Khamis, 17 Jun 2010

Kenduri Kawen Adik

aku kini kembali nak paparkan entry kawen adik aku mgu lepas...maaf sesangat sbb aku dilanda kebizian mgu nih...

apa yg aku bleh katakan, aku puas dgn majlis serba sederhana tp meriah kat semenyih mgu lepas....ati aku bertambah2 sonok bile dpt berkumpul dgn semua generasi sedara mara aku....maklumlah adik badik mak aku ada dlm 17 org (10 adik badik betul, 7 lagi adik badik tiri) sile pahamkan ayat2 aku ni yer...1 atuk dan 2 nenek...cenggitu la....belum lg dicampur dgn adik badik ayah aku yg ada 12 org tuh, maka riuh rendah la teratak bondaku di semenyih....

sehari sblm persandingan, kami buat majlis berinai....makcik pakcik aku sponsor masak char kue tiow (sedap nak mampos!) ngan laksa (sedap tahap olimpik!)...mlm tu gak kami ada joget lambak dan karaoke...spt biasa, kami berlonggok sampailah ke pagi...fenat giler tp hepi!

byk2 rancangan yg aku plan, satu plan jer hancus sket...korang nak tau apa....psl flower girl la...leesya takut tol ngan uncle dia yg pakai baju kawen tuh....meraung cam org kena pukul....abis semua flower girl jalan lintang pukang...x psl2 aku plak yg amik alih tugas jd ketua flower girl....kahhhhhhhh....tp alhamdulillah sekejap jer....last2 back to normal...aku x tau nape ngan leesya nih...takut tol ngan panten...mgkn muka uncle dia dah kena make up kot...ekeke...


suka tol anak aku leesya! melompat sane sini....ate ramai sepupu dia kat kg mlm tuh...



pelamin simple yg baru dipasang


umah mak aku sblm dipasang kemah2


hat ni baru sedara2 terdekat yg datang...masing2 pulun bungkus bunga telor


kemah yg baru dipasang....menunggu sedara mara aku sampai


en somi tengah basuh2 telor utk direbus


abah dan pakcik2 sedang merebus telor....byk jugaklah telor nak direbus


serba merah, bibik dan sedara2 aku


en somi dan kazen sedang memasang papan tanda


uncle ngan auntie aku sedang memasak char kue tiow....derang ni byk tol sponsor kawen adik aku...buat kueh koci, kueh talam, char kue tiow, laksa dan mcm2 lg la...baik tol ati derang nih...alhamdulillah


kazen2 aku yg tersyg...tolong bungkus bunga2 telor....dari petang sampai ke pagi baru siap...cian korang...i lap u all


malam berinai...pakai baju tradisional bunga tabur kaler cokelat....sori gambar kabur..pakai enpon jer...tu pun aku pakai snap..ate tersgt2 bizi membuat keje belakang tabir


inilah char kue tiow yg sodap nak mampos tuh....aku dpt sebat sepinggan jer...ate bizi sgt2


muka leesya time ni ok lagi..sbb x nampak uncle dia yg kawen tuh...


aku sampai cekak pinggang tu sbb nak susun anak2 flower girl nih...kesemuanyer ada dlm 10 org


aku yg sempat ajar leesya cara2 nak tabur bunga kat jalanan


anakku aleesya azzalea




ni adik aku baru nak start berarak..peace!


en somi mmg keje kuat masa kenduri kawen adik...thanks abang!


kan aku dah ckp...tgk muka leesya yg meraung2 tuh..last2 aku dukung dia tau...aku plak yg jd flower girl...haru tol!


leesya yg masih cuak


yahoooo!! aku ada adik ipar...ekeke


selamat la korang bersanding


ish..ish..ish..penakut tol anak aku nih..dia seram tgk muka uncle dan auntie dia kena make up kot...ekeke




en somi yg puas memujuk dia



my family...aku, en somi dan aleesya


meja makan beradap.. x sempat snap masa mula set up...dah abis baru la snap


adik ipar aku ngan family dari pahang....derang datang naik satu bas persiaran...

