Jumaat, 29 April 2011

Big Plate Subang

alhamdulillah vitamin 'B' yg aku dpt semalam, aku gembira dpt kongsikan bersama dgn family tersayang...disebabkan aku laki bini sampai umah dah kul 9 mlm, maka tak dpt la bawak gi mkn jauh2...aku bawak family mkn kat Big Plate terletak di Subang apa ntah...Bestari kot...ekeke...mkn ala2 western...sbb tekak tingin nak mkn steak

paling sedap mkn kat sini adalah mushroom soupnya...dihidangkan dlm mangkuk roti...unik dan lazat meletop! aku amik Steak Klang...en somi amik Big Plate Steak dan bibik mkn Chicken Chop...tang air mmg puas la minum kat sini...bapak besar gelas air tuh...baik air panas ataupun sejuk...aku amik air Carrot susu, en somi amik air Apple dan bibik amik air Teh o panas...

jumlah keseluruhan yg aku mkn semalam tak sampai 100 hengget pun...berbaloi2...kalau korang dtg area subang nih, jemputlah dtg ke Big Plate...

nota sipi: sorry ek korang..lately ni byk tol entry makan2...udah ghupe cam blog JJCM pulok! ya ampun :)

inilah restorannya...


setia menunggu makanan..lapo ooo!



dlm gambo nampak x bape besar kan? tp kalau korang tgk live..mak datok...aku minum setengah gelas jer..x leh nak perabiskan...sedap2 plak tuh



ini en somi punya...Big Plate Steak..harga RM26.50 kot..lupa sudah


aku punyer Steak Klang..harga RM28 hengget


setiap org yg datang kedai nih, mesti order mushroom soup nih...yg uniknya...mushroom soup tu letak dlm mangkuk roti...so korang boleh mkn dgn mangkuk2nya sekali...tak hebat gitu? soup ni aku dpt rasa sesudu jer...yg lain aleesya sebat sampai ke titisan terakhir...



side order utk aleesya..fries...bekas fries tu boleh makan yer..dia ala2 keropok...unik kan?



bapak byk chicken chop dia...harga hanya RM18.50 sahaja...


so apa lagi..moh telan!



en somi aku tak sabar nak menerkam stik di atas meja



balik keje semalam, dpt rembat selai barang kat Zara..i loikeee!!! arini nak ke Pavillion plak...nak gi termenung kat sana (^_^)

4 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

statement last tu, ye ke termenung? kahhhhhhh.. i like the word vitamin B itu. heheh... nanti kalau aku nak ke subang aku roger ko ye, tanya lokasi big plate ni. harus ada tamben kegemaran wan kan? :)

nome berkata...

alya: errrmm...x tau boleh ke tak termenung nnt..ekeke...

kita anggap ia nya sebagai vitamin B, bile dah dpt vitamin, baru lah sehat dan cergas..tol tak? barulah semangat nak bekerja...cecewahhh...

roger aku yer kalau nak ke subang...bleh aku tunjukkan..x yah guna GPS kamoo..anggap aku ni GPS itew...kahhhhhhhhhhhh

wdta berkata...

Nome:tengok steak tu tertelan air liur. hihiih.. :)

nome berkata...

sue: walaweeeii...sementara ko lom banak tuh, apa kata ko pekena steak dulu..kang terliur plak baby kamooo...