Isnin, 25 April 2011

Tahniah Adik ku Fir!

alhamdulillah kebizian aku makin berkurangan...semua dah hampir siap sebelum dateline...lega disitu! maka peluang yg ada, aku gunakan utk hapdet blog...kang bersawang plak...byk citer pending nih..pelan2 ek...

entry kali ni aku nak mengabarkan berita gembira mengenai adik aku Muhammad Firdaus...beliau telah selamat bergelar bapa pada 20th April 2011 (rabu minggu lepas)...isteri beliau selamat melahirkan puteri comel yg diberi nama Nur Qistina Qaisara...lahir secara normal dan vakum di Hospital Serdang...berat baby 2.5kg...alhamdulillah syukur...

org yg paling teruja of kos la aku..yeehaaa!! aku dah bergelar Mak Long Zura...belah en somi aku digelar Mak Ngah...konpius sudahhh...kahhhhh...

bertambah lg cucu mak aku...now dah ada 2 orang cucu perempuan..bile la agaknya kelahiran cucu lelaki di dalam keluarga? jeng jeng jeng....insyAllah...mudah-mudahan...amin

sabtu lepas aku sempat gi melawat anak sedara aku nih...pegi pun x leh lama sbb aleesya kena demam panas...aku dtg berdua je dgn en somi...x bawak aleesya sbb takut berjangkit dgn baby nnt...


inilah adik aku sedang mengendong anakanda terchenta...baru je lepas amik MyKid kat Serdang...


alolololo...sayu dan sebak aku tgk gambo nih...



perghhh...cam tau jer Mak Long Zura nak amik gambo dia...siap senyum tuh! (^_^)



adik iparku Linda...now dah berpantang kat umah org tuanya di Pahang...



baby baru lepas menyusu...alhamdulillah byk susu badan adik aku nih...semoga berterusan hendaknya...amin



Mak Long dengan anak buahnya....best oo bau baby..terasa cam nak ber'baby' plak...kahhhhhhhh

6 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

terasa mcm nak berbaby me? mari nyanyi lagu justin bieber baby baby. kahhhhhhhhh kelaut sudah. gambar yg aku tunggu. nak tgk anak buah maklong zura. comel sgt. cam penat je adik ipar ko tuh. hehehe... tahniah to korang sekeluarga. bertambah umat muhammad. :)

~chekuna~ berkata...

suka kan..tgk new born baby..so pure so suci lg murni..baby panggil mak long zura yer..k.na tgh tunggu..anak buah panggil mak long na..he he..

nome berkata...

alya: adik ipar ku itew kepenatan, ate anaknya berjaga malam...pewot kembong mcm leesya kekecik dulu...now dah kena kuning plak...tp aku kol td, katanya dah kurang sket bacaan kuning dia tuh...lega sgt!

nome berkata...

chekuna: yeay! syoknya kak na...x lama lg jd mak long na...mie suka tol bau baby lahir nih..wangi jerk! :D

ima berkata...

Tahniah dapat anak buah baru.. Mie, birthday sama ngan qiqi my luvly daughter la.. Dah la sama birth date sama nama lak tu, qistina.. leh la kawan..

nome berkata...

ima: thanks beb...kebetulan sama la pulok dgn anak ima...bleh la kwn2 kita yer...tarikh sama...nama pun sama...kahhhhhh....best2