Rabu, 9 Februari 2011

Kejadian Semalam & Kejadian Mgu Lepas

salam kepada semua kawan2....semalam aku amik EL...moto masuk bengkel...almaklumlah ari2 melenjan moto..maka moto perlu diubati..barulah ada ummpphhh nak merempit...x gitew? ekeke...abis je servis moto, dah alang2 aku EL, maka dgn rajinnya aku laki bini berdesup ke Kompleks PKNS...sbb apa tau? apa lagi...nak amik borang dan bayar RM 190 hengget tuk fomema (ujian kesehatan) bibik...according to FOMEMA, ini adalah tahun terakhir bibik wat ujian kesehatan...after this kalau dia sambung dgn aku...no more injek2 dan x ray sana sini..jimat seh! tu baru part FOMEMA...lom masuk bab imegresen...huhuhu

dah settle kat PKNS, bawak bibik ke klinik...tp sygnnya x leh nak buat FOMEMA sbb bibik period...maka ari jumaat ni, bawak beliau amik darah dan wat x ray...semoga dipermudahkan segala...amin

selama 3 thn aku guna bibik, mmg benda ni yang paling aku utamakan...biarlah berabis $$$ tp aku puas hati sbb bibik sah dan legal bekerja dgn aku...at least kalau nak angkut dia kemana-mana..jiwa aku x kaco...sbb ada permit keje...setiap thn aku peruntukkan RM1K utk menguruskan fomema dan imegresen bibik...bile dah renew permit...maka syarat2 pun kenalah diperbaharui...siap aku taip contract lg...so kalau bibik langgar contract...sendiri mau igtlah yer :D

selamat pagi semua :)


oh loper plak nak citer...thn ni en somi x yah beli kek besday aku...kek aku ditaja oleh Legend Hotel...thanks to Munirah...ailebiu!


Sedap giler kek nih...kek berperasaan Cheese...hampir seminggu dlm peti ais...tp kelazatan dan kegebuan kek ni masih segar bugar...seyes aku x tipu...sedap giler!


ada lagi tau...Legend bagi aku voucher makan hi tea di D-Atas Bresserie Legend utk 2 org...leh guna utk anniversary aku nnt...thanks Legend! :D...ada gak kwn2 aku tanya hadiah apa yg aku dpt dari en somi...jawapan aku senang jer...biarlah rahsia...sbb apa tau? sbb aku x mo org cop aku meriak plak...jd lagi elok kalau aku x citer or tempek dlm blog nih :D

ni awat plak anak banak buat ni? dua2 boria...pakai baju putih and seluar merah...so cute!


sbnrnyer aleesya dan ayahnya serta aku sendiri baru je lepas mengemas dan menyusun balik perabot2 kat umah minggu lepas...kami kemas bertiga tau...bibik? bibik bercuti di umah sedaranya di Klang...so kami bebas nak buat apa saja...yeeehaaa!!!!


my permata dan jantung hati


sebelum proses kemas mengemas...

tadaaa!!! selepas proses susun atur perabot...baru la rasa lapang di mata...almaklumlah umah kecik sekangkang kera...


anak dara sapala yg minum susu terkangkang tuh....


bile dah penat menyusun umah...maka en somi dgn baek hati bawak kami keluar makan pizza...x jauh mana pun dari umah..kat Subang 2 jer...kami tamak..amik set besar...pizza large beserta 4 mushroom soups, 1 jag air dan salad...salad adalah wajib kalau aku ke pizza...


kami nak sgt rasa pizza baru for chinese new year aritu...mmg sedap seh! sgt2 recommended! byk cheese...mmg peberet aku la!


bleh plak anak dara aku tdo kat pizza....penat la tuh..

10 ulasan:

Mummy NA berkata...

hehehe..beshnya...hadiah dari Faizal biorlah rahsia kan...:) mesti besh kan...gerenti besh ah...pasal bibik tu eloklah yang...at least kita ikut undang2..insya allah semuanya akan ok...bibik ko suka keje ngan ko la tu..

nome berkata...

noor soadah: betol! betol! betol! :D

bibik? aku xpaksa dia keje dgn aku...dia sendiri rela hati nak sambung...alhamdulillah syukur...at least aku lega sbb x susahkan mak apak aku nnt...

now undang2 ketat sis...kemana2 polis sentiasa wat rondaan...kalau x buat permit keje bibik...mmg cari nahas...

Mummy NA berkata...

xpalah kuar duit lebih skit tapi legal kan...kalau kena tahan pun of course ah kita berani jek kan..kalau x legal kan alamak takut gak..syukurlah

Mrs. Simplicity berkata...

dalam pada nak ikut peraturan ber bibik ni, ramai gak yg amik mead secara haram. aku pun tak bape setuju disitu. betul ckp ko, kalau jd apa, nak angkut sana sini tak la rasa mcm penjenayah kan? ekekek...

eh betul la, nmpk spacious bila korg susun gitu. mmg kreatif kome ni. aku nye rumah? dari bujang sampai anak 2, gitu je la. heheh.. hampes!

wah 2 beranak boria. posing pun sama. i like! waaaa nak tau gak apa hadiah faizal hussein bagi. :D

rusna wana berkata...

teringat masa kami kecik2 dulu- bibik selalu buli kami adik beradik..time makan jer kena makan kat bawah..dia tak bagi makan kat atas meja..dia senang2 mcm boss mkn kat meja..tengok tv sesuka ati - kami disuruh masuk bilik..ha ha ha...lucu bila teringat.

nome berkata...

noor soadah: xpelah sis...redha jer...yg penting mie lega sesangat...sbb skrg ni kalau nak amik maid baru..mmg x dapeklah...mahal giler..

nome berkata...

alya: aku mmg setuju kalau amik bibik secara sah...kalau haram, payah ooo...nak berjalan payah..x aman rasanya...lg2 skrg ni mmg imegresen kawal ketat, selalu buat serbuan...maka kenalah berwaspada...biar abis $$$ asalkan ati senang...tak gitew?

kami ni dah mati kutu nak kemas umah...sbb umah kecik..maka x reti nak susun perabot camne...dah byk kali ubah tempat...tp last2 gaya camni yg aku pilih...kira boleh la...stok buat leesya main beskal dlm umah...ada ruang sket...cam ko beb, susah sket nak susun atur umah sbb ada 2 askar yg perlukan fokus ko beb...tgu lah derang besar sket, maka bolehlah mengubah suai umah...

alamak sis, adiah apa ek yg faizal bg? biasa2 jer...tp aku sokerlah :D

nome berkata...

rusna: beb, jgn kata ko...aku dulu masa kekecik penah gak kena lagi teruk daripada kes ko nih...cuma bezanya bukan bibik la..tp pengasuh...kena dera start umo aku 7bln yer...seret tarik kaki lagi..mcm2 lg la..sib baik aku dah loper muka pengasuh tuh...kalau tak, nahas dia aku rejam...wakakaka....

nak amik bibik nih, terpulang pada rezeki...kalau dpt yg baik...mmg bersyukur...tp kalau dpt yg nauzubillah...mmg seksa la...cian kat anak2..byk2kan tawakal...

Jue @ atanayuiman berkata...

suka.. sukaa... jue pun suka pizza baru tue.. seyes sedap dari cheezy lava!!!.. kan............???

nome berkata...

jue: betol jue...lagi sedap dari cheezy lava...berlemak2 dlm pizza tuh...syok ooo...bile mkn mmg nikmat...ni pun rasa nak repeat...tp harus ku tahan nafsu ku ini...ekeke...