10 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

mmg terasa kemeriaham majlis kahwin adik ko me. jarang org serve char k.teow time kawen. ini mmg lain dr yg lain. masak time tu lak kan? semua keluarga memberi kerjasama. penat pun tak terasa sgt kan?

cantik pelamin. tp yg paling aku suka tmpt mkn berada. decor sgt eksklusif. cuaca ujan tak me? mcm tak je kan?

alahai leesya takut la pulak jd flowergirl eh. tp comel sgt anak dara ko tu. head to toe.

overall semuanya lancar kan?

Jue @ atanayuiman berkata...

alhamdulillah majlis berjalan dgn lancar.. the best part ada char ketiau tu.. lain dari yang lain.. mesti best and mantop..!~

Ummi Nuhlan berkata...

woweeee..meriahnya,,...paling suke tgk flower girl si aleesya..hehehe.
nape dia nangis tu kak mie???
apepon tahniah bt adik kak mie..
n buat kak mie..dapat adik ipor..heheh

re:tq kak mie..tak terkata kak mie kegembiraan ini..cuma sujud syukur padaNYa..tapi xleh nak happy terlebih...doa2 mudah2an selamat smuanya..amin..tq kak mie..

nome berkata...

alya: mmg riuh umah mak aku beb...x sangka plak pakcik makcik aku volunteer nak masak char kue tiow mlm tuh...fresh dari kuali...

decor tu pakcik aku yg watkan....kemah tu pun dia yg punyer...hat pelamin tu makcik aku yg mak andam buat kan...alhamdulillah...semuanyer pakai sedara mara punyer...ekeke...cuaca ujan gak time nak merenjis panten tuh, tp x lebat sgt...renyai2 biasa jer...tu pun sekejap...syukur sgt2...

leesya tu, bibik aku yg andamkan dia dari ujung rambut sampai ujung kaki...tp tu arr syg sgt...pakai baju cantik2 tp sekejap jer..sbb dia takut dgn panten...huhuhu

overall bleh dikatakan semuanyer berjalan lancar

nome berkata...

jue: mcm2 masakan ditaja mlm tuh...ada char kue tiow, laksa, dan mcm2 lg la...semuanyer byk ditaja sedara mara...alhamdulillah

nome berkata...

imah: leesya nangis tu sbb dia takut ngan pengantin plus dgn budak2 kompang tuh...dia seram sgt2...ekeke...ada2 jer...x psl2 akak plak yg kena dukung dia....haru...

akak bleh bayangkan hati imah berbunga2 skrg nih....lg2 dpt tgk baby masa doc scan..mesti sonokkan? jaga diri elok2 tau....dok rehat betul2 time mc nih...tahniah to imah dan en somi

mamashasha berkata...

wow....orange yg ceria...majlis happening! aku suka...ecehhh rase mcm ada kat majlis je....kemeriahan terasa me....semangat gotong royong adik beradik, sepupu sepapat semua....mmg best bukan senang nk berkumpul...

leesya sgt cute dgn gown tu me....rambut ditocang....comel sgt....haha ibu jadi flower girl ye....aku rasa peel budak2 sama la...shasha dulu2 takut tgk pengantin sekarang dia yang kat depan & sgt suka tgk pengantin....

pelamin cantek, pengantin pun cantek...

nome berkata...

bed: sonok dpt kumpul adik badik, sedara mara semua...mmg rasa ala2 nak beraya pun ye gak...bukan selalu camni bed....time kenduri ni la yg syoknyer

shasha pun takut panten gak ker? nape ek? but now dah suka melawa ala2 panten dah...nama pun perempuan kan...

suhida berkata...

aleesya terkejut kot tu.tiba2 je.hehe...alahai.
nome,sedap ar char kueteow tu aku tgk...meleleh air liur..kuikui...

nome berkata...

sue: mmg cedap gilos kue tiow tuh...aku pun teringat2 lg kesedapannyer....ekekek....