Sabtu, 26 Februari 2011

Anakku Aleesya

asik citer psl mkn jer...bosan plak...dah lama aku x citer psl anak dara aku yg kini berumor 2thn 4bln...meh aku stori =)

buat pengetahuan korang semua, 1thn 9bln lamanya aku menunggu utk mengandung dan hampir 2thn setengah, barulah aku mendapat cahayamata perempuan...aku rasa sgt bersyukur bile aku dan faizal dikurniakan anak secerdik dan secomel Aleesya Azzalea...beliau belum bersekolah lg...tp kami somi isteri pelan2 ajar dia belajar melalui dvd dan pembacaan buku2...

now Aleesya sgt minat membaca daripada menonton tv...tp bile rancangan Mickey Mouse muncul, dia la org pertama yg tercongok dpn tv...tu x dpt dielakkan yer ^_^

Aleesya sudah mula melukis dan menulis...but so far dia lom penah lg buat lukisan mural2 kat dinding umah...mampos kalau tuan umah nampak...abis aku kena cat balik..kahhhhhhhhh...aku gembira sbb Aleesya dah reti membaca A-Z, dia pun dah leh kenal serta menyebut huruf2 nombor from 1 to 20 (tp adalah pelat2 sket)...mengeja nama sendiri pun dah reti...now aku pelan2 nak ajar dia mengeja nama IBU, AYAH, ATOK DAN WAN...tp tgk pada mood dia gak la...kalau dia rasa nak belajar...dia belajar la..kalau tak, jgn harap la...dia lg prefer dok main pondok2 dgn anak patung dia tuh..

hobi Aleesya skrg...suka membaca papan tanda di tepi2 jalan raya...pantang nampak papan tanda di tepi2 jalan...dia cepat2 sebut nombor atau huruf tuh...aku? kadang2 bleh la..tp kalau selalu...takut dia stress...slow2 ye nak :)

apa yg aku harapkan...Aleesya membesar menjadi anak yg solehah dan berguna kepada masyarakat serta negara...wahhhhhhhh bersemangatnya aku...ye arr...lg 9 thn nak mencapai Wawasan 2020 :D

inilah anakandaku yg terchenta Aleesya Azzalea bt Mohmed Faizal (gambar ihsan daripada blog Alya)

10 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

aleesya anak yg sgt sopan da cerdik. moga kekal begitu hingga dewasa.. :)

Jue @ atanayuiman berkata...

betul2.. setuju ngn alya... aleesya sgt behave dan sweet jerrr.... Dan dalam kesopanannya, dia seorang yang sangat cerdik.. sgt2 low profile..

nome berkata...

Alya: thanks beb :)

Semoga hingga ke dewasa hendaknya...amin

nome berkata...

Alololo ibu dia sudah kembang setaman :D thanks jue

Yu'xan Lee berkata...

dan jgk comeiii, hehehe...mata dia tue mmg memukau kalbu kan nome, ishhh alesya nnt mesti ramai yg tangkap cintan ngan mata alesya tue, hehehe..

Meh mummy kasi kiss skit, muahhhh....

nome berkata...

zura: thanks zura :D

"dari kerana mata...yg mempunyai kuasa...ooohhhh aku tergoda...aku tergoda terkecewa...dari kerana mata" tetiba lak mie rasa nak menyanyi...tu adalah lirik2 lagu "mata" dulu2 ^_^

A.I berkata...

Aloloo..Aleesya budak cerdik! Musti lag cerdik bila dah masok skolah nnt ni ^-^

nome berkata...

k.ai: hope camtu la kak...jgn separuh jalan jer...ekeke...tp aku mmg suspek semua adik2 ko...oooppsss...adik plak...maksud aku anak2 ko...mmg bijak2 belaka ^_^

Mummy NA berkata...

Selamat Ulangtahun perkahwinan...

nome berkata...

noor soadah: thanks sis ^_^