk mak...Ya Allah meriah sgt umah aku...sungguh tak sangka...derang dtg langkah kanan plak tu! dptlah derang merasa Siakap Nyonya Assam Fish aku...so berkongsi la ramai2 makan Nyonya Assam Fish dan Kari Ayam semalam...walaupun sekor ikan tapi mencukupi utk semua...syukur! kalau aku tau ramai yg dtg smlm...sure aku dah prepare masak byk2 smlm...next time yer! insyAllah

aku memang suka jamu org makan kalau dtg umah aku....aku tak suka kalau tetamu berlapar! tak elok tau biarkan tetamu balik dgn perot kosong...seboleh2nya bagilah makan atau minum...sesungguhnya tetamu yg dtg itu membawa rahmat dan rezeki pada tuan rumah...inilah hasil didikan Arwah Abah dan mak pada aku adik badik :D

4 ulasan:

Unknown berkata...

hai mama aryan...he he he..
thanks sudi jadi silent reader and now dah komen2 tinggal jejak...lenkali tinggal jejak tau..senang nak menjejaki balik..hik hik hik

amboi..seronok berkaraoke anak beranak...zana tak berani takut nanti bukan takat hujan..ribut petir siap package banjir lagi kalau menyanyi....ha ha ha..

seronok tengok kakak n aryan dok mandi pool....kita kena tunggu lil aryan besar sikit baru leh buka balik pool yang dah tersadai kat rumah tu....

nome berkata...

zana: tu diaaa!!! laju kemain dia balas komen kita...mihmihmih :D

suka kita tau! :)

kita pun segeng awak ler kalau karok memang bleh bikin weather kelam kabut...pitching mmg terabur abis...tp demi anak dan en somi...ku gagahkan jugak...

best tau bile anak2 dah besar...leh kita lepaskan mandi manda dalam pool...sabar dear! soon lil aryan tu dah besar sket...kita bagi dia main air puas2 dgn kakak dia...yeehuu!!!

el berkata...

hang do ckp siakap nyonya asam tu terus aku rs sedu sedan kelaparan terasa kemasam lauk hang hahahaha

pool tu dr dulu nak beli kt budak2 tu tp xterbeli..ni lau beli sure budak2 lagi suka..bertambahlah bil air aku nanti haha

mmg langkah kanan diorg eh...tau2 je hang msk sedap2 hehehe..aku pun suka masak kt org..lantak lah sedap ke x pun janji ada somthin kan

aryan hang tu hensem lah hehe

nome berkata...

el: sedap sgt el nyonya assam fish nih...rasa masam2 lemak pedas gitu...i likke it very much! semalam aku repeat beli pes dia lagi...bajek wiken ni nak buat guna sotong or udang plak...tak taulah menjadi ke tak?

pool tu aku rembat kat Giant jer...murah je weii...dlm 25hengget gitew...besar gak...boleh lah muatkan anak2 ko 3 org dlm pool nih...bebudak kan suka berendam...sure anak2 ko mesti suka! :D

Aryan tu memang kopipes en somiku! sejibik sejibon sbb tu derang berdua suka bergaduh....ntah hape2 je kan...kahhhhh :D