Isnin, 21 Jun 2010

TV & DVD

ari senin adalah ari sangap aku....ngantuk giler wat keje kat opis nih...ditambah plak dgn sejuk2 tahap beku kat opis...lg la membuatkan aku syahdu nak gi masuk tdo...huhuhu....

arini genap ari ke4 aku berposa di bulan rejab....alhamdulillah...syukur...

mgu lepas aku ke umah mak, sambut besday mak dan wat makan2 tuk fathers day...meriah! aku beli kek dan kfc, pastu adik ipar aku wat mee kari dan laksa...mak mertua dan pak mertua aku pun join sama, mmg aku invite sekali...sonok sgt! citer psl ni nnt aku hapdet yer...

aku nak hapdet hat ni dulu....keterujaan aku dpt membeli tv idaman....lama dah list tuk beli tv, alhamdulillah dpt jugak guna duit saki baki bonus aritu...aku beli tv hd panasonic ngan dvd philips (dvd aku dulu dah segan2 nak idop!)....aku beli tv ni pun, pas aku dah tolak tambah laburkan utk kenduri kawen adik aku....ye arr...mak apak aku kan dah pencen, jd tanggungjawab aku utk tokok tambah belanja kenduri....alhamdulillah ada rezeki aku utk dpt tv nih....slow2 kayuh yer...


aku yg sangap arini


org tu dok check dvd aku


aku beli tv ni...jenama panasonic....hat ni yg paling aku berkenan...gambar x pecah...


bibik yg pulun sopping...cam dia plak yg sopping yer...


bibik aku yg ala2 ngantuk....time kami sopping ni dah kul 10pm tau...kahhhhhhh


apa lagi...sesi pasang memasang la..


pasni dah xde kabur2 dah....clear dah gambarnyer...kalau org yg penah dtg umah aku dulu, sure juling mata tgk tv lama sbb kabur bebenor...ekeke....


sbb byk sgt gadget kat situ, maka aku tmptkan tv lama dan ps2 & ps3 kat dlm bilik...bleh la en somi main kat dlm bilik puas2...ekeke....

18 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

aku geram jugak dgn teknologi skang ni. tak terkejar. skang rasa ketinggalan sebab lcd tv skang ada hd kan. aku nye takde sebab masa tu takde definisi tinggi ni. sedap la korang tgk tv pas ni nak2 tgk bola, rasa bola tu terkua tv, leesya pun lepas ni syok la layan mickey mouse dia rasa nak masuk dlm hd. alhamdulillah, satu lagi wishlist ko terlaksana ye.. :)

lepas ni ape lak me? pasang aircond kat 1 umah kah? ;)

AieZa berkata...

oiittt.. beli tv kat supermarket tuhh.. awat tak beli kt kedai ahseng je? klu aku biasa brg letrik beli kedai ahseng.. leh dpt pengurangan berganda.. hahahaha.. poyo jek aku.. xkisahla beli mana2 janji baru..

sonok nya beli tv baruuu.. tp mmg sedang elok pun ko beli sbb tv ko tu ya allah.. leh kata nazak gak laaa.. sedih.. tu dulu time aku dtg.. time laa nih ujung2 nyawa nih tatau la camana rupa dia.. tp klu masih bole guna berps2 n ps3 kt blk kira ok la tuhh.. guna smpai smpai xkuar gambo lah org kata..

aku kn xreti beza la tv flat screen nih ngan tv biasa.. xleh nmpk ape differentnya.. adakah?(perlukah aku habiskan ayat ku ini?) kahhhhhhhhhhhhhhh.. aku rasa kena beli 1 la baru tau beza.. hihihhiihihihihih.. tp watpe la bazir.. kt umah tu selagi leh pkai.. kita pakaii..

anyway mie.. tahniah dah mengupdate gadget elektrikal mu.. pasnih nk beli apa plak eh? aircond ok gak tuh..

nome berkata...

alya: skrg ni mana2 kedai lektrik, sibuk promote tv hd nih....tu yg wat aku tertarik beb...selesai sudah wishlist aku utk tahun nih....

ikutkan nak gak pasang aircond kat umah, ate cuaca skrg ni amat panas....tungguuuu!!! masih dlm perancangan...tp kalau pasang, idaklah sampai satu umah beb, bankrup aku! ekeke...

nome berkata...

aieza: sama je beli kat mana2...cuma aku malas nak gi ke kedai ahseng mlm2 buta tuh...malas nak pk bebanyak...nnt takut x terbeli2...so rembat je mana dah berkenan....ekeke...masa bayar tu, x mo tenung duit lelama...bayarkan jer...

x silap aku la kan, as penerangan yg diberi oleh org panasonic tuh, dia ckp tv flat screen yg ada hd dgn xde hd, ada beza dari segi pecahan pixel2 gambar dan warna2....lebey kurang camtu la...kalau ko nak nampak perbezaannyer, apa kata sambar 1 kat umah? ekeke...tp tv umah ko aku tgk ok lagi...x senazak tv lama aku tuh....but still leh guna tv lama aku tu utk main2 game dlm bilik...ekeke....

hat ekon tu za...mmg dlm list aku nih...insyAllah kalau xde aral, akan terlaksana nnt...mudah-mudahan...

Mrs. Simplicity berkata...

aieza, mmg terasa beza la bila ko tgk. kena ada 1 gak la. tp kalau kat umah ko dah ade 2 biji tv, eh ke 3 ek? aku tak penah pegi umah ko kan.. aku assume gitu la, baik ko pasang aircond je. eh aircond pun ko dah ade kan? semua dah ada kan, beli hat lain la pulak.

ha'ah la baru aku perasa nome beli kat pasaraya. tp ok gak, kalau jadi member bole dpt point beribu. macam aku beli kt jusco, masyuk la point.

