Isnin, 18 April 2011

"ORANG BARU" DALAM HIDUP AKU & FAMILY

jeng jeng jeng...perkenalkan inilah "ORANG BARU" yang aku maksudkan seperti tajuk di atas...waka! waka! nama 'orang baru' ni ITAM...sbb bulu dia sgtlah itam dan gebus....cantek weiii...esok dah besar nih, sure ekor kembang...aku hengat nak panggil kucing ni "EVEREADY" sbb kucing ni itam ala2 bateri tuh...kahhhhhhhhhh lagik...tp x sampai hati la pulok...maka kami decide panggil ITAM jerk (^_^)

sure korang andaikan aku peknen ek? idaklah aku sorok sekiranya aku peknen, insyAllah akan ku kabarkan...cecewah...doakan aku yer geng!

berbalik pd citer itam nih, Si Itam ni anak yatim kematu...takde pak dan xde mak...kami jumpa pun masa hujan lebat...itam mengiau kuat2...sejuk dan lapo gamaknya...masa tu dia tengah mengiau kat atas tayar keta...korang bayangkanlah sekiranya tuan punye keta tu bergerak...tak ke arwah si itam nih? ish3x...asalnya nak bawak naik bagi mkn minum jer, tp last2 kami terbukak ati nak bela terus kucing nih...kucing kan binatang kesayangan Nabi Muhammad s.a.w...nak tau sapa yg paling teruja? of koslah anak aku Aleesya...bukan main sonok anak dara aku bile dpt 'kwn' baru kat umah...ajak main bola la, main masak2 la, main beskal la...tp idaklah sampai ke tahap penderaan...itam sendiri yg willing nak main dgn aleesya...

pg td masa aku nak gi keje pun, itam antar depan pintu...tak nak plak dia kuar dari pintu tuh, juz depan pintu jer...lepas je aku blah, terus itam masuk dalam...aku terkagom kejap..walhal baru je bela 3 ari dari ari sabtu lepas....

masa kekecik ginilah, harus ditrain...buat sementara nih, kami letakkan itam dlm kotak kasut aku, pastu bile malam letak depan pintu bilik air...dlm bilik air tu dah disediakan tempat itam nak buang air besar dan kecik...so aku dah lantik bibik jadi SUPERVISA (bak kata usin hantu kak limah) utk guide itam membuang dlm bilik air...alhamdulillah so far segalanya lancar...idaklah membuang merata2...kalau membuang merata2...akan ku batalkan kontrak itam menjadi penghuni umah aku....kahhhhhhhhh (gelak tak sampai hati)

esok lusa aku nak bawak itam gi klinik veterinar (tol ke aku eja ni) nak bawak gi cucuk...pastu nak beli sangkar dan pasir...wiken lepas x sempat nak terjah...


Aleesya dan kucing baru kami...Si Itam



aleesya sgt soker dgn itam....begitu jugak kami



Itam yg sgt behave...so far la...x taulah esok lusa camne...Itam yang masih dlm probation period...kalau tidak menepati piawaian...errm...idaklah aku sampai hati...kahhhhhhh



cuak aku tgk aleesya pegang Itam, so far xdelah unsur2 penderaan...ku lantik bibik jadi Supervisa utk pantau keadaan


cian itam...dahla yatim kematu, kurus plak tu sbb dah lama tak makan...aku dah belikan susu animal tuk itam...laju je menyusu...

9 ulasan:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

huaaaaa
bestnya leesya tak takut ngan kucing

nome berkata...

tinie: mula2 tu takut gak tinie..tp bile dia tgk kita semua pegang kucing, so dia beranikan diri...now asik nak pegang jer...tp kucing tu mmg behave bile leesya pegang...

Jue @ atanayuiman berkata...

leesya dah ada geng nak bermAIN la lepas nie. mst leesya suka.. xtakut kucing dia ekk..?

nome berkata...

jue: tu la psl jue...adalah dia kwn main, sementara ibu dan ayah dia mengusahakan 'kwn' leesya yg real...kahhhhhh..paham2 sudah yer...

mula2 je penakut...pastu baru ok :D

Ryn berkata...

ewah...bile nak meet ITAM nih...

nome berkata...

ryn: ewahhhh...bile2 pun bleh beb :D

Mrs. Simplicity berkata...

wah mmg Eveready si itam ni. sonok leesya ada bahan nak main. behave ye itam!

nome berkata...

alya: tu la psl beb...mmg cam ikon eveready kan? itam legam..bile dok kat kerusi mkn aku hat kaler itam tu, kompom kena penyek dek montot...ate sama gelap..kahhhhhhhhhh...

leesya mmg sonok dpt 'geng' main...

Mummy NA berkata...

ko pun jd penyelamat ya noormy...alhamdulillah kucing ni kan mendoakan kita ..dan kucing adalah binatang kesayangan nabi..bela bebaik ya.