Isnin, 28 Jun 2010

Makan2 & Sopping Handphone Baru

kejadian ini berlaku sabtu lepas 26 june...aku dah booked mkn hi tea di legend hotel, kl....aku booked 3 dewasa dan 1 kanak2, mmg dah lama nak belanja derang mkn kat sini...tp bibik aku mintak izin nak gi bercuti dgn bibik2 lain kat klang memandangkan ada sorang bibik tu dah abis kontrak dan ingin pulang ke indon (sile buat2 paham ayat aku ni yer)...kiranyer ada majlis perpisahan la di umah kwn bibik aku nih...vavava...bg chance la derang berjumpa2, ate undang2 skrg kan kena bg cuti sehari dlm seminggu utk pembantu2 umah...ni menyahut seruan la nih...huhuhu

tanpa bibik bersama kami, kami terus menuju ke legend hotel, kl...sambut fathers day sambil jalan2 kat the mall...lama sungguh x menyinggah kat sini...ramai giler org aritu, sbb ada rombongan dari negara mana ntah menetap disitu...sib baek foodz yg disediakan sgt2 byk...berselera sungguh somi ku aritu...aleesya pun sama....

aku on da way ke hotel...leesya yg lena diulit mimpi



somiku yg khusyuk memandu


inilah tempat kami menjamu selera...dah lama x mkn kat sini


amik gambo dlm lift...ate xde org dlm lift tu selain kami..ekeke




disebabkan aku sampai awal, meh pose kat luar coffee house dulu


meh nak, kita masuk dalam...lapo nih


wajib bagi leesya minum susu dulu


kotak yg dia pegang tu, patung mickey mouse...jejak je the mall...tetiba bleh plak ajak sopping mickey...ish3x..kecik2 dah pandai sopping


ibu dan anak


en somi yg kelaparan...berselera dia mkn aritu...


turn aku plak mkn dgn penuh khusyuk...lapo giler masa nih...(gambo ni betul2 candid tau...huhuhu)

terbaek!!! bape kali repeat ntah


muka leesya yg mengantuk...


jom kita balik nak...ada misi penting yg ibu nak lakukan...ekeke....apakah misi itu??? meh aku citer

inilah misinyer...selepas berbincang ngan en somi, dan tolak tambah...aku akhirnyer berjaya memiliki enpon idaman...alhamdulilah another wishlist dah tertunai...


pada sesapa yg tau ttg enpon lama aku, sure derang pun akan ckp, gi lah tukar mie, enpon ko ni dah layak masuk ICU...buat pengetahuan korang, enpon lama aku jenama sony ericsson, aku beli dari thn 2006 sampailah skrg...walaupun cameranyer dah pecah, keypad dah nazak, tp aku setia menggunakannyer sampailah ari sabtu lepas, aku nekad nak beli baru, tu pun selepas aku buat belanjawan bersama2 dgn en somi...duit belen2 bonus aritu selepas beli tv, aku guna utk beli enpon nih..alhamdulillah....bakinyer akan ku gunakan utk besday leesya nnt...insyAllah

aku di kedai nokia the curve...yg kemeja tu supervisornyer tgh godek2 enpon aku...yg pompuan tu tgk bukak bil


inilah enpon yg aku miliki skrg...nokia E72...ada promo aritu...beli enpon ni percuma bluetooth with basic enpon (nak bg kat mak aku)...aku hengat nak beli yg limited edition warna putih tuh..tp xde pakej..so rasa cam rugi plak....tu yg aku rembat kaler itam nih....


selamat bersopping :)

nota sipi: oh yer...arini ari gaji aku dan en somi...yahooo!!!

15 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

ramai tul berhp baru.. hehehe...
best kan makan kat legend tuee.. jue pun suka gaksss....

leesya sgt behave kan.. senang bawa dia ke tempat2 camniee.. kalo iman, berpikir2 gaks niee.. budak tak reti duk diam..

Ibu Mifzal berkata...

wah..ini baru best..dpt hp idaman...
best la makan2 1 family..ainey kan kdg2 leh fikir 2-3 kali gak nak makan kat luar skang ni..mifzal sgt2 la suka x duk diam masa nak makan..org nak makan dia nak meronda2 plak..huhu

A.I berkata...

wah wah wahhhhhh...makan besau anak branak ;) siap shopping2 lagik. murah rezeki kowang nome..

lepas ni aku nk tuntut dari kau banje aku mkn kat saisaki tu tau. miahahahahahaha....

suhida berkata...

mak aih bed,harus cuba ni.bahan dah ado.tinggal daun kari je. :) msk nasi lemak sedap ni.mmm..

suhida berkata...

alamak nome..kahhh...silap komen.kekekeke...sowi2...aku na komen blog ko,lama sgt na bukak komen box ni gi bukak blog bed dulu.hahhahaha..buat malu je.
*neway,itu hp idaman aku.tp terpaksa kupendam kan saja.takde rezeki.huhuhu...

