Selasa, 22 Februari 2011

Anniversary Aku Tahun Ini :)

kami kat mana nih? celebrate anniversary kah? sila scroll bawah yer

V




V



V



V



V


V



V



V



V



V



V



V



V




V




V



V



V


kat mana lagi....kat imegresen Kompleks PKNS Shah Alam la...pepagi buta kuar umah kul 9am...sekali bile aku amik nombor...mmg terbuntang la...kena tgu lagi 121 org...baru la sampai turn no kami...fengsan! fitam! nak wat camno...nak tak nak...acara makan2 di hotel legend jumaat lepas terpaksa dicancelkan...dan di postpone pada satu tarikh yg lom ditetapkan...sob sob :(


ni masa pagi lagi..org x bape ramai...


dah slow2 ramai


frust tol aku aritu...dah la x leh celebrate anniversary...pastu x leh nak ke mana sgt...alih2 dpt kuar kejap ke bangunan kwsp seksyen 11 dan gi bank...pastu dok la sampai berejam2 kat dlm kompleks pkns tuh...kalau ada gerai2 yg bukak kat ground floor tu ok gak..ni lgsg xde...mmg kejam arrr!!! keje aku laki bini aritu, turun bawah gi makan...pastu naik atas tgk no...pastu turun bawah gi makan...pastu naik balik sampailah turn no kami sampai...repeat aktiviti tu jer sampai naik bosan kami berdua...last2 lebey kurang kul 6 petang...baru lah urusan imegresen selesai....kesabaran mmg teruji sungguh...xpelah...janji semuanya dah selesai...so idaklah frust sgt...tp frust jugaklah...apakah? kahhhhhhhhhhh

jd bile ari dah larut...plan kami utk pulang ke semenyih kenalah diteruskan...dah janji ngan mak abah kan...asalnya nak ajak mereka keluar makan...tp cian plak aku tgk semua warga emas dah penat...maka kami pun tapaukan KFC dan makan secara berjemaah di rumah...makcik aku yg sakit cancer tu pun ada sekali...seronok gak la...

kesian mak abah :( x leh nak kemana2...even nak ke pasar sekali pun kena salah sorang gi sbb kena jaga makcik aku...aku x salahkan makcik aku sbb dia mmg uzur sgt..cancer tahap ketiga...dah merebak ke tulang belakang :( cuma yg aku kesalkan...adik badik mak yg 17 org tuh...sib baik mak abah aku ada...derang la yg korbankan masa dan tenaga jaga makcik aku....dok ulang alik dari semenyih ke sepital kuala lumpur tuk buat chemotherapy...haih! pastu berusaha bawak makcik aku berubat kat Ustaz Haron Din...

abah aku bukannya sehat sgt...thn ni abah sepatutnya tukar bateri jantung yg berharga 17K...7th March ni appointment abah kat IJN...mintak makcik2 aku yg lain jagakan kejap makcik aku yg cancer nih, tp sorang pun x nak...org jenis cam aku ni...mmg baran bab2 nih...kalau aku x suka, aku suka sound direct...tp mampukah aku? kang lg mengeruhkan keadaan...jd aku dah mintak izin somi nak bawak abah gi appointment IJN dan temankan abah nnt...start bulan depan aku dok semenyih nak jaga parents dan makcik aku...aku sanggup...aku sanggup dan aku sanggup jaga derang semua...

alhamdulillah duit tabung aku utk bateri abah dah bertambah...cuma aku perlu tambah lg utk cukupkan 17K...insyAllah mudah-mudahan....semoga semuanya berjalan lancar...doakan aku ye kawan2...semoga abah aku selamat menjalani pembedahan tukar bateri jantung...ya Allah, selamatkan dan panjangkanlah usia ibu dan bapaku...sesungguhnya hanya padaMu ku berserah


makan kfc secara berjemaah....tgk aleesya tu, x bagi chance lgsg atok dia nak mkn..mmg rindu benar leesya kat atok dan mak


