Khamis, 24 Februari 2011

Lawatan Ke Umah Aieza

bile kepala dah pusing, mata dah juling, aku bleh plak terlupa nak stori kisah sesi lawatan sambil makan ke umah aeiza minggu lepas...ya ampun ^_^

ketika itu aieza tgh berpantang hari ke-41...tinggal 3 hari to go..but now dah more than 44 days rasanya...sure seronok aieza skrg nih...aku jengah status fb dia td, siap berfacial dan berurut bagai...wahhhhhhhhh nikmatnya...bonus selepas pantang...utk melegakan badan :D

spt biasa, aku la yg paling lewat sampai...walaupun hanya dari Semenyih...nak wat camno kan, byk urusan aku kat semenyih mgu lepas...pg2 buta temankan mak abah gi pasar semenyih, balik tlg bibik masakkan bekfes, pastu siapkan lunch plak...sambil tu tolong kemaskan umah mak sbb mak x larat...mcm2 la...ate umah tu hanya warga emas je yg duduk...maka kita anak2 ni haruslah tolong apa yg patut :)

lepas dah abis part umah semenyih, adiah utk anak2 plak belom beli lg...adiah utk sara anak aieza dan adiah for adel anak alya..maka singgah la sebentar ke Bangi...sgt gelojoh aku beli adiah tu...harap anak2 mereka suka dgn pemberian aku tu...lenkali aku beli awal yer...maklumlah bulan ni adalah bulan yg sgt bz bg aku dan faizal...bulan ni la bulan besday ku, bulan ni la bulan anniversary ku, bulan ni la bulan nak uruskan 'sesuatu'...mcm2 kejadian la bulan nih :D

alhamdulillah lebey kurang 3 lebey, sampai jugak aku ke umah aeiza...masuk2 jer semua dah dok berlonggok kat dpn sara...manakala para somi2 dok berlonggok di meja makan sambil menjamu makanan...aieza hidangkan kami spagetti goreng ala2 tradisional (sedap ya amat!) dan butter kek buatan sendiri, berulang2 aku mkn yer...terima kasih yer to aeiza sefamily sbb sudi melayan kami dan menjamu kami dgn makanan yg super best...

nota sipi: auntie hasnah...sori yer sbb anak2 kami kecahkan umah auntie...udah cam kapal karam dibuatnya...tp kami mmg seronok dpt kumpul2 cenggitu...

Geng Bas Sekolah ^_^


kami semua seronok tp bibik aku? apa lagi...mendapatkan khidmat kaunseling daripada mak aieza...elok la makcik...tolonglahhhhhhhh nasihatkan bibik tu...dah berbuih molot saya explain kat dia :D


inilah artis utama yg kami nak gi tgk...sepanjang kami semua ada kat sana, sara behave sgt...x dgr pun sore dia...tgh lena diulit mimpi...apa taknya....kenyang menyusu tuh..


baby Aishy pun sama...tdo jer...bgn kuek2 sket (comel sore dia), then mama dia bg susu...pastu tdo balik..pttlah ryn sonok...senang nak jaga....


grandma dan cucu beliau...


see....udah ghupe taman asuhan plak aku tgk...kahhhhhhhh...ampun ye makcik hasnah...anak2 kami udah kecahkan umah makcik...


inilah dia spagetti goreng meletop...sedap wa ckp lu


inilah kakak alya dan adiknya adel..eh eh silap plak...inilah mama alya dan anaknya adel...ekeke


alya bg gift pd anak2 kami sempena besday adel yg lepas...so anak2 pun sibuk la pakai mask tuh termasuklah Aleesya


lepas pakai mask, terus kaco anak teruna of the day...abang adam..takut terus abg adam :)


kemana mama dia pegi, adam pegang je kaki mama dia tu...naik gelak aku tgk gelagat adam...maklumlah dia sorang je anak bujang aritu...yg lain2 semuanya aweks..maka segan silu la abg adam aritu...keh keh keh


ni namanya takut2 berani...kahhhhhhhhh

10 ulasan:

BabyAndKids Collections berkata...

aah laaa.. adam hero malaya rebutan si gadis2.. hehehe... comel jer aleesya nie ngn masknyaaa.. nak pulak dia pakai ekk..

