Khamis, 3 Mac 2011

Kisah Bulu Mata Pelesu

petang selamat semua...jap2 lg aku nak beram dah...mintak balik awal sket...ada urusan seri paduka baginda nak diselesaikan ptg nih...keh keh keh

lepas aku semayang zohor td, tetiba je ada idea nak tempek citer ttg bulu mata...semua bebudak opis ni tau...aku penggemar pakai bulu mata...hobi memakai bulu mata ini tercetus bile aku tgk kwn aku memakai bulu mata...so apa lagi..aku belajar la cara2 pakai bulu mata dari beliau...mula2 tu payah gak ler...gam termasuk mata la..bulu mata terpotong pendek la...bulu tercucuk mata la...haih! tp aku usaha gak sampai boleh pakai bulu mata...akhirnya aku dah berjaya pakai bulu mata TANPA CERMIN!!!! wahhhhhh...kagom tak? sile buat2 kagom yer ^_^

aku start pakai bulu mata pada awal thn 2009, now byk gak la koleksi bulu2 aku nih....kahhhhhh...ala, aku idaklah beli bulu mata branded mcm Shu Eumura, Rozita Che Wan or Najeeb (jurumekap) tuh...aku pakai jenama cap ikan puyu jer...harga?? cuma RM2.90 utk sekotak...x caya? korang gi terjah Chameleon tuh...aku paling suka amik bulu mata ala2 smokey eyes no siri 040...siap aku bg no tuh :D

awal2 lg aku nak gitau nih...aku x terer ooo bab2 pasang bulu mata...belajar sket2 jer...kalau nak tau lebey lanjut...sile terjah ke Blog AizahKaman...dia mmg ratu bab2 make up nih, dia mak andam femes emes tau...pegilah terjah...kalau nak puas hati...sile guna khidmat andaman beliau..sure korang puas hati (cik kak...aku tolong promote Cinta Aliah nih) :O


mula2 ko tempek gam kat bulu mata tuh...pastu ko hembus la bulu mata tu 15 saat....


sile tuju mata dan bulu ko tu tepat ke arah cermin..pastikan bulu tu lekap betul2 kat atas bulu mata original ko tuh...oohh loper..sblm tu sapukan mascara kat bulu mata original korang tu yer...(tol tak kak ai?...almaklumlah aku budak baru belajar)


sile abaikan mulut ku yg terjuih merah tuh..kahhhhhh..ketika menempek bulu mata, sile pastikan bulu pelesu bertemu dgn bulu ori...


panjangkan bulu mata aku nih? hat ni no siri dia bukan 040 tau...yg ni lagi lebat..aku rembat kat Daiso aritu...sebat je la :D


dari pandangan sisi...abaikan idung aku yg tak bape nak moncong tinggi tuh (kemek)...kahhhhh


jelingan nakal la konon2nya....


korang akan nampak perbezaannya kalau berbulu mata...mata kamoo akan kelihatan ala2 awek arab dan mata kamoo akan nampak bolat membesar cam kartun dalam komik jepun...sile la cuba yer...


tamat sudah kisah bulu mata....ooopsss tamat tu bapak aku...ya ampun :D

14 ulasan:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

hehehe wah rajin nyer ko pakai setiap hari ker? aku pakai sekali seumur idop la wei. time kawin jer tu pun mak andam yang pakai kan.

A.I berkata...

Mekaseh lalink. Siap pomotkan Cinta Aliah lagi. Betol la tu..appy mascara kt bulu ori dulu baru tepek bulu mata pelsu. Tp ikot size mata gak. Kalau mata kecik, gunting bhg hujung bulu mata tu skit baru lekat.

Aku ni kalau pakaikan kt org x smp brape saat dah siap. Tp kalau nk tepek kt mata sendiri..mau makan masa 45minit sebelah mata! kahhhhhhhhh...

Kau mmg vouge la nome. kagom mak! (^_^)

Jue @ atanayuiman berkata...

betul2.. mcm ala2 awek arab gitu.. tingin gaks nak pakai.. tapi.. malu... hehe

nome berkata...

tinie: ha ah beb...setiap hari aku pakai bulu pelesu nih...bile x pakai, x sah la...keh keh keh...aku panggil bulu pelesu ni awning yer...so bile ada habuk or hujan renyai2...so awning aku ni akan cover mata aku daripada sebarang air or habuk..kahhhhhhhhhhh...sile dekah2..

nome berkata...

k.ai: hah tu dia! mak andam dah bersore...betul kan sapu mascara dulu then baru tempek bulu pelesu :D yesssss....tidak syak lagi...papahal..aku belajar dari ko la yer kak...halal ek :)

tu la gunanya kwn...mana yg boleh aku tolong...aku tolong la...semoga murah la rezeki cinta aliah pas nih...

nome berkata...

jue: ala jue...kalau malu..jgn pakai kat luar...pakai kat dpn atan...nnt bile ada dinner opis..baru la pakai...tgk reaksi atan camne..dia suka ke tak...kalau dia ok..then baru la on...

x yah pakai selalu cam akak...pakai time2 dinner jer :D

shah-ila-ain berkata...

shantekkknyerrrr.....tp memang bulu mate nie memainkan peranan dalam solekan...terutama nak tengok perubahan muka kita...tak caye try lahh sure mate jd lagikk cantikk...

mamashasha berkata...

alolo aku blum reti weh berbulu pelesu nih....terror sehhh kalau pakai tak nmpk cermin....kalau pakai bulu mata palsu nmpk lagi cun la tp aku tk biasa...kalau time dinner je aku pakai tu pun org pakaikan...

nome berkata...

mel: wahhh mel..ko pun dah pandai pakai bulu pelesu ek? cecewahhhh...tunjuk sket...nak gak tgk :D

nome berkata...

bed: slow2 bed...kalau selalu pratikkan sure ko terer pakai :D

bed, muka ko ala2 chinese look...kalau ko pakai bulu pelesu..sure muka ko ala2 dramatis korea tuh...mesti bertambah cun dan jelita abis

bile dinner beb? nnt pakai tau...mesti ko bertambah vouge ^_^

ayien78 berkata...

nome..giler bagus info ko share ni..aku ada beli kat mac sekali .. dah la mahal *ya ampun tobattt pastu aku tk reti pki pun..atlast 2 kali pki ...campak masuk tong sempahh... eeemm balik nk singgah chameleon...no 040 yer....zasssssss

nome berkata...

ayien: yien...aku pakai tiap2 hari beb..maka x berbaloi kalau aku beli mahal2...tp apa salahnya kalau nak beli yg berjenama tuk dinner...nnt blink2 la mata mu itew...

moh beli kat chameleon jer...dah la murah...mcm2 jenis bulu ada...berbaloi2 ;D

Mrs. Simplicity berkata...

ish, tak terbuat aku kalau make up mcm ko. kena ada desire kan. ada keinginan tp tak cukup determine. kahhhhhhhh poyo tak.

p/s : lupa nak kabo, cousin aku ada ternampak ko kat klcc. tak ingat hari apa tp minggu ni. ko ada terjah klcc tak?

nome berkata...

alya: boleh je beb...tp niat kenala disusuli dgn perbuatan...pasti menjadi! ekeke...ko kalau make up beb, sure bertambah cun...org akan cop ko tu cam anak dara sunti tau...mesti derang igt adel dgn nia tu adik2 ko jer...aku puji ko nih...ecececeh :D

p/s: kazen ko nampak aku? mmg aku ada la 2-3 kali gi klcc...dia ckp apa weiii? nape x tego...tego jer...ewahhh...i loikeeee ^_^