Isnin, 28 Mac 2011

Aku MC Seminggu

blog lama tak hapdet ooooo....berkerut dahi aku nak hapdet blog nih...byk citer dan perilaku sejarah yg terjadi pada aku sepanjang minggu lepas...ni tengah mengerut dahi nak cari bahan mulakan citer...

apa2pun...aku hapdet psl aku dulu...AKU? aku maintain...sempoi...masih lagi berjiwa rock...cuma satu je la....aku kena EYES INFECTION....ni semua gara2 diri aku yg sgt teruja nak mencuba brand contact lens baru...bajet nak jadi mata macam dlm filem Twillight Saga....nak sgt besarkan bola mata...maka mata aku jadi seperti gambo di bawah...mula2 pakai mmg cun....mmg tangkap leleh la...cantek tertarek ko mmg debab...ingat ujan hingga ke petang, tp salji di tengahari....2 minggu pastu, terus mata aku terkulat2 bertuko merah...merah giler seh! mengalahkan pelakon India MGR tuh...kahhhhhhhhhhh....dgn kadar segera, aku ke kinik dan doc mengesahkan aku kena eyes infection disebabkan Color Contact Lens...nyaris tangkap retina mata aku..kalau efek retina...leh jadi buta oooo...

aku gi jumpa pakar mata Hospital Ampang Puteri, Dato Dr Baljit Kaur....very femes emes doc nih...selalu kuar magazine, kuar tv...dia pun dok la bebel2 kat aku...jgn nak gatal2 pakai kaler lens lg...tak pasal2 ari senin lepas...bola mata aku kena injek...huwaaaaaaaa...sakit? x yah ckp la...sampai nak terkencing dibuatnya...tp part yg paling best aku dpt MC SEMINGGU...

kebetulan bibik dah pulang bercuti ke Indon 2 minggu...so mmg fully utilize la mc aku tuh...aku jd surirumah sepenuh masa...mmg best weiii....puas dpt jaga anak dan rumah...siap main2 gusti dgn leesya lagi...dia la kawan gaduh dan kawan berborak...heaven!

so entry2 pasni...adalah citer yg terkumpul minggu lepas....jap lagi pasti menyusul! rindu kat korang semua...dan rindu nak bw kat blog korang...jap2 lagi aku pasti komen blog korang yer...

mata aku yg baru nak merah....18th march (jumaat)

9 ulasan:

Yu'xan Lee berkata...

lor blh plak cam tue ek, nasib baik takde apa2 yea, riso lak...Patut nome lama diam...Baru tingin2 nak pakai contact lens nie, hehehe takot la plak:(

Madihah berkata...

akak.........tu la nak jadi mate beso dlm twilight...dapat mata vampire original terus... merah gitu.. :P take care :)

~chekuna~ berkata...

kesian lah pulak...get a good rest ok..:)

nome berkata...

zura: depends pada brand gak zura....cam mie...mie dah lama pakai brand color contact lens freshlook...ok jer...lama tau mie pakai...dah 10 thn dah...tetiba baru2 ni, mie gatal tukar brand...beli kat fb from korea...terus mata kena infection...meaning tak sesuai dgn mie tuh...so careful tau

nome berkata...

madihah: walaweiii...terharunya akak dek nooonn...rajin plak ko mengomen dan menjenguk blog akak nih...very the bangga akak la dik...sila2...

sbb tu la akak dpt mc seminggu...mata merah bebenor...nak vogue tak bertempat...gitulah padahnya..kahhhhh...dont copy yer apa yg akak buat nih...tp kalau ko nak mc lelama...boleh jer...eh2...sib baik boss ko si omar tak jengah blog akak nih kan? kalau tak, abislah appraisal ko dek noonnn (*_*)

nome berkata...

kak na: thanks sis :D

Mrs. Simplicity berkata...

ya ampun nome, lens itu mmg cun tp bila bab infection tu, kena lupakan. beb rindu ko weh! rasa cam loss he bila ko mc. get back on track eh! :D

nome berkata...

alya: tu la psl beb....mmg cun ooo itu lens..aku soker! sbb apa tau...muka ko turn to komik korean yg bermata besar tuh..seyes aku ckp weiii...

rindu aku? aku pun sama rindu kat ko jugak...insyAllah aku kembali menjadi blogger tegar...thanks support aku beb!

fabscarf berkata...

thinking nak visit dr baljit tu. she sounds nice. thanks for d info.