Rabu, 23 Jun 2010

Lunch di Hotel Crown Plaza

spt yg aku janjikan, adalah beberapa keping gambo2 aku and the geng kat Crown Plaza lunch td...adalah dlm 50 org gi serbu mkn lunch bersama COO, Capt Stephen...

alhamdulillah kenyang pewot mkn td, rasanyer x yah mkn malam kot...ye ker? leh caya ke x mkn malam? kahhhhhhhhhhhhh...

nota sipi: tepat kul 4pm td, aku dikejutkan dgn panggilan tepon dari en somi, mengatakan anak aku yg terchenta, Aleesya menguncikan dirinyer sendiri dlm bilik bibik sementara bibik aku ketika itu tengah menunaikan solat di ruang tamu...huwaaaaaaaa...panik giler! cuak 88 kali! mati idop semula aku dgr bad news nih, kuar peloh 7 keturunan aku...anak aku tu, dah pandai kunci2 pintu tapi x reti bukak pintu, aku dah remind bibik, tp tulah...benda dah nak jadi...x bleh nak elak...nak marah pun x guna, akan jadi pengajaran utk diri aku dan family...sib baek la terkunci dlm bilik bibik, kalau terkunci dlm bilik air camne? tak ke aku mengaum kat opis nih..dahlah aku x bawak keta arini, aku rempit ngan laki aku...terus aku suh laki aku balik immediately...

dan nasib baik jugaklah, kecik2 dulu aku suka tgk citer MacGyver...dptlah aku guna ilmu bukak pintu dari citer tuh, aku suh bibik aku amik hammer (tukul besi), ketuk kuat2 tombol pintu tu sampai pecah...dan bibik aku pun apply apa yg aku ajar...alhamdulillah terbukak jugak pintu tuh...lega terduduk aku kat opis nih...terus kol en somi, suh keje balik...perghhhh!!! hot story for me! the best part, bile dah samat bukak pintu, si kecik tu bleh plak jalan lenggang kangkung sambil gelak2 tgk bibik aku yg dah nangis2 sawan tuh...eeeiiii...balik keje ni kang, aku geget dak leesya nih...bikin aku masuk IJN jer....huwaaaaaaaaa!!!

aku yg senyum kekenyangan


sebahagian daripada org2 opis aku


with my BFF


ni pun BFF aku gak




token from Hotel Crown Plaza, di dalamnyer ada cookies dan cokelat...i likeeee!!!


my first round...tp x abis...


my second round


my third round....sgt2 malatop! sedap nak mam*^$


ni pun sedap gak...

10 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

nome, nota sipi ko tuh bukan sipi dah tapi rasa mcm nak tumbang dah, benda tu yg aku paling takut jadi. ish nauzubillah. mujur bibik ko pandai nak handle. tp mmg panic kan. mujur jugak leesya bole gelak2 lg. sabujele. ibu dgn ayah dah nak masuk ijn tuh dia cool je. tak pe lah me, benda nak jadi kan. nak marah pun tak guna. lepas ni bole la beringat kan.

makanan ko tu mmg mantap. aku suka yg 3rd dgn 4th pic tuh. meleleh la jugak ni. ramai BFF ko. mesti seronok je kan.

Jue @ atanayuiman berkata...

Ya Allah memang boleh jadi cuak juga la tuee.. iyerlaaa.. kang takut lain pulak jadinya.. pas nie kena ati2 and standby kunci bilik kat luar...

jue and hubby dah try camner nak buka pintu bilik jika terkunci.. hehehe.. ada caranya...

\makanannya menggugat keimanan ku.. uwaaa..!~

Yu'xan Lee berkata...

Tue arr budak2 dah besar, makin bijak diorg nih kan....

tp kalo zura jd leesya pun cuak jgk, heheh....

nome berkata...

alya: kalau ko nak tau beb, bibik aku tu dah sampai ke tahap nangis gegel2...mmg dia cuak sgt..sampai abis jiran2 kat situ dia panggil....semata2 nak selamatkan leesya...tp tu arr, dak kecik tu bikin aku ngan semua org sakit jantung...leh plak bile dah samat bukak pintu, dia kuar menonong jer sambil gelak2...terus ke dpn tv layan kartun...cait!

foodz yg no 3 dan 4 tu sgt2 heaven...terangkat tekak kalau mkn....

nome berkata...

jue: kongsi2lah ilmu bukak pintu tuh...ni mesti terer dari macgyver nih...ekeke...akak dah cuak tol smlm...hampir2 nak pitam rasanye bile dpt tau anak terkunci dr dalam...x dpt ku bayangkan la...

ya ampun...psl makanan tuh...

nome berkata...

Yu'xan lee: tol tu lalink! semakin besar, mcm2 pangai yg dibuat...sabar jelah..dugaan sungguh la smlm...

akak pun cuak zura...tp leesya ni bleh plak rilek2 cam xde apa2 yg berlaku...mlm td akak gomol pipi dia sampai rimas...geram sgt....

AieZa berkata...

1st thing.. makanan mu itu sgt2 meruntun jiwa.. sedap je rupaa..

2nd thing.. teringat aku ko cerita smlm.. aku pun cuak weh klu terkonci.. sib baik bibik tu ketuk ngan hammer sekuat hati eh.. riso gak dia.. bagus2.. itu maknanya dia menyayangi leesya sepenuh hati dia.. alhamdulillah..

aku rasa beter ko letak kunci spare kat luar dr blk.. buh la celah mana pun.. so that if anything happen takdela terjadi pecah memecah gitu lg.. in case je laa..

shah-ila-ain berkata...

fuhhhhh....bedebau2 aku bace nota sipi ko tu mie...ya ampunn leesya,dah pandai tutup2 pintu dia...kan dah terkunci....seb baik tak de ape2 jadi huhu....

woiii leleh tengok lunch ko tu...aku pun mggu depan ade dinner..huhu...tp makan ape tak tau lah plak...

nome berkata...

aieza: komen pertama dari ko, ya ampun sekiranyer gambo makanan tu membuatkan ati ko meruntun....sila abaikan...x sedap mana pun...ekeke...

komen yg kedua, alhamdulillah...syukur aku dpt bibik yg betul2 sygkan anak aku spt anak dia sendiri...insyAllah aku cadang, nak up kan lagi gaji dia...dia pun setuju nak sambung lg kontrak keje dgn aku...berbunga2 ati aku mdgr...

yg ketiga, aku dah pun membuat langkah berjaga2...now ada kunci dlm peti kat umah aku...semua kunci ada dlm tu...senang kalau ada apa2 masalah

nome berkata...

mel: terperanjat aku aritu mel...giler robak ati aku tau...bile aku dpt tau anak aku terkunci dari dlm...leesya tu dah pandai kunci pintu tp x reti nak bukak...tu yg aku pitam tuh...sib baek dlm bilik bibik, kalau dlm bilik air camne? terpaksa la aku kol bomba suh pecahkan pintu...bebudak skrg ni dah pandai tol, lg2 kat umah byk hazard...sbg parents, kena wat langkah berjaga2

vavava...org tu ada dinner la...dasat ar mel...sure mkn sedap nih....dah tau tmpt lom?