Khamis, 3 Jun 2010

Mari Bercuti!!!

arini aku half day...masa publish belog nih, aku dah samat tgh drive utk pulang ke umah...yahooo!!!! esok plak cuti sempena besday Agong yg jatuh ari sabtu. Selamat berhujung mgu kepada semua kwn2...aku ni sbnrnyer berdebar, ate adik aku yg terchenta bakal menamatkan zaman bujangnyer ari sabtu nih....kami sedara mara berkonvoi 12 kereta menuju ke Jerantut Pahang. Doakan semoga perjalanan kami selamat dan diberkati. InsyAllah.
Persiapan kawen adik aku skrg ni, dah 90% siap. Hope xde apa2 yg tertinggal. Puas dah aku list semua segala persiapan kawen adik aku nih. From A to Z. Duit bonus aku pun dah selamat aku bg kat parents aku utk uruskan majlis kawen adik. Money comes money goes. Biasaklah tu. Apa yg penting, aku nak adik aku hepi bile kawen nnt. Along sanggup buat apa saje utk ko fir...asalkan ko bahagia. huhuhu...tetiba plak emosi. ye arr...dialah satu2nyer adik, kwn bergaduh, bermanja dan segala2nyer. Tak sangka plak dah nak kawen. Semoga bahagia selama-lamanyer. amin. I love u forever and ever my bro.
Sedikit gambar aku (sket ker???) dan family bersopping kat alamanda last week. Sempatlah ajak parents aku makan kat Kenny Rogers (KR) sbb ayah aku teringin nak mkn ayam panggang. Sambil makan sambil singgah sopping beli gown for leesya sbb leesya bakal jd ketua flower girl kat semenyih sok. Mahal giler baju budak2 skrg....terbang $$$ aku kat Lovely Lace butik. Pastu bawak parents ngan somi ke Parkson alamanda. Beli baju for them. For myself, aku rembat handbag as a token. Dptlah aku beg idaman. Berbuih molot nak membayar...lantak arrr...janji semua hepi.

Kenny Rogers

Pose dulu sblm orda makanan


Aleesya yg sgt2 excited


Hai semua!


Atuk ngan cucu terchenta


Mak ngan abah yg sabar menanti


Pilih jangan tak pilih


Berselera betol parents aku malam tu...aku soker! nnt zura bawak lagi ye...



Our menu dan aku orda spagetti tuk leesya


Lepas balik alamanda, aku singgah ke umah anak sedara aku. Besar dah anak sedara aku, dah samat jd bini org dah pun..ekeke...sok2 bile ko ada anak, dptlah aku title nenek muda yer...



antara gambar2 umah mak aku kat kg yg sempat aku snap...

hobi mak yg terbaru, selain dari kumpul koleksi kayu jati...mak juga suka kumpul bunga2 orkid tiruan....







vavava...mak dah ada 2 org cucu la...sorang lg tu, anak kepada sepupu aku...sib baek leesya x jeles...pandai plak tu layan baby...apakah? perlu ke aku sambung ayat2 nih





inilah butik lovely lace alamanda...tmpt aku sopping baju2 flower girl...now ada cawangan baru kat subang...baru je bukak kat empire subang

aku beli gown, kasut, stokin dan cekak flower girl...rege semua sekali dah sama dengan rege handbag aku...dasat tol rege baju budak2 skrg....

12 ulasan:

mamashasha berkata...

selamat bercuti beb....bestkan keje O & G ni kalau cuti ari sabtu one day before harus dpt cuti....nak jugakkkk!!!

me, money comes money goes...macam tulan t.jwb anak sulong kan...aku pahamm sgt...kalau bukak akak ni yag menghulur sape lagi....yang penting adik & parents happy...

tahniah tuk fir....

to leesya, gown tu cantek sgt....kalau shasha nampak tu harus meraung meee nak baju princess katanya....huhu rege lovely lace harusla mahal beb.....bukan selalu kan....lagi pun leesya kan jadi flower girl harusla bercantek2...hehe

Ryn berkata...

selamat bercoti & selamat segala2nya dengan jayanya...

ko tayang2 plak KR nih...kan dah terasa nak plak...aritu aku tgk bed boh kat blog pn sama...tekak western betol aku kali ni..hahahaha...

cantek laa baju, kasut, cekak flower girl tu...pasti comel leesya pkai nnt..

to fir,
SELAMAT PENGANTIN BARU!!!
(mau dedebar tu...hehehehe...)