Ryn berkata...

wahh..kak alya bersama adiknya, adel..statement ko mie..tettttt!!!

ya ampunnn adam tu ibarat aku ada ikat tali kat dia..mn aku g..ada laa dia di situ..i follow...

best jumpa korang..btw, memg baby2 kami diam je ater nama pn baby ape yg dia boleh buat pn melainkan tido..kenyang perot, tido..diapers tak basah, tido..main2 kadang tu sampai tertido sendiri gak si Aisyh tu..

akhir kata, luv u all,sis!

nome berkata...

jue: kan jue kan...kalau tak abg adam, anak jue la jd mangsa rebutan aweks...ekeke...

aleesya suka plak pakai mask tuh...sampai dlm keta pun x mo bukak..dia igt sunglass kot...kahhhhhhhh

Ibu Mifzal berkata...

nome...cantik la gmbr header..suka tgk..ayu..

wah..aieza dah bersalin ya..bestnya ada baby...

nome bila plak?

nome berkata...

ryn: betol tak statement aku tuh? alya nampak so cun bergambo dgn anaknya...awet muda gitew...ala2 kakak dan adik..walhal mak dan anak tuh...jeles seh :D

betol beb...kemana ko pegi, sure adam mengekor...siap pegang kaki tuh...kahhhhhh...lawak sungguh..adam segan la tu ate semuanya awek kan...dia kan macho :)

anak ko dan aeiza mmg best...sbb behave sesangat...minum susu and then tdo...dpt dgr sore bb aishy pun syahdu2 jer...pelan2 gitew...x byk ragam...semoga sampai ke besar nnt...amin

aku sayang korang semua :)

nome berkata...

ainey: tq..tq...masyAllah :D

aieza dah selamat bersalin awal jan aritu...alhamdulillah...

insyAllah mudah-mudahan ada rezeki mie thn nih..dptlah mie bg adik pada Aleesya..cian gak tgk dia main sorang2 dgn bibik...

ainey ada perancangan gak ker nak tambah anak thn nih?

A.I berkata...

ayoyo..geramnya tgk baby kecik2. tingin lak nk branak. tp sape yg sanggup jd ibu tompang anak aku ni? kahhhhhhhhhhh

nome berkata...

k.ai: kahhhhhhhhhhh ko ni mmg sengal la kak oooiii...tercungap2 aku ketawa nihh...lelah aku...senget jap baca statement ko nih...ko sebat je amik anak angkat...mau kah?

Mrs. Simplicity berkata...

amboi me, ko membuatkan aku tersipu2 malu bila sebut kakak dan adik tu. kahhhhhhhhh... maka tak yah la beli collagen ye tak? ;)

nak gelak sebab ko berjaya snap gambo adam peluk kaki mamanye. mmg bukti ye! kahhhhhhhh...

harus la makcik hasnah amik celong ke colong dgn penyapu lepas tu clear kan menan2 hana dgn sara. serious kecah kan? tp meriah! dan tak serik nak repeat lg. :D

p/s: me, bottle wamer ko bg itu, ko tau apa wan cakap? alhamdulillahhhh bottle warmer nia adel dah nak reban! kahhhhhh so thanks utk aunty nome sebab leh baca isi hati kami. telepati kah? kahhhhhhh

nome berkata...

alya: ecececeh...kembang la tuh :D mmg tol apa...ko look marvelles la beb...x nampak gaya mak org pun...bile bawak adel dan nia, sure org luar igt tu adik2 ko jer...sure ko x mampu wat keje pas aku puji nih...keh keh keh...

akhirnyer berjaya gak aku rembat gambar adam peluk kaki ryn...berkali2 cuba, dpt gak snap sekeping dua...sbg bukti..kahhhhhh

cian makcik hasnah penat mengemas pas kita semua balik..umah udah cam tongkang pecah...ya ampun yer aieza...cian korang semua terpaksa mengemas balik...

wahhhhh ye ke? telepati kot..cam tau2 jer aku nih...kahhhhhh...aku sempat capai apa yg ada depan mata sbb aku dah terlewat kan..sori yer kalau tak bersesuaian...lenlaki aku beli yg hebat2 lg...ewahhhhhhh :)