Rabu, 16 Mac 2011

Komuter Ku Sayang

pagi selamat gang! arini pepagi lagi aku laki bini kebasahan bersama di atas moto...ujan lebat giler! nak tak nak teruskan jugak la merempit sampai ke opis...cian kat org umah aku, En Faizal Hussin...beliau terkandas kat Federal Highway sbb air naik kat laluan moto...hok aloh...dah kul 9am, tp beliau belom sampai opis...kerana sayangkan bini...beliau sanggup...cian kat dia...

lately ni moto kami selalu buat hal...mgkn sebab selalu guna utk perjalanan jauh...tiap2 bulan sure abis beratus utk maintenance moto tuh...ni semua gara2 penangan bekas eksiden dulu thn 2008...time tuh aku sarat peknenkan leesya 8 bulan...perancangan? insyAllah kalau ada rezeki lebey, kami akan menukar moto baru...mudah-mudahan...amin

sebenarnya aku nak citerkan pengalaman aku berkomuter semalam...selalunya aku balik naik lrt sampai Kelana Jaya...tp memandangkan en somi ada meeting di ujung2 waktu keje...aku gagahkan jugak naik komuter nih walaupun aku tau seksanya nak menunggu dan berhimpit2 mcm sardin...haih!

aku ingat sistem komuter skrg dah berubah canggih tp sayangnya...sistem komuter nih masih lagi ditakuk lama..lembap dan suka delay2...ramai giler manusia yg beratur menunggu...tak beratur pun...semuanya pakai tenggek mana2 tempat...kalau korang tak caya...sile tgk gambo kat bawah...

lagi satu yg membuatkan aku rasa nak pitam....komuter TAKDE EKON...arrgghhh!!! giler kejam! udahlah perjalanan jauh tuh...dari KL Sentral sampai ke Batu Tiga...kat dlm gerabak wanita, aku berhimpit mcm sardin..kiri kanan bawah ketiak org...pastu takde ekon...mmg rasa nak muntah kuning la smlm...naik juling mata aku (o_O) tp rock punya pasal...aku gigihkan jugaklah...

nota sipi: semoga sistem komuter akan berubah menjadi lebih canggih lagi moden di masa depan...walaubagaimanapun jasa komuter yg telah lama berkhidmat utk rakyat, tidak mungkin aku lupakan...cecewahhhhh!!!

inilah stesen komuter arah ke Port Klang


sesak ooo...puan India tu cam tau je aku nak amik gambo dia masuk blog...siap pandang camera tuh...kahhhhhhh...ya ampun


skrg kan musim cuti sekolah...so mmg penoh dgn manusia


seberang sana tu, stesen menunggu komuter arah ke Rawang...komuter belah sinun pun delay gak...begitu jugak komuter ke Seremban...semua pakat delay...kejam sungguh!


selamat menunggu yer puan2


inilah mimik muka aku bile borink menunggu


nak marah pun ada...nak fitam pun ada


time ni aku dah selamat sampai ke Batu Tiga...tp aku masih menunggu..sapa lagi kalau bukan en somi..keje aku semalam adalah menunggu sampai lebam...dugaan dugaan...

9 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

yaAllah me, takde ekon? aku penah takde ekon gak masa zaman becinta. tp tak sesak mcm balik keje. masa tu dah nak pitam, apa lg tgh sesak. mujur la ko tak pengsan. tu belum bau2an yg tak mesra hidung lg. huhu.. apapun, ko hati2 ye bila naik apa jua kenderaan. :D

nome berkata...

alya: ha ah beb...takde ekon lgsg...mmg aku nak pitam sgt2...dah la berdiri himpit2 cam sardin...oksigen tinggal sket jer...bau ketiak jgn ckp la...mmg tangkap loya la beb...tp ku gagahkan jugak la lawan rasa pening tuh...elok je rasa nak terpitam tuh, aku dah sampai Batu Tiga...terus terduduk kat situ...rasa nak tobat naik komuter pasnih...mmg pengalaman sungguh la smlm...

thanks beb...ko pun ati2 gak yer bile nak ke tmpt keje atau kemana2 jer...

Liza Hashim berkata...

ko dok mana noormy?

nome berkata...

Ku: aku dok kat subang bestari, belakang kg melayu subang

Jue @ atanayuiman berkata...

komuter mmg sesak ngn orang kan.. lagi2 xder ekon.. mmg sesak nafas la jugak.. hopefully pas nie dorang upgrade la sikit sistem dorang nie..

peah @ peps berkata...

uisshhh ramainya nome...gagahkan jua..nak cari 40 suap nasi...

kalau cikpeah mmg confirm dah pitam dah...

Mr Shan: 'When Its a NO...Its a NO...Period..'

nome berkata...

jue: tol jue..akak bertambah kesian kalau ada org2 tua, org kurang upaya atau org peknen cam jue naik komuter...tak sanggup tgk korang semua berhimpit2 dgn derang...derang tolak kuat, derang bukan kira ko peknen ke tak peknen ker...janji derang dpt masuk dalam gerabak tuh....haih! kesian tau...

nome berkata...

peps: seyes ramai peps...kalau nak naik komuter nih, org tu kena ada syarat2nya...pertama,jiwa kena kental..kedua, hati kena rock...dan ketiga, badan kena perkasa...baru la selamat nak berhimpit2...ekeke....

Unknown berkata...

haha teruja bace seyy... tapi xpe... zu mmg rock pon haha