Isnin, 18 April 2011

Memasak Di Hujung Minggu

bile jatidiri nak berblog memuncak arini, so layankan ajer...walhal aku nih tgh fening format tender...ekeke...so sambil format sambil blog...waka! waka!

kejadian mgu lepas ari sabtu dan ahad...aku merajinkan diri berkompang di dapo...ari sabtu aku masak Mee Bandung (resipi adalah campak2 semata)....dah lama aku x masak mee bandung nih, alhamdulilah licin (^_^)

ari ahad masak bihun tom yam plak (resipi adalah campak2)...disebabkan en somi mkn dgn nasi, maka aku selitkan telur dadar sekali...alhamdulillah kenyang anak banak...

dah kenyang makan, bawak anak ke padang plak :D


kuah mee bandung panas from kuali...campak segala ayam, udang, sotong, sayur mayur, tomato dan segalanya di dalam kuali...


ini mangkuk saya



ini mangkuk suami saya



ini plak menu ari ahad...nampak tak cili berapi dlm mangkuk tuh? tu semua saya punya...aku ni giler kunyah cili..lg2 cili api kampung (@_@)



bawak anak main boyan dan sewaktu dgnnya










9 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

aku paling suka bila ko amik gmbr tgh atas kuali lg tu, dan2 tu la rasa nak gi cari mee bancung. mie, suka kunyuh cili kah? sama gn la kita. tak de cili rasa x complete. leesya seronok dpt main kat padang tu.

Unknown berkata...

wat aku lapo jek aaarrrrgghh

nome berkata...

alya: keh keh keh...bancung? aik alya...stress sampai salah type ni beb :D

aku mmg suka sgt mkn cili api kampung...kalau x pedas, cam x syiok plak...tp kalau kfc, aku suka original...eh ke situ plak...

leesya mmg suka la berhoye2 kat padang...lg2 kalau ada ramai rakan sebaya...mmg heaven la bagi dia!

nome berkata...

zack: kahhhhhhhh...lapo ker? jilat je screen pc hang tuh...ilang lapo dan timbul la mental...kahhhhhhhhhhhh lagik...

Zuwairi Aiman berkata...

Salam kunjungan.. singgah la ke blog saya ;)

nome berkata...

zuwairi: thanks kerana menyinggah...nnt saya terjah

Liza Hashim berkata...

jgn kunyah cili api byk2 sgt nome.. kang ko kena buasir baru tau.. anyway, masakan ko tu nampak sedap..rajin ko memasak..

nome berkata...

ku: ko tau je la aku ni ku...dari dulu sampai skrg, mmg suka masakan pedas...lg2 dpt ngap cili api potong tuh...mmg heaven..aku tau efek mkn cili api byk2 nih...insyAllah aku kurangkan yer...thanks beb...

ala, ko pun terer masak apa...aku masak time wiken je ku...ari biasa x sempat..ate sampai umah dah nak masuk isyak

Mummy NA berkata...

sedap ni ..nanti aku g umah ko ..masak ya...:)