Khamis, 7 April 2011

Bibik Aku Sudah Pulang (^_^)

hampir seminggu aku x hapdet blog, byk tol aktiviti ditambah plak dgn keje2 yg menggunung kat opis nih...appraisal dgn boss dah settle...thanks boss! bape sen la gaji aku naik nnt yer? kahhhhhhhh ke situ plak...

sebenarnya, byk benda aku nak citer...mmg dah bukak new post kat blog nih, tp x sempat nak sumbat gambo dan citer...ni pun aku curik2 masa buat blog...

dipendekkan citer....bibik aku dah selamat pulang ke Malaysia seperti yg beliau janjikan...lega sesangat! sbb ramai org dok hasut2 aku ckp bibik aku xkan balik keje dgn aku lagi...so mana tak cuak kan? alhamdulillah bibik kembali bekerja dgn aku...syukur (^_^)

nota sipi: byk aku nak hapdet nih, jap lagi entry baru menyusul...aku rindu nak berjalan sambil komen kat blog korang...insyAllah aku buat yer


tanggal 21hb March aritu, bibik aku balik bercuti ke Indonesia selama 2 minggu


tengah sibuk cek2 dokumen perjalanan dan tiket kapal...aku hantar beliau ke Port Klang...naik kapal...so murah la sket...tak jauh mana pun kg beliau tuh...hanya naik bot sudah sampai..


bapak besar beg bibik aku nih...hasil kumpulan barang2 selama 2 thn bekerja di Malaysia...sblm dia balik aritu, aku dah cek satu persatu...manalah tau kan...kot2...tp alhamdulillah mmg semua barang2 beliau..


di sinilah tempat kapal2 ke Indonesia berlabuh


hat ni plak...kejadian ari sabtu lepas 2hb April...kami dgn penuh kesabaran menunggu beliau di luar imigresen Port Klang...bapak lama tunggu...adalah dekat 3jam lebey...imigresen sgt ketat....mmg cek satu persatu...bayangkanlah satu kapal tu ada 400org...mau tak berejam menunggu...


abis semua anak Indon kat situ, Aleesya gi kawan...mmg serumpun tol leesya nih...kahhhhh..kes bosan menunggu namanya...



tu la dia bibik aku...tengah dok bg passport dan tiket


tunggu lama punye pasal...moh kita gi makan...


en somi yg kelaparan


kami bedal makan pizza baru


sedap gak pizza nih...tp aku lagi soker hat Chinese tuh...ada ranggup2

2 ulasan:

Yu'xan Lee berkata...

alhamdulillah dpt bibik yg baik kan nome, sbb skrg nih mcm2 kes...syukur2x..

nome berkata...

zura: alhamdulillah zura...lega sesangat bile dia menepati janji...mie cuak gak mulanya, takut dia larikan diri...ate passport dan permit sudah dibarukan...