Selasa, 8 Jun 2010

Pernikahan Adinda Terchenta

alhamdulillah...dgn rasminyer adik aku Muhammad Firdaus telah selamat menjadi hak milik kekal kepada isteri beliau Linda....

bernikah pada sabtu lepas di masjid kawasan Felda Jerantut, Pahang...aku sbg kekanda beliau, amat mengalu-alukan kehadiran keluarga baru kami...semoga adik aku dan pasangannyer bahagia sehingga ke ujung nyawa...cewahhhhhh!!! berpuisi pulak...

sedikit gambar pengembaraan kami 12 family berkonvoi ke negeri Pahang...di iringi dgn cuaca yg amat terik tp berkilau di pandangan mata...kahhhhhhhhhhhhhh...kami tinggal di Jerantut Rest House dgn kadar 70-80 hengget sebilik...kami booked 12 bilik kesemuanyer

adik aku bernikah tepat kul 4ptg dgn dua kali akad...kali pertama dia tersampuk kot...kahhhhhhhh...alhamdulillah kali kedua...selamat mendapat gelaran baru...

terima kasih kepada seluruh penduduk felda Jerantut Pahang, mmg peramah dan layanan yg kami terima mmg tip top...siap bermercun2 bagai...tak lokek dgn senyuman...siap ada konvoi motor beramai2...meriah! aku soker!


malam Jumaat menjelang ari pernikahan...aku, mak, bibik dan adik berinai beramai2...leesya pun kena berinai gak..sib baek dia maintain je dok diam..ekeke...


hantaran dari pihak lelaki..serba oren...ada 7 dulang kesemuanyer


kami di Jerantut Rest House...tinggal 2 jam jer sblm pernikahan adik aku....


udah siap! kami membaca doa selamat dulu sblm bertolak ke Felda Jerantut


sapakah gadis itew? kahhhhhh...itulah aku yg sibuk mengambil gambar


beliau yg dlm kedebaran...tengah dgr tok kadi bersyarah...cuak 88 nampaknyer..kahhhhhh


selesai sudah acara akad nikah...kini tiba masanyer membaca taklik


dgn rasminyer mereka telah menjadi suami isteri yg sah...tu dia! bagai pokok pinang dan pokok rambutan....bagai bangunan klcc dan muzium negara...ekeke....jgn mare yer!


adindaku yg terchenta...vavava sila panggung ko yer! jgn loper beri salam yer...


adik ipar ku Linda...berseri2 ko dik


kami sefamily...x sempat tangkap abah aku...abah tengah berborak ngan tok kadi..


kami sefamily...serba pepel di ari pernikahan


adik aku sblm pegi berarak


menunggu pengantin perempuan dlm kesabaran di celah2 mentari terik....


ada gaya model berjalan


bagai pinang dibelah kapak

sesi campak mencampak gula2 dan duit syiling


bukan budak je rakus kutip tau, mak2 budak pun joen sama..ekeke...lantaklah korang


hantaran dari pihak perempuan..versi itam dan putih...i loikeeee!!!


di antara hantaran pihak perempuan



salam jgn x salam...

en somi menepung tawar


eh, korang nak nyanyi lagu negaraku ker? kahhhhhhhh...kekok la pulak..konon2 malu la tu


camni la! pose menarek dari panten...tu pun nak aku gak yg suruh


oit! cari gaduh ka! kahhhhhhhh....lantaklah korang...janji bahagia....

9 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

pegi blog org, nmpk konye blog dah update. harus aku terjah dulu. :D

alhamdulillah selesai resepsi perempuan di jerantut ye. weekend ni bersilat lagi la ko nak host resepsi pompuan pulak. mesti jerantut rest house tu macam korang punya kan ater dah 12 bilik dibooking.

mmg nampak korang disambut meriah.

cantik baju leesya. baju leesya yg aku tgk dulu. baju ko cantik. sedondon 1 family.

Ryn berkata...

alhamdulillah selamat semuanya...mggu ni ko plak kerah keringat utk kenduri kat semenyih...

cantek theme kaler korang..pepel gitu...

p/s : aku pasan 'ironman' ko...hahahahahahahahahaha...

nome berkata...

alya: alhamdulillah selesai sudah majlis belah pompuan, mgu ni aku kerah tenaga nak buat kenduri belah lelaki...semoga semuanyer berjalan lancar

meriah sgt ke jerantut! penoh resthouse tu dgn family2 kitaorg..riuh!

cantek ek baju leesya? thanks alya..kami mmg sepakat nak pakai baju pepel kat jerantut...

nome berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nome berkata...

ryn: selamat dah semuanyer ryn...syukur sgt2...semuannyer berjalan lancar...tinggal kenduri kat semenyih je mgu nih...sure penat...tp aku harap semuanyer spt yg dirancang

mmg pilih kaler pepel tuk theme belah pompuan...

kahhhhhhhhh..dah ku agak, ko sure pasan 'ironman' aku tuh...diam2 k...ekeke...

Ummi Nuhlan berkata...

slmt panten baru buat adik kak mie..
wah.....kak mie..so cun la... sesuai jadi wedding planner..hehehe


re/;amin..mudah2an kak mie.. alhamdulillah..tapi imah nak jual la induction cooker tu.. ada sesape nak beli..heheheheh

nome berkata...

imah: tq..tq imah

lahai...kalaulah akak ada umah sendiri, sure nak rembat induction cooker imah tu...so cute lor..

AieZa berkata...

eh mie.. baju husband ko basah ke mmg color dia cmtu? hehe nmpk mcm kuyup lak..

cantik itu baju.. ironman? pun cantik lahh.. kahhhhhhhhhh..

eh bibik ikut eh p pahang.. brp kali ko benti bg chane dia muntah? kahhhhhhhhhhh..

alghamdulillah.. settle sudah.. ampun ya xdpt dtg kenduri kat semenyih..

mamashasha berkata...

syukur dah selamat adik kau me....akak tumpang bangga fir....ecehhhhh...korang anak banak sedondon in dark purple me...cantek dimata aku...seriously beb!!aku suka...dgn maid sama tak???

me, panas kan last week?takpe semoga majlis weekend ni akan berlangsung dgn jayanya...kakak pengantin mesti le sibuk kan.....