Selasa, 29 Jun 2010

Ex Boss Belanja Saisaki

rezeki aku dan kwn2 arini bile ex senior manager suddenly kol kami bertiga utk lunch bersama....jarang sekali Capt Mizan ajak kuar mkn....rupe2nyer ada agenda tersembunyi....nak dijadikan citer, skrg dia mempunyai company sendiri...dan menawarkan kami utk keje dgn beliau...no paksaan...atas kerelaan masing2...

persoalannyer...perlukah aku meninggalkan company yg aku cintai skrg? atau sampai bile aku perlu berada di position aku skrg nih? errrmm...renung2kan....xpelah...aku akan pikir semasak2nyer....sekiranyer korang ada pendapat, tolong bgtau aku yer....aku amat2 memerlukan pendapat korang semua....

tadi aku dan kwn2 makan kat saisaki di bangunan UOA...dah lama aku x pekena solmon kat sini...solmon kat saisaki merupakan solmon terbaek yg penah aku cuba...segar bugar dan isi solmonyer amatlah manis...sile cuba yer kwn2!


inilah tmptnyer

inilah ex senior manager kami...Capt Mizan

us!

terbaek!


ni pinggan yg keberapa ntah...solmon je dah setengah pinggan

8 ulasan:

A.I berkata...

wahhhhhhhhh..terkenang2 aku kt saisaki tu..isk!

abistu, kau dah mikir masak2 ke offer dia tu? kau kene tgk dulu company baru dia tu stabil ke idak..sayang je nnt tau..

Mrs. Simplicity berkata...

aku baru dtg jenguk blog ko ni me.

oh ade udang disebalik mee ye ex-SM ko tuh. btw, pndpt aku amatlah beza cmpny bsr dgn cmpny baru nak naik ni me. ko skrg keje dgn compny yg da establish n well known. so JD ko hanya JD ko je. and for comp yg br nak start ni lak wlu dlm offer letter ckp JD kita tu je, end up akan jd multitasking work. yela, byk bnda kena set up kan. bole pening jugak. anyway kalau ko nk kan perubahan & take it as new challenge and exposure, apa salahnye kan? tp kalau ko dah selesa (aku tau ko mmg selesa dgn comp skang ksn) ko stay. tp kalau ex-SM ko tu cable bsr, bole la. eh berjela nye komen aku. menaip dgn sblh tgn je ni. sblh lg tgh b/f adel. heheh.. nk bgtau tu,

ish bila ls nk makan saisaki ni.

tmbh lg, kalau join compny br nknaik ni, ko akan jd antara org yg trpntg dlm syrkt. ok dah. sekian :)

mamashasha berkata...

saisaki me? belum pernah try! tapi aku ok je idak le sampai muntah....ops!!

kalau aku ditempat kau. aku pk pro & cons..sebabnye

1. kalau nk perubahan new JD > grab the opportunity
2. kalau ada bright future > to be consider gak
3. kalau lebih gaji and dekat rumah > aku accept the offer

bezanya sama cam alya cakap kalau co kecik mmg multitasking but you learn more! sebab sume bende buat kan...kalau co besar mmg la me kau buat bende yg sama coz 3 keje akan diberi pada 3 staff, co baru nak naik 3 keje 1 staff handle je...tekaan aku la...

co kau dah established me....well established....serious...bukan tu je environment pun ok, org keliling pun ok.....bos pun ok byk yg aku nampak ok!

lagi satu me, kalau salary yg dioffer 2 kali ganda sekali pun ko kena consider benda lain sama tau...kalau gaji naik tapi belum nampak future better don't....even kau kenal itu kapitan buat co search dulu me....capt tu bukak co family business ke? ehhhh mcm2 la nk kena kaji.....

panjangnye komen aku!!

nome berkata...

k.ai: lenkali ko leh kemari lagi...bukan jauh mana pun restoran saisaki ni...ekeke....

thanks bg pendapat ko kak...aku kena search betul2 dan kaji abis2 company baru dia nih...takut nnt nyesal x sudah

nome berkata...

alya: aku amat2 setuju dgn pendapat ko alya....mmg kebiasaannyer company yg baru nak set up akan offer gaji besar sbb kita akan buat keje multitasking...sbg cth aku jd admin exec, tp bile dah keje kat sane, aku akan jd admin, hr, finance dan semuanye la...tu yg letey tuh! apa2pun pendapat ko ni sgt2 aku hargai...thanks fren! aku akan consider dan kaji dlm2 psl offer nih...

sekiranyer ko free...sile2 la berkunjung ke saisaki nih...terletak di dlm bangunan UOA, jalan pinang...sebelah bangunan OUA nih..bangunan tmpt keje aku...ekeke..

nome berkata...

bed: muntah??? idak...ko bukan orgnyer..aku tau ko rilek jer...

panjang tol pendapat ko...bagus2..aku soker..thanks bed..aku hargai sgt2

aku setuju pendapat yg ko bg tuh...mmg apa yg ko ckp tu adalah fakta...apa2pun....aku akan kaji dan selidik tol2 company baru si kapitan tu wat...kalau company tu adalah company family...better aku lupakan....

aku pun dah lama keje kat sini bed...since dari company ni bukak lg dari thn 2004 until present...kiranyer dah senior sgt2 kat sini..syg plak nak tinggalkan company nih...mmg aku dah sonok sgt dgn keje dan environment kat sini...keje kat sini sonok...even keje aku byk, tp aku x stress...sonok je wat keje..mgkn sbb boss dan kwn2 kat sini sgt2 baik...tu yg membuatkan aku selesa...

nway thanks bed...terharu aku

mamashasha berkata...

lagi satu nk tmbah pada aku yg beranak sorang ni...fleksibility management aka immediate bos sgt2 aku titik beratkan.....payah oooo mcm aku yg takde sedara terdekat nih...anak demam bwak g klinik dulu, nanti tak sihat nk jenguk kat umah pengasuh...kang nak masuk lambat sebab pengasuh ada hal...anak masuk sepital...so far alhamdulillah bos tak query apatah lagi mintak aku masuk opis dlm keterpaksaan cuma aku je as pekerja rasa bertanggungjawab pd task yg diberi....pasal tu hangkut lappy kat dlm ward....susah me nk cari management yg fleksibel...masuk lewat sekali sekala tutup mata janji keje siap....pastu pergerakkan bebas w/pun aku tak baper rajin mengular hatta mengular sekali pun immediate boss aku bgtau....tak tipu dia ok janji keje aku under control and he knows pergerakkan aku bukan apa takut kantoi dgn big boss je at least he can under cover!

nome berkata...

bed: mmg tol ckp ko bed...untung dpt boss yg paham ngan masalah kita...x kisahlah masuk lambat ker, kuar lama ker, janji keje siap....

kat sini aku camtu gak...aku masuk keje mmg awal..kul 8 dah ada kat opis...tp kuar lunch...ada lama sket...kadang2 terlajak sampai ke 2-3 jam...kahhhhh...boss paham...dia x kesah sbb dia pun sama gak cam aku....

tp psl masalah anak ataupun umah, boss aku awal2 dah gitau...family come first baru keje...dia mmg concern tol kalau bab2 melibatkan family...perlu diutamakan...