Khamis, 31 Mac 2011

Masakan & Bantal Durian

pheewwww!!! lenguh anggota badan aku...lembik ooo!!! mana taknya...igtkan semalam leh la lepak2 kat umah, tp non ado sbb kebizian settlekan hal2 bank satu hari suntuk...cian kat leesya...tdo x cukup, jadual makan dah lari (-_-) haih! so arini ganti balik yer nak..

kesan dari xtvt melampau smlm, aku terbangun lewat pagi tadi...selalunya aku bangun kul 5.30am sbb nak masakkan lauk2 utk aleesya dan en somi...tp pagi tadi terbangun kul 6.25am...maka dgn kuasa kuda la aku berkompang2 kat dapo...sib baik settle semua...lega disitu! pagi tadi aku sempat masak Ikan Bawal 3 rasa tuk en somi dan Ikan Bawal kari utk aleesya...bahan2 semua aku dah get ready malam tadi...so pagi td juz main campak2 jer....rasa? en somi ckp ikan bawal 3 rasa tu dah selamat mkn time bekfes td...kahhhhhhhhh...

Ikan Bawal 3 rasa utk en somi...korang nampak ke ikan bawal tuh? kahhhhhh...nampak ekor ikan tuh? tu lah ikan bawal yg jatuh ditimpa brokoli...korang cam x tau aku nih, penggemar brokoli...kalau masak mesti nak letak brokoli...walaupun masak megi...kahhhhhh....


yang ni plak...Kari Ikan Bawal...apesal ntah...tetiba rasa nak perabiskan ikan bawal...kahhhhhh...aleesya suka makan pedas2 sket...so masakan kari adalah di antara kegemaran beliau

alhamdulillah walau sesibuk mana aku semalam, dpt jugak aku spend masa aku dgn family...aku hangkut sekali en somi dan aleesya ke The Curve sejurus hal2 bank settle...sbg tanda penghargaan kepada sbb en somi yang banyak berkorban utk menjaga aleesya sepanjang minggu nih, maka aku dgn suka hati membawak en somi dan aleesya bersantai2 di The Curve sambil makan2, tgk wayang, dan shopping2...dpt jugak membeli selai jam tangan sport utk en somi...bukan main soker beliau dgn jam itew....

tp yg paling kemuncak adalah shopping 'bantal durian', gambo seperti di bawah....giler sedap! seingat aku pada thn 2008, masa tgh peknenkan aleesya...aku bukan main lagi mengidam nak mkn bantal nih...tp payah nak cari...masa tu cuma ada kat The Garden Mid Valley...tetapi skrg dah merata dah...byk cawangan dah kedai bantal nih...salah satu cawangan ada di Ikano, kat Ground Floor tuh...aku pun apa lagi, teruslah beli berkoyan2....memang makan sampai lebam la...bantal ni dah ada mcm2 perisa...ada perisa cempedak, mango dan semestinya doyan....aku beli 5 set...satu set hanya RM10 hengget...tu pun rasa x cukup....mmg nikmat! moh la terjah ke Ikano kalau korang berminat nak rasa dan beli bantal nih....mmg recommended!

inilah dia bantal durian yg aku beli semalam...RM10 hengget sekotak...ada 6 ketul dlm satu kotak


rasanya mmg diva! go and try! baru korang tau (^_^)


alamak blur la pulok! ini isi dalam pewot bantal doyan...gebus gebas dgn isi doyan fresh...sedap seh!

2 ulasan:

ct hajar berkata...

disebabkan kak mie,ct pun dah tjebak mcuba makan bantal duyan ni,perhhhh sedap gilos

nome berkata...

ct: mmg sedap kan? sgt heaven tau bile mkn bantal nih...satu kotak mmg x cukup sbb sedap sgt...