Khamis, 17 Februari 2011

Kesinambungan Esok Anniversary Aku

bile aku baca komen kawan2 aku kat entry sebelum ini, aku sgt2 terharu...

di antara komen yg membuatkan air mata aku berguguran, adalah komen daripada kawan aku ketika aku dan beliau belajar bersama2 di UITM, Shah Alam, beliau mmg kenal sgt dgn aku dan faizal..kami belajar bersama2 dari part 1 sampai la abis belajar..dah lama lost contact dgn beliau..x sangka jumpa kat blog nih...thanks ima sbb sudi tinggalkan komen kat blog aku nih

komen beliau spt di bawah:

Tanpa Nama Ima berkata...

epi anniversary nome..

aku jadi saksi percintaan antara nome n faizal.. memang boleh buat filem la..

yang paling aku tak percaya sebab masa belajar dulu nome ni dah la cantik n vogue boleh lak setia dengan cik abe faizal yang biasa-biasa je tu.. moto rosak pun tak kisah, sanggup tolak bersama-sama.. padahalnya ramai je yang beratur nak propose kan.. respect la kat nome.. ni baru nama cinta sejati..

mmg betul ckp ima...faizal biasa2 jer...x kaya mana pun...naik moto cabuk jer (moto kapcai yg lama giler tuh)...sblm nak idupkan moto tu, kena tolak dulu....so korang bygkanlah...bile moto tu mati kat tgh2 jalan...kami berdua kena tolak dgn kaki cam kartun flinstone tuh...kahhhhhhh...mmg lawak...mula2 tu aku cam malu la jugak sbb dah pakai vogue2 pastu nak kena tolak dgn kaki...tp lama2 aku jd syiok plak...aku x rasa malu tuh...aku rasa apa tau? aku rasa cinta aku pada faizal makin menebal...seyes...faizal x propa..faizal humble...camne dia skrg...camtu la dia suatu ketika dulu...

antara memori yg aku akan hengat sampai bile2..penah dulu kami berdua xde duit belanja...ada 3 hengget je dlm tgn...aku dan faizal baru abis study group kat seksyen 2...pewot plak lapo tahap gaban...maka kami berdua gi food court makan seksyen 2 (tmpt femes student mkn dulu2)...kami beli nasi putih kosong 2, air kosong 1, pastu amik kuah gulai lemak cili api tanpa apa2 lauk dlm tuh...kami mkn dgn lahapnya...so kena RM2.50...so duit tambang bas x cukup...maka menapak la kami berdua dari seksyen dua ke kolej Cempaka/Kenanga dan Kolej Perindu kat dlm UITM....sebak plak aku bile citer balik stori nih...

maka kesimpulannya...aku bercinta x penah memilih pasangan tu kaya ke? miskin ker? cantek ker? rupawan ker? yg penting hati baek...yang penting x lupa diri...dan yg penting terima aku seadannya...alhamdulillah aku bahagia hingga ke hari nih...apa yg aku harapkan...semoga perkahwinan aku ini akan berkekalan hingga ke akhirat...amin

nota sipi: thanks kepada semua kwn2 yg baek hati memberi kata2 sokongan dan wish utk anniversary aku...sebak ati aku bile baca kata2 korang semua...sayang korang semua!

SEMOGA PERKAHWINAN KAMI KEKAL BAHAGIA

18 ulasan:

fariz jahaya berkata...

kat kg belakang umah pakcik aku ada loji kumbahan, loji penapisan dan loji sampah sarap.. so ada 3...

nome berkata...

x poyos: dah ku agak...kahhhhhhhhhhhhh....ko rupenya fariz jahaya..siap ko nnt...aku kejekan idop2...masa depan ko gelap la..mana ko nak larik ha? ko dok sebelah aku ni jer...taulah ko jap2 lg...

sememangnya ko poyosssss farizzz!!! cilakak lu! suka sakat gua...

A.I berkata...

aduhaiii...so touching! kau sama la cam aku dulu. ms bercinta tu penah kaman bawak aku naik hilux buruk, blakang ada tong air besar gabak gi Lot10 tau. sume org cam pelik. tp sbb chenta punye pasal, aku x pedulik. yg penting kita HEPI ngan pasangan kita kan nome? (^_^)

-wei, lawak la bila kau dah tau sape 'x poyos' tu. wakakaka...abis la dia lps ni. opismate kau ye?

nome berkata...

k.ai: ko pun sama kes dgn aku ek? chenta punye pasal...x kisahlah org nak pandang sipi ke hapa ker...yg penting kita2 yg sedang mabuk chenta...kahhhhhhhhhhhhhhh

setengah mati aku kejekan mamat nih....aku dah agak dia...lebam aku gi bambu dgn botol air td...lantak disitu..janji aku puas hati...wakakakka....

ima berkata...

