Selasa, 21 Jun 2011

Meraikan Hari Bapa Mertuaku

SELAMAT HARI BAPA!

Masih tidak terlambat utk aku ucapkan kepada semua kaum lelaki yg bergelar bapa…MEMANG KAMOO ADALAH YANG TERBAEK!

Penoh jadual wiken aku dengan meraikan hari bapa dengan insan tersayang terutama sekali SUAMI, ABAH DAN ABAH MERTUAKU...

Ikut cara masing2 nak meraikan hari bapa…ada sesetengah org..meraikan dengan membeli sejibik kek..ada org lain..bawak mkn kat luar…ada jugak bg percutian kat bapa...depends


Tp aku lain…ekeke…selain makan2…aku bawak pegi main bowling….kahhhhhhhh…asalnya nak gi karok, tp full la pulok…maka ke bowling je la…tp sayangnya abah mertua ku tak dpt nak main…kaki sakit…maka abah dok tgk kami main sambil jaga cucu2…biar kami yg main…keh keh keh…apa punya menantu da…selamat hari bapa abah! We loves u!


Esok bersambung part meraikan hari bapa aku pakej sekali dgn besday mak aku di semenyih…nantikan…tungguuuu!!!!



beginilah meriahnya umah mertua aku kalau 2 bersaudara ni dtg...leesya dan anis udah cam sebaya jer...tp masing berbeza umo..anis dah 5thn...anak aku 3thn...



apa yg aku senyumkan tuh...nama pun menantu kan...haruslah senyum 24jam bile dengar mak mertua bercerita...bodek la katakan...keh keh keh...



cucu2 yg sgt rapat dgn tok abahnya



comelkan rabbit2 nih....umo baru 2 minggu...



tp leesya sgt berani ooo...aku pun takut nak pegang...tp dia sempoi jer..siap letak2 atas badan lagi...anak aku mmg rock la..



tak sabar nak pegang


dengan beraninya dia pegang rabbit tuh...





rilek betol...aku plak yg cuak



ingatkan dia berani pegang baby rabbit jer..sekali tidak yer puan2...dengan mak2 rabbit dia pegang sekali...



lepas dah lepak kejap kat umah, kami berangkat pegi ke ole2 seksyen 18..dekat je dgn umah...motip utama nak ke karok...tp non bilik yg best, maka berbowling je la...



my lovely dotter....aleesya...


anak sedaraku yg comel...anis batrisya



jalan beriringan tangan lagi...comel tol derang berdua nih...udah cam kembo plak..




walaupun gambo ni kabur, tp aku nak tempek gak...nak menunjukkan betapa akrabnya mereka berdua...



sebelum main, isi pewot dulu...pewot org2 besar tak penting, tp pewot anak2 nih yg penting



aritu mmg best, sbb aku rasa aku ada 2 org anak perempuan...aku suapkan mereka, aku mandikan mereka, aku main dgn mereka...bile balik..aku menangis...nangis sbb tinggalkan anis...mak ngah sayang anis...huwaaaaaaa!!!!



aku decide 2 game setiap seorang...ada 4 org kesemuanya kecuali abah..cian abah...kaki bengkak...



anak2 perempuan ku yg comel



bukan main pandai lagi budak2 kecik nih...pose tak hengat...aku plak? key in nama setiap seorang...dah lama x main bowling nih...



aku dan abah...lawak la pulok...tgk screen sampai camtu sekali...masyAllah



inilah dia pom pom girl yg paling lincah dan paling bingit...semua lane dia terjah...haih!



dimulakan oleh en somi...boleh tahanlah...lane pertama semua cemerlang...


ewah...ada gaya!


second peserta adalah ibu mertuaku...terer tol mama main...kelas u!



first balingan terus strike! cayaklah mama!



inilah pesaing terdekat aku...Farhan...my second last adik ipar...terer oo dia main...asik strike dgn spare jer...


aku dgn gaya ntah hapa2! kahhhhhhh...tp strike tuh...terus rasa nak kembangkan idong (^_^)



gaya cam nak berenang pun ye gak


beginilah kami yg seronok sgt dpt main bowling...nak abiskan 2 game tu pun makan masa 2jam lebey...apa taknya asik gelak jer...betapa hepinya kami...



inilah gaya bebudak ni setiap kali kami buat spare or strike..berpeluk jer...kiut sungguh!



see? first lontaran...semua pakat strike kecuali en somi dpt spare...takpe2...for fun jer..



game pertama aku dpt tempat kedua dgn markah 115...yg bawah sekali tuh...farhan dpt 130...


inilah gaya bapak mertua aku jaga cucu2nya...thanks abah!


anis dgn gaya otomennya


second game aku dpt first place...tp markah sket la...97 jer...


ini markah keseluruhan...boleh la...kalau dulu boleh la hentam sampai 170 per game...now tak boleh la...dah tua rasanya...ekeke


now jom balik...


sampai umah...terus aku buat susu utk bebudak nih...tak lama lepas tu...terus hanyut



so sweet...tdo pun nak pegang2 tangan...



sementara budak2 tu tdo...meh kita pulun mkn kek....sambil nyanyi lagu "BAPAK...BAPAK...ENGKAULAH RAJA HATIKU....BILA KU BERDUKA...BLA BLA BLA"



HAPPY FATHERS DAY TO BOTH OF U...



alolololo...so sweet!



my turn plak suapkan en somi...so bersambung next entry keraian dan mkn2 di semenyih...insyAllah

6 ulasan:

Ryn berkata...

meriah korang!

nome berkata...

ryn: meriah bangat!

Mrs. Simplicity berkata...

tgh aku baca blog ko, nmpk ko komen blog aku. email masuk. kahhhhh.. berbalas kunjungan gitu. ewah! mmg meriah betul semua pun enjoy. korang sefamily mmg terror la main bowling. kalau aku, aku tarik diri kot. kahhhhh... leesya dgn anis sama besar kan? syok nye tgk diorg 2 org. even tak selalu jumpa kan. hope niadel gitu la bila besar nnt. huhu..

nome berkata...

alya: oh ye ke beb? berbalas kunjungan mesra nampaknya...gitulah kita ni kan...nak tanya kabar...menerusi cyber la...hope hbgn frenship kita semua nih berkekalan hendaknya...amin

terer? idaklah terer sgt...jarang sgt kami berbowling...so bile dpt chance bermain sama2...mmg rasa meriah..seronok sgt...lg2 semua minat main bowling...mmg seronok!

aleesya dgn anis nampak cam sebaya..padahal beza 2 thn tuh...mmg derang berdua sgt rapat..cam adik badik..even masa nak berpisah, semua menangis...dgn aku2 sekali..huwaaaa...

insyAllah anak2 ko rapat...nama pun adik badik...beza umo pun tak jauh...mesti rapat giler...like u and your sister...

Mudd berkata...

sangattt...meriah..siap bowling tuuu....cayaklah kak..!

nome berkata...

mudd: meriah sesangat! kalau kita berdua, pasti lagi gamat...sure kecoh yo!