Mrs. Simplicity berkata...

tekak western ko ye ryn. hehe.. layan kan aje.

aku dpt bayangkan bape rege set lovely lace utk ketua flower girl itu. takpe nome, janji happy kan?

nak la tgk handbag ko itu. hehehe.. parents ko suka KR eh? aku belum penah bawak lagi parents aku ke KR. bole la try. tu rumah mak ko yg bakal berlangsungnye wedding fir ek?

selamat pengantin baru fir.

Jue @ atanayuiman berkata...

nie team KR ek..? semua dok tayang KR apa kess nieee..? huhuhu..!! aritu tayang SR.. sajerk je tau..

shah-ila-ain berkata...

korang ni memang tau soke tayang2 westernfood bagaii kan dlm blog ni..dah lah aku dok jauhh nunn seberang lautan..memendam rase jerr lah aku nak makan huhu...

moga ko sefamily selamat sampai hantar pengantin nnt..sonok tuu aku pun dah lame gila tak p pahang nun...

A.I berkata...

Rezeki dtg bergolek lagi!! ada trip pulak ye. sronoknya idop kau nome :)
jeles aku tau :P

cantek umah mak kau. luas + selesa. sronok gak bila dpt blanje org tua kita makan kan? nak2 lagi bila tgk dowang berselera makan..

ni bila kau nk blanje aku lak ni nome? aku tungguuuuuuuuuuuu :P

nome berkata...

bed: tu yg heaven keje sini beb...kalau public holiday jatuh ari sabtu, ari jumaat pasti coti...apa kata request kat boss ko? ekeke....

tulah bed...tggjwb anak sulung kan? kenalah berkorban...lg2 adik nak kawen, haruslah tolong menolong...kalau tak, sapa lg nak tolong? sile paham maksud aku ni yer bed

gown tu ok tak bed? aku sebat jer...malas nak pk apa dah...last minute beli....rege gown budak2 skrg ni mmg mahal melampau...tp bukan selalu kan...sebat je lah

nome berkata...

ryn: dah selamat aku banja ko ngan bed mkn kat KR....pada mulanyer aku nak ajak gi CHILIS...tp jauh bebenor...ate bed kena keje balik....

thanks ryn...aku pun soker one set baju flower girl tuh...

nome berkata...

alya: mmg pun beb...tekak ryn menjurus kepada western...adakah? perlukah aku abiskan ayat2 nih....kahhhhhhhhhhh

bape ek regenyer? sile rahsia yer...ekeke...

ko nak tgk handbag aku? ala beb..biasa2 jer...x sehebat mana pun...cuma berpeluh masa nak membayar...ekeke....tulah umah parents aku tmpt langsungnyer kenduri kawen adik...

nome berkata...

jue: kebetulan jue....semua syok layan KR..musim kot...sile terjah yer!

nome berkata...

mel: sile terjah ke jusco klang yer...ada KR kat sane rasanyer....apa kata mel? musim mkn western kot skrg nih...

mmg sonok ke pahang mel...tp cuaca sgt2 la panas...terik tol! tp yg penting semuanyer selamat dan berjalan lancar

nome berkata...

k.ai: alhamdulillah kak...rezeki Allah...syukur sgt2

mmg sonok parents aku dok kg...mmg suasana kg betul la...suka tgk derang rajin berkebun...

rezeki Allah nak bg kak...apa salahnyer kongsi dgn family....berkat rasanyer...aku pun soker tgk part parents aku mkn KR tuh, berselera sungguh

aku on jer kak ai...sile roger aku....ryn ngan bed aku dah samat banja dah....janji harus dikotakan...ekeke...