Jue @ atanayuiman berkata...

mak aikk..!! gadget baru sudah masuk.. ini slh satu gadget untuk raya ek kak nome? nie mesti sebab nak tgk world cup gak nie.. hehehe..

mcm ayh jue... siap beli home teater.. dasat tul penangan world cup nie..

selamat bergumbira dgn gadget baru.. hehe

nome berkata...

alya: siap alya terangkan lg tuk aku...ekeke...thanks beb! mmg ada beza...dasat arr za kalau ko nak pasang air cond lagi...jenuh nak membayar bil lektrik sok...ekeke...

tol la beb, dpt point byk kalau beli kat pasaraya...tgk2 la nnt

nome berkata...

jue: bukan gadget tuk raya jue, mmg akak ada wat wish thn baru aritu, nak beli tv...alhamdulillah tercapai gak....

dasat arr ayah jue, beli home teater semata2 nak tgk bola...mesti bunyi ala2 kat pawagam..cayaklah!

AieZa berkata...

tv umah aku ada... 1.. 2.. 3.. emmm perluke abiskan ayat ku ini?? kahhhhhhhhhhh xyah la ehh..

aircond plak ada 1.. 2.. 3.. 4.. ehh.. perlu ke cerita??? hehehehe kang org kata aku riak plak.. cukup la sekadar tau umah aku dh ade tu sume..

tp tv lcd hd tu je lum ada lg.. tp xdela masuk dlm list utk dibeli.. skang nih washer machine umah aku jek yg tgh semput2 batuk tuhh.. iskkk xmo ckp byk.. kang kena beli baru plakk..

mamashasha berkata...

bravo lah....mcm tu la dapat rezeki lebih hasil dikongsi bersama....share dgn mak ayah tu paling aku suka....sebagai anak itu la cara kita balas budi diorang kan me....itu je aku rasa ko dah habis belas2 ribu tu....takpe me makin bertambar rezeki kau nanti....beli HD lagi....aku belum ada lagi....huhu...teringin gak nak merasa tapi nanti dulu lah ada yg lebih penting sekarang ni...

me, tv dah ada...aircond pun aku rasa perlu la me memandangkan cuaca yg panas ni...eh ke kau dah ada?

aku dah lama beraircond kat bilik...nyaman je rasa...PS2 & 3...PSP dah ada dlm simpanan me?

syukurla rezeki yang datang kau agih2kan mcm ni...suka aku cara kau me...serious aku suka taw!

nome berkata...

aieza: perghhhh!!! byk gilos gadget lektrik kat umah ko za....tv beranak2...campo plak ngan air cond beranak2...sure melambung bil api nih...x perlu ko abiskan ayat2 ko tu za...aku dah tau dah...ekeke

aku rasa kalau mesin basuh ko dah tahap batuk2 tuh, maknenyer dia mintak ditukar...apa kata ko carik yg baru??? :)

nome berkata...

bed: udah menjadi tggjwb kita kan bed sbg anak utk membantu parents...lg2 parents aku dah pencen....haruslah bantu membantu...yg ringan sama dijinjing, yg berat sama dipikul (udah cam karam walia pulok)

aku beli tv ni pun, bile dah settle kenduri kawen adik....ada saki baki duit dptlah aku beli tv idaman nih...yg selebihnyer nak simpan utk besday leesya bulan dpn...insyAllah...kamooo semua bakal dijemput yer...

bed, ps2 & ps3 ada...tp PSP dlm waiting list...ekeke...kalau ada rezeki, insyAllah...

ekon tu bakal menyusul...insyAllah...mudah-mudahan ada rezeki nnt...

Ryn berkata...

yeay, nome dah ada tv baru...memg afdal pn ko tukau...ko pindah sumer ps2 & 3 dalam bilik ke...padan npk licin je...

nome berkata...

ryn: ko fasan ek aku dah sumbat menan game aku? ekeke....senang sket...xdelah byk wayar2 menjalar kat ruang tamu...nampak clear sket...

ala beb..tv biasa2 je aku rembat...aku minat hd tu sbb nak nampak lobang idung mickey mouse...leesya la...selagi x clear gambar mickey dia, selagi tu la dia nak cium tv...haru tol...

LeaKhalid berkata...

kak mie, tv umah lea pun panasonic viera gaks...

tp idok ler bangga mane pun, coz bkn beli guna hasil titik peluh sendiri...org bg..hadiah kawen 3 thn lps..huhu

nome berkata...

lea: lagi masyuk! dpt adiah kawen tv lg...syok tol! untung badan, x yah susah2 beli tv dah....dah bleh beli benda lain..kan? kan?

LeaKhalid berkata...

tp lea rase lar..itu pun sbb ayah lea sumbodi..cube kalo ayah lea keje biase2 je..mana dtg ler nk dpt hadiah mahal2 camtuh..(hehehe..tak bersyukur btul..siap prasangka beruk lg..cait!!~huhuh)

hehehe..sesungguhnye statement mu itu benar belaka! (^^,)

AieZa berkata...

lea.. xpela lea.. dh rezeki ko dpt tv tu.. jgn ckp byk.. ambik sajaa..

aku pun kalo arwah apak aku ada lg time aku kawin.. aku leh budget la mesti hadiah mcm2 aku dpt.. :) duit salam jgn citer lah.. tp xpela.. Allah dh janji nk bg rezeki kt kita brp n brp..

mie.. washer machine umah aku tu.. dah berkahak.. xtau time bile dia membasuh akan kuar minyak.. so selalu je ade stain kt baju.. ade la ura2 nk membeli nnt..