Khamis, 14 April 2011

Meraikan Besday Abah dan Adik Ipar

sempena besday abah semalam dan besday adik ipar aku arini, 14 April (selang sehari dgn abah)...alhamdulillah dpt kami sama2 meraikannya...walaupun simple mimple tp we had fun...bermula dgn aktiviti memotong kek, makan satay dan last sekali terjah Mines pegi Karaoke...yeehaaa!!!

segalanya indah belaka bile dpt kumpul camni...lg2 adik ipar aku tu dah tgu masa nak meletop...bertambah la cucu mak aku pasnih...aku plak yg terover suke...mcm2 persiapan baby aku dah belikan tuk adik aku...sgt teruja sbnrnya...giliran aku? insyAllah pasni..mudah-mudahan...take turn yer...


aleesya tumpang menyibuk nak tiup kek..dia igt besday dia..


happy birthday abah dan linda (adik ipar)...semoga panjang umo ye abah...dan linda plak...semoga dipermudahkan segalanya bile nak bersalin nnt....amin


"and happy birthday ye anakku aleesya" kahhhhhhh...x abis2 mulut dia ckp kek tu kek dia..."bu, ni kek sha"


satay in the house...makan sampai lebam..beli kat Sg Ramal...sedap gak


sambil makan sambil borak...


rajin laki aku menghidang kek...aku plak? of course la aku pun menolong gak...gi tolong perabiskan satay...tolong gak tu...kahhhhhhhhhhh



leesya suka makan satay ayam



leesya x bagi chance atok dia rehat...asik nak mendukung jer...ampun ye bah...cucu baru sorang..so layankan jer...esok kalau dah berhimpun cucu...maka abah pakai wisel je la yer :D



cucu kesayangan atok...sedih muka atok bile cucu dia balik Subang :(



wah...berjongkang jongkit anak aku kat Mines nih..x sangka ada permainan dan kolam renang kat tingkat atas nih...almaklumlah dah berabad aku x terjah mines...maka jakunlah kejap...kahhhhhhh...tp dgn sapakah anak aku main jongkang jongkit nih? errmm...



OMG!!! anak aku berjongkang jongkit dgn bibik...kahhhhh...lantak ko la bik...ni mesti kes masa kekecik dulu x penah main natang ni kan? kahhhhh...mainlah ko sampai lebam...jgn sampai termimpi2 nnt...



ewahhh...syok korang yer!


disebabkan kami x tau ada kolam nih, maka x dptlah leesya nak mandi kat situ...juz main2 air jer...sbb x bawak baju mandi...



dah penat sopping dan jalan2...so moh kita gi karok...asah sore yg dah lama terendam...kami byk main lagu lama2...juz utk menghiburkan mak dan abah...seronok tgk mak dan abah happy...


aku paling minat sore adik ipar aku nih...sedap giler...sore ala2 Dato CT tuh...sumpah aku tak tipu...main lagu apa pun sedap je nyanyi...aku plak naik segan nak berlagu...tp dlm segan2 tu, aku plak yg pulun lebey...waka waka!


bile on the way nak balik, tetiba leesya ternampak gerai2 mainan kat situ jual troli comel nih...bg tidak menghampakan cucu...mak abah aku pegilah beli utk bg kat cucunya...amboi leesya...bukan main manja yer...kalau dgn aku, xkan ku beli yer...wat membazir jer..dia main sehari jer...pastu peram dlm kotak mainan dia...selalu camtu...sbb tu aku malas nak melayan...


itupun mak aku siap nak belikan patung bear utk diletakkan dlm troli tu, tp aku tak bagi...aku amik je botol coke tu letak dlm troli...kahhhhhhhhh....bukannya apa...anak patung leesya dah penoh 2 almari kat umah...membako duit jer...kita bako! kita bako! (^_^)



arini ari kamis...esok ari jumaat...yes2...tak sabar nak berwiken


inilah lunch aku arini...sejibik donut JCO dan air peberet ChocoForest JCO...jemput2!

8 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

semoga ayah k.nome sentiasa diberikan kesihatan yang baik.. aminn.. :)
terliq tengok air JCO tue.. huhuhu!

Mrs. Simplicity berkata...

si jue, tgh pantang semua terliur. sabo ye jur. aku belek2 gak perut adik ipar ko tu, tak nampak lak perut ni. kecik je kot eh. aku sedih tgk stroller mainan tu, aku baru beli utk nia, sehar dah patah! adel pegi duduk. bole? dah kena ceramah umum dr laki aku. isk! mmg sporting la family korang. karok pun layan! best2!

Liza Hashim berkata...

amboi sakan korang berkaroake yek.. bagus2.. happykan ati parents.. emm donat tu cam sedap jer..hahaha.. aku pantang nampak makanan skang ni.. ekekke

suhida berkata...

comei je stroller tu.takpe,leh praktis dpt adik baru nanti nome. ngee!~~

nome berkata...

jue: thanks jue (*_*)

alololo...pas abis pantang sok, sila la beli kat JCO yer...air tu berperasaan Choco Forest...mmg sedaplah

nome berkata...

alya: adik ipo aku tu kecik orangnya...lg comel dari kamoo...walaupun dah menunggu masa nak meletop je nih, tp masih lg comel perotnya...xpelah, yg penting mak dan anak dlm perot sehat...

ko pun ada ek beli stroller menan nih? x tahan la weiii..cepat punah kalau main lasak2...lg2 si nia suh adel dok stroller tuh, for sure hancur terburai...keh keh keh...sure ko dpt ceramah free dari wan kan? cian kamoo..x psl2 jer (^_^)

nome berkata...

ku: sekali sekala gi tempat laen sket time besday...kalau tak asik ke tempat mkn jer...so kali ni gi asah sore plak...at least terhibur ati mak apak aku dengar anak cucu memekak..kahhhhhhh

donut tu mmg sedap weiii...ate ko pun hampir nak meletop nih, so apa kata terjah beli selai dua...buat rasa2...kang kempunan plak...sok nak pantang lg...ekeke...jahat tak aku? hasut ko...

nome berkata...

sue: tu la sue..cian aku tgk leesya tu...main pondok2 dgn aku dan bibik..ate lom ada rakan sebaya...xpelah, sok2 aku peknen..dptlah dia kwn..aku pun dlm proses nak tambah...doakan aku ye....amin