Khamis, 10 Mac 2011

Aleesya, Bibik & Mak

semalam aku coti...gi settlekan apa2 yg ptt smlm....alhamdulillah semuanya dipermudahkan...

semalam...pepagi lagi aku dah tercongok kat dpn pintu imigresen kompleks pkns...kejadian sebelum nih, membuatkan aku serik...apa taknya..aku terlewat sampai imigresen kul 10 pagi so tak pasal2 nombor yg aku dpt dah berjela...aku dpt settle pun dlm kul 5 lebey...maka kali nih...aku dtg seawal 9 pg..bukak je pintu, terus amik no...zup zap zup zap...permit bibik settle dlm kul 9 lebey...syukur dan lega disitu! tp legakah aku? dan jawapannya adalah TIDAK LEGA...sbb apa? sbb aku takut bibik aku balik indon pastu tak balik sini...sure aku mengagau nak cari maid baru...now aku bertawakal jer...aku tau ramai dah kwn aku jd mangsa guna bibik indon nih...elok je dah renew permit...dan2 tu kena balik indon...after that...derang x mo dah keje dgn kita...pandaikan derang? so aku kenalah redha dan terima je apa yg berlaku nnt...semoga bibik aku ni jujur dgn aku...xdelah aku tercari2 maid baru nnt...huwaaaaaaaa....tp dlm masa yg sama aku kena pikirkan back up plan...insyAllah semoga suksess hendaknya...amin

manalah tau kot2 korang ada tertanya....sblm aku renew permit bibik nih, aku dah search byk taska dan pengasuh kat2 situ...kebanyakannya penoh! haih! nak mintak mak apak aku jaga leesya...cian plak org tua tuh...dah la jaga makcik aku...pastu ulang alik sepital...mana la larat nak jaga leesya...lg2 skrg ni leesya tengah melasak...nak tak nak...aku mintak bibik aku ni sambung keje dgn aku...kes darurat namanya :(

mulai minggu depan, bibik aku akan pulang ke Indon selama sebulan...jadi dlm masa sebulan tu, aku nak mintak mak aku jagakan leesya sementara...cian mak...dahlah adik ipar aku nak banak ujung bulan nih...now aku plak menambahkan kesusahan derang....sbnrnya aku dah plan nak amik coti unpaid leave 2 minggu...tp mak aku tak bagi...mak aku berkeras jugak nak jaga leesya...tp kalau mak aku tak larat nak jaga sok...aku akan men'coti'kan diri...paham2 sudah yer...kan boss kan? (boss baca blog aku...kahhhhhhhhhh)

xpelah...yg baik datangnya daripada Allah...semoga semuanya berjaya dan berjalan lancar...

semoga leesya behave bile duduk dgn atok dan wan nya...sebulan tuh...berwisel jugak mak aku kat umah nnt...keh keh keh...soon...dpt cucu kedua plak...haru biru la jawabnya :D


kalau bibik aku jujur dan keje balik dgn aku...dia bakal menerima habuan sekembalinya beliau daripada bercuti nanti..insyAllah

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

insyaallah nnt dia akan balik tu...tunggu..for now u can slow talk with her..kan.

anak dara dah besar,bila lagi yg kedua?

shah-ila-ain berkata...

nie lah dilema kita ibu2 yg bekerja kan...insyaAllah dia akn balik bekerja dgn ko semua.mane nak carik boss yg best mcm ko haha...rugilah dia kalau tak nak...lessya pun dah besar... mesti dia lagi sonok dok dgn nenek n atoknyerr...

nome berkata...

pulutcoco: dia kecut pewot nak balik time2 skrg nih....ate tsunami tgh giat aktif...mgkn lepas dah reda..baru dia balik kot...tiket dah beli..terpulang la kat dia...sbb tiket tu valid for 3months...

rilek2 la dulu bro...x lari gunung dikejar...insyAllah kalau ada rezeki aku sok...buntinglah aku nnt...kahhhhhhhh

nome berkata...

mel: thanks mel...terpulang kat dia..kalau dia jujur...baguslah...now susah nak cari bibik yg betol2 jujur...kalau ada pun...mmg rezeki la...

hope tak menyusahkan mak abah aku jaga leesya...