Rabu, 27 April 2011

Kami Demam

salam geng, kalau korang perasan, skrg ni musim sakit...apa taknya...kejap2 je ujan...kejap2 je panas...bile dah kerap selang seli tukar cuaca...maka ramailah manusia jatuh sakit...begitu jugak la yg berlaku kat family aku...

mula2 aleesya kena demam panas...balik keje jumaat lepas...bawak gi kinik..suhu 39.5...so dpt lah mcm2 ubat....bile suhu dah panas melampau camtu, ubat makan mmg tak jalan....haruslah pakai ubat cucuk montot tuh...then baru la panas aleesya kurang sket...alhamdulillah aleesya skrg dah sehat...now aku dan laki aku lak demam selsema...pakej sekali dgn batuk...masyAllah...bile jarang demam, sekali kena...mmg tangkap kapla...badan pun rasa lemah jer...nak jalan pun rasa lembik...camne dgn make up? rajinkah aku? wajib la rajin...kang kalau tak bermake up...dah ghupe cam Hantu Kak Limah pegi keje plak kekdahnya..kahhhhhhhhhh....

semalam aku mc, sakit gigi pakej sekali dgn demam selsema...aku kalau mc jenis x leh duduk diam...sibuk memanjang...ada je nak buat...smlm pegi bank la, gi jumpa lawyer la, kwsp la...pegi sinun la pegi sinin la...alhamdulillah segalanya berjalan lancar...tak sabar nak tgu tengah bulan....apakah dia? jeng3x...amin


aku arini...ada ghupe cam org demam kah? make up maintain...tp ngilu di idung aku sorang je yg tau...kahhhhhh...



oh yer...baik hati keluarga mertua aku...dtg tdo umah kitaorg sabtu lepas...menziarah cucu mereka yg demam...



bukan main sonok leesya bile sepupu dia dtg umah...sepupu dia pun baru je baik demam...now kena batuk...



ni awat dua2 cucu pegang kaki mak tok nih? mintak maaf kah? kahhhhhh...



terasa cam ada dua org anak dara pulok (^_^)



tok abah dah selamat lena...tp cucu2? masih lompat sana lompat sini..walhal dah kul 12 mlm dah...



inilah ubat2 aleesya...ada 6 ubat kesemuanya...mcm2 kaler..tp alhamdulillah aleesya sgt suka mkn ubat...bile kita lupa, dia yg igtkan..."ibu, mana ubat sya?"...lega di situ...jom tgk mimik muka aleesya kalau mkn ubat...telan mmg la telan....tp tang mimik muka tu yg tak bleh blah...kahhhhhh...



ubat yg pertama rilek jer...



dah masuk yg kedua, sile kerut kening anda...kahhhhhhh



now dah rilek balik



akhirnya....licin jugak dibedal leesya...

8 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

pandai leesya makan ubat. bagus laaa.. kalo iman, bertarung dulu la ngn dia jawabnya..

Mrs. Simplicity berkata...

kalau kena dgn adel 6 ubat ni me, aku yg menangis sebab nak kepung dia. leesya mcm adel. sua je, dia makan sendiri. demam panas leesya eh. alhamdulillah dia dah ok. korang pulak eh. banyak rehat weh. owh, urusan dah nak selesai ke? bestnye!

nome berkata...

jue: alhamdulillah...tang ubat mmg xde masalah...laju leesya leh abiskan...dia suka mkn ubat...slow2 jue...sbb iman masih kecik...mmg x bape suka mkn ubat...walaupun lama kena pujuk, x kisahlah..janji dia mkn ubat tuh...mgkn bile iman dah besar sket, mesti dia suka mkn ubat...mudah-mudahan...

nome berkata...

alya: adel pun senang mkn ubat ek? amboi2 dak kecik tuh...terer ooo...baguslah camtu..senang keje kita...dulu leesya payah gak mkn ubat..tp bile dah biasakan dia mkn vitamin syrup nih, barulah dia suka nak mkn ubat...

alhamdulillah beb..urusan hampir selesai...tgu tengah bulan sok...lega kepala otak aku bile byk dah selesai..kalau tak, rasa kematu je otak aku nih...haih!

semoga urusan ko juga dipermudahkan...amin (^_^)

~chekuna~ berkata...

musim la nome...luqman pun tgh demam gak ni..dah 2 hari nie..

nome berkata...

kak na: lahai...semoga luqman cepat2 sembuh...

ieda berkata...

bagusnya makan ubat xsusah mama dia..kalo ieda yg sulung tu satu dua ubat tahan lagi...sampai antibiotik terus muntah...jd apa guna makan ubat sebelum tu..sudahnya ubat2 dia kena jarakkan utk elak dia muntah

nome berkata...

ieda: oh camtu plak ek..so doc ckp camne? kalau mkn ubat muntah..camne nak berkesan kan? kesian plak..