Jumaat, 19 Oktober 2012

Inilah Sarapan Aku :'(

inilah sarapan aku tetiap pagi...yesssss inilah ubat darah tinggi....ini info psl ubat ni yg aku google tadi 

Amlodipine Besylate 10mg
White colour
Blister 3 x 10's
  • BP lowering as a monotherapy across a broad range of patients (mild to moderate hypertensive, elderly > 60 years old, isolated systolic hypertension, diabetes and renal insufficient patients.
  • Controlling 24-hour ambulatory BP and morning BP in hypertensive patients.
  • BP control in combination therapy with other antihypertensive agents.
  • Significant reduction in angina.

aku kena makan ubat ni setiap pagi...tak boleh skip...lagi sebulan jumpa doc utk tgk tekanan darah aku...kalau tinggi lagi, doc cadangkan aku masuk ward...darah tinggi aku bukan mild2 dah...memang super duper tinggi...cian aku kan? tapi lagi kesian adalah ANAK2 aku...huwaaaaaaa!!! pagi petang siang malam aku dok pikirkan nasib anak2 aku kalau aku sakit berterusan camni...ya Allah sembuhkanlah penyakitku ini...hanya padaMu ya Allah aku bermohon (T_T)

9 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

yaAllah mie, sejak bila ni? ko take care. jangan culas makan ubat. control makan jugak ok. :)

Tanpa Nama berkata...

ala, sebab dah tembam la tu.. diet je, beli exercise basikal, tolak 10kg, semua ok, ubat2 ni buat teruk lagi, satu family merana tau.

memon berkata...

4everinlove, love uself and ur family, dont love food only

nome berkata...

alya: thanks beb...sorry tak sempat reply sms kamooo...takde mood nak pandang phone, sms atau jawab phone...huhuhu...thanks igtkan aku makan ubat...insyAllah ku takkan culas :)

nome berkata...

tanpa nama la konon: its ok bro! ko tak tau bolehla ckp! tembam pun bukan sebab mkn la...ko bajek org kurus takde darah tinggi ker? darah tinggi ni kena pada sapa jer...tak kira ko gemok atau kurus...

jgn main sebut jer kalau tak tau...but thanks la igtkan suh diet...insyAllah, sapa tak nak kurus kan?

nome berkata...

memon: of kos i love myself and myfamily..ada tak i mention i love food? nope right...nway thanks :)

::SMY WORLD:: berkata...

Take care... Kalau dah Kena mkn ubat, mkn je... ikut apa kata doc... pedulikan org lain....

nome berkata...

smy world: thanks u :)

Ann berkata...

I pun br kene mkn ubat darah tinggi dah 4 bln ni.. dulu debab la. Sbb sakit ni dah turun 15kg dok klua masuk sepital.. huhu.. tp dah kurus ni jd darah rendah plak.. hmmm.. camne.. ubat takut dah nak tinggal..