Yu'xan Lee berkata...

fuh sedapnyer, terliur plak.....Nak try la kat situ, blum pernah terjah, muahahaa....
Ramai tul tukar hp baru, zura jek msh guna hp lama, beli taun 2007 tuhhh, huhhhhhh...(haruskah tukar hp baru gak?, kahhhhh)..

AieZa berkata...

waaaa.. lamanya tak mkn hi-tea.. brp hinggit eh 1 kepala? child bayo x? mcm nk p gak la ber hi-tea di situ..

update gadget gitu.. isk2.. dh beli tv.. beli henpon plak.. byk tul bonus ko eh.. rejeki sungguh.. alhamdulillah.. ater ye la ko pun dh penat2 keje harusla reward diri sendiri jugak kan..

nome berkata...

jue: ramai ek tukar enpon? kebetulan tu jue....x disengajakan...enpon akak mmg dah betul2 nazak...camera pecah, keypad hancur, msg x bleh nak baca...tu yg membuatkan akak rasa perlu beli baru...

nak kata leesya tu behave sgt, idaklah jue..ada gak melasak, biasalah bebudak...pantang nampak org ramai..semua dia nak terjah...kami jaga gilir2...mkn ikut turn...

nome berkata...

ainey: x silap mie, ainey pun ber enpon baru kan? rezeki ainey tuh...

mie pun main redah je makan kat luar aritu...selalunyer bibik akan jaga leesya kalau time mkn, tp masa tu bibik cuti...so mie ngan somi gilir2 jaga...kalau sorang jaga, sorang lg makan...lasak tu mmg biasa ainey...budak2 nak membesar kan...mie layankan jer...

nome berkata...

k.ai: ada rezeki sket2, tu yg kongsi sama2 kak...alhamdulillah rezeki Allah

bile yg ko nak dtg sini kak? sile roger yer...insyAllah ada rezeki, aku banja

nome berkata...

sue: kahhhhhhhhhhhhhh.....lawak la ko ni sue...gelak guling2 aku kat opis nih....wakakakakaka....ye2...nnt jgn loper cari daun kari yer...pastu dah masak nasi lemak..jgn loper kirim kat aku ek.....xpe sue...x disengajakan...

insyAllah kalau ada rezeki ko sok, jgn loper sambar enpon ni satu yer...aku doakan semoga ko sefamily sentiasa dimurahkan rezeki

nome berkata...

yu'xan lee: lahai jgn la sampai terliur zura...nnt cuba2 la try mkn kat sane...sedap gak mkn kat sane...

zura, mie tukar enpon ni sbb enpon lama dah bleh dikategorikan sbg ICU enpon...sgt2 nazak...selagi zura punye enpon tu bleh pakai, pakai jer...membazir tukar yg baru...kalau dah x bleh pakai, apa kata tukar baru...ekeke...

nome berkata...

aieza: sekali sekala gi mkn hi tea ngan family..mmg heaven za...meh aku bg rege mkn kat legend nih...sorang kena charge RM52.50nett...dan kanak2 di bawah umo 4thn adalah percuma...so apa lagi...moh kita...

ko kan tau za, enpon aku yg lama tu mmg dah nazak sgt..kalau masih elok, aku x tukar baru tau..tp dah nazak sgt sampai susah nak baca msg, maka dgn itulah, aku terus je membeli...huhuhu

Mrs. Simplicity berkata...

alamak me, hp idamanaku t. aku ny hp pun dahnazak ni. tunggu nk masuk icu je ni. aku tg kira2 total bonus ko ni.kahhh.. sibuk tul aku.aps pun happy tuk ko sebab byk benda leh dpt sempena binus ni kan. hi tea situ byk tul variety kan? comel dress leesya. bibik, rugi ko tak ikut. hahaha..

nome berkata...

alya: enpon ko pun dah nazak gak ek? apa kata ko pun sama tukar baru...aci jer...ekeke...

wahhhhhh rajinyer dok mengira bonus aku...biasa2 je beb...idaklah byk sgt..alhamdulillah...

bibik aku nak sgt gi bercoti umah kakak dia...rugi arrr dia x ikut...x dapek den nak nolong...