berselera tol mak dan abah mkn kfc...byk derang mkn...makcik aku pun sama gak...byk dia mkn kfc...sebak aku tgk...kalaulah aku dok sekali ngan derang...mesti aku seronok...tp hati keluarga mertua aku kena jaga sama...kang nnt org ckp aku berat sebelah plak...luah mati mak, telan mati bapak..tu la yg aku rasa...sabar ye nome...dugaan hidop namanya...apa2pun senyum2 selalu yer dan bersyukur sbb aku masih idop lagi dimuka bumi ini...amin


inilah rumahku syurgaku....rumah mak di semenyih


leesya bukan main sonok lg dpt main 'pool kecik' kat tepi umah mak...gigih atok dan wan melayan leesya


sile abaikan keseksian anakku itew :D





hampir setengah jam mandi, dia xmo kuar...puas dipujuk atok dan wan..still x mo kuar..walhal tgn2 dan kecut, mulut dah biru...tp nak berendam lg...maka aku kenalah angkat kening...ha, baru la dia kuar dari pool tuh...kahhhhhhhhhh


wan dan aleesya


sarapan pagi bersama2...seronok dpt mkn ramai2 camni...makcik aku yg cancer tu pakai baju kelawar kaler cokelat tuh..dah byk rambut dia gugur, kesan dari chemotherapy...dah 4kali chemo...ada byk lagi to go...zura tau mak anjang kuat :D


aku dan leesya dlm keta....kemanakah kami masa ni? tunggguuuuuuuu next entry...will publish soon!

6 ulasan:

BabyAndKids Collections berkata...

mak aik kak 17k..?? mahalnya kaann..?? ayah jue pun sama juga ada jantung problemm.. but, dia xnak buat semua rawatan tueee... just bergantung pada ubat jerr... hopefully ayah akak cepat sembuh yea..

nome berkata...

jue: 17K tu la yg paling murah utk bateri jantung jue...kalau tak rege cecah puluhan ribu ringgit...ada yg 40K, ada yg 60K..makan ratus ribu pun ada gak...mak akak dpt harga diskaun sbb mak bekas staff nurse kat IJN...

pesakit jantung kena bergantung idup pada bekalan ubat sampai bile2...abah akak pun cam ayah jue gak :(

xpelah, akak doakan semoga ayah2 kita sentiasa dikurniakan kesehatan yg berpanjangan...amin

Mrs. Simplicity berkata...

nome, apsl aku mcm seey baca entry ni ko ni. mcm kusut je bunyi. aku doakan korang sekeluarga sentiasa dipermudahkan urusan dan dimurahkan rezeki. besar pahala mak ko jaga mak anjang ko tuh. siap tak leh ke mana. org selalu dah tua2 ni, rilex pegi jalan sana sini tgk anak menantu. tp tu la, mmg besar pengorbanan mak ko. moga mak ayah ko diberi kesihatan yang baik. dan besar jugak pahala ko bantu ayah ko tu. isk, sebak weh!

A.I berkata...

Sebak lak aku =(
Semoga Allah permudahkan semua urusan kau + family, amin...

nome berkata...

alya: tol alya...lately ni aku emosi sket...kenangkan mak abah aku yg x bape sehat tuh, duit tabung bateri abah aku lg, byk tol yg aku kena pikirkan...sori ek sbb entry aku kali ni x ceria spt sblm nih...

sbb tu masa gi umah aieza aritu, aku kelewatan sket sbb uruskan byk benda kat umah mak aku aritu...

hanya Allah je yg dpt membalas budi baik mak abah aku...kecian aku tgk derang sbb x leh nak kemana2...spttnyer waktu pencen2 nih, derang byk berehat, berjalan, layan cucu...tp dah takdir kan, kalau bukan mak aku yg jaga adiknya...SAPA LAGI LA YG NAK DIHARAPKAN!!! (eh terCAPS LOCK plak...tergeram plak ;D)

senang jer...kita ni idup ibarat roda...kalau kita buat baik kat org, balasannya insyAllah baik...kalau kita buat x elok, suatu hari nnt kita akan terkena...WHAT U GIVE, U WILL GET BACK...kalau tak harini, esok2 pasti ada :D so renung2kan dan selamat beramal ^o^

nome berkata...

k.ai: thanks sis! hanya doa yg dpt aku pohon dari kalian...amin :)