termenangis la pulak baca memori percintaan nome ngan faizal ni..

tapi memang cool la, sebab moto kapcai buruk tu la korang masih lagi bersama sampai arinikan..
yang kelakar tak hengat tu bila ima nak kluar pi kelas mesti nampak korang berdua tolak moto kat tepi rumah mak ima kat sek 18 tu.. sampaikan terkeluar jugak ayat dari mulut ni 'napela si nome ni gile sangat kat mamat bawak moto buruk tu, tak paham-tak paham..' tak percaya sungguh.. baju, makeup, siap heel lagi dah vogue, end up naik moto buruk..

semoga bahagia ye.. anak nome tu comei sangat.. doakan kawan-kawan kita sumer bahagia selamanya..

rindu sangat kat nahar.. sampai selalu sangat mimpi pasal dia.. mana la dia sekarang kan..

nome berkata...

ima: ooohhh...skodeng kitaorg ek? kahhhhhhh...mmg lawak la masa tuh...

yg xleh blah tuh, bile kasut high heel mie tu siap patah lg bile tolak moto...kahhhhhhhhh...x dpt ku bayangkan...

thanks to kwn2 dan semua lecturer sbb bg full support kat kami...tanpa korang...x taulah...ekekeke...

ima..dah lama x tgk anak2 ima...mesti makin comel...kita pun dah jarang beremail cam dulu2...

nahar? ntahla ima...mmg frust la dgn dia...kalau tak, dia la yg jd pengapit faizal...faizal kan rapat dgn nahar...kat mana la beliau skrg? dah kawen kah? dah ada anak kah? mmg lost contact :(

Ryn berkata...

memori daun pisang...ekekekeke...

HAPPY ANNIVERSARY TO BOTH OF YOU..

YOUR LOVE SO SO SO STRONG AS STRONG AS KORANG TOLAK MOTOR SESAMA TU...HEHEHEHE...


Semoga berkekalan hingga hujung nyawa...AMIN..

nome berkata...

ryn: wakakakaka...mmg memori daun pisang sungguh la...

strong yer? sampai patah la kasut tumit tinggi aku tuh sbb tolak motor...lom lg part aku citer kaki melecet sbb tolak moto rosak depan mid valley sampai ke Petaling Jaya...bapak jauh...makan puluh2 kilometer tuh...tp tu semua memori..susah senang bersama2...baru la dikatakan mabuk cinta..kahhhhhhhhhhhh

thanks for the wish beb! amin

suhida berkata...

nome:aku da tukar nama blog.ni link baru aku http://missuhida.blogspot.com/
tolong bgtau kwn2 yg lain eh..
aku tak smpt nak BW..pulak tu nak add balik link korang sume..bercinta tenet ni..huhuh...
sabo je ler.

nome berkata...

Sue: ok roger...pttlah ko dah lama x hapdet blog...nnt aku war2kan kat semua kwn2 kta

mamashasha berkata...

alolo.....feeling wei ingat zaman bercinta kat itm nih....kahhhhh apa pun aku ucapkan happy anniversary to me & faizal...semoga ikatan perkahwinan yang dibina kekal bahagia hingga ke akhir hayat....amin

aku ingat aku je ade memori naik kapcai me....

nome berkata...

Bed: kta sama kes bed. Dah la kta sama kolej. Byk persamaan kta ye. Mmg memori sungguh la ble igt kisah2 cinta kta2 ni...kahhhh

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

tergelak kejap bila imagine ko tolak2 moto kat tengah jalan

dah ada jodoh, semoga bahagia ke akhir hayat

nome berkata...

Tinie: oohhoo!! Ko gelak ye...aku okeh je, ate chenta punya pasal...bersusah2 dlu, bersenang2 kendian. Kalau udah jodoh kan, idak la ke mana. Apa2 aku syukur kawen ngan faizal hussin ni :D

Tanpa Nama berkata...

NOMIE...

happy anniversary.semoga marriage nome n faizal sentiasa dlm keberkataan dan lindungan Allah.(haha,sounds poyo kan?but i really mean it babe)

ooo itu ke kesah nya..ko dari dulu maintain vogue ye?patut la sampai skarang pun maintain vogue meletop bom bom.hahaha.

nome berkata...

pulutcoco: thanks beb...dah selamat pun anniversary aku last week...nntkan entry pasnih...celebration ntah apa2 namanya...kahhhhhhhhh

vogue harus maintain yer...x kira la naik moto cabuk ker, keta rosak ker...vogue tetap vouge :P

ko pun apa kurangnya...makin berseri2 dan penoh glam gitew :D

fariz jahaya berkata...

aku dulu keluar dating pun naik merc e-class...
pakai high heels jugak... lagi vogue

nome berkata...

x poyos: piiirraaaahhhh mabokkkk!!! farizzzzz ko gi wat keje tuh...masa depan ko gelap kang!!!!