Isnin, 27 Jun 2011

Lawatan ke AQUARIA, KLCC

Hari Sabtu kami terjah AQUARIA, KLCC

ingatkan tak ramai orang, tapi ramai giler dengan budak2 sekolah...sib baik aku jumpa anak aku...almaklumlah, penglihatan amat terhad sbb budak2 sekolah pakai baju putih...aleesya pun sama pakai baju putih...so ada konpius di situ...kahhhhhhhhhhhhh

mmg unplanned nak ke Aquaria nih...ate bosan dok sangap kat umah...maka en somi terus mengajak kami ke Aquaria...orait la tuh!

ish malas nak celoteh panjang...sambil tgk gambo sambil aku citer...cam biasa..

nota sipi: yahoooo!!! SEPAH JUARA...memang tepat sangkaan aku...sapa2 yg kalah dan nak belanja aku tuh...sila tunaikan hajat anda...aku claim nih! kahhhhhhhhhhh


kami sedondon putih...weeeeee :)



pose dekat pintu masuk Aquaria



sesapa berminat nak terjah Aquaria nih, sila tgk rege2 yg tersenarai...aku? 3 org termasuk bibik yg bukan warganegara Malaysia hanya RM105...aku tak sebut yg bibik aku ni Indon, kalau tak sure top up lagi 10 hengget...kahhhhh...bohong sunat...sib baik ikan jaws tak baham....



tickets kami



kami berbackgroundkan ikan piranha...tatotnya!!!!



seram tgk gigi dia...agak2 kalau celak kening aku tumpul, leh mintak ikan ni asahkan...ada bran ko? kahhhhhhhh



korang nampak tak apa yg aku pegang tuh? cuak gak la nak pegang pada mulanya....tp bile tgk bebudak sekolah selamba jer, takkan aku nak kalah dgn derang plak kan...ekekee...



aku pegang tapak sulaiman oooo...kagum..kagum...rasa? keras cam batu...tak lembut pun...



ha...yg ni namanya Belangkas...



ni namanya tikus air...bapak besar...leesya tgk dgn penoh kagom....



aku yg ala2 berani...walhal takut oooo



besar kan? dia ni lagi besar dari anjing tau...



comelnya memerang nih



animal ni namanya Musang apa ntah...tp mmg besar la...geram je tgk!




aku tgk gambar ni pun dah rasa geli geleman...xpelah, meh aku citerkan asal usul katak..gambar di atas ni adalah gambar mula2 katak terjadi...ni telur katak



pastu fasa kedua, akan bertukar menjadi berudu



ni fasa ketiga



fasa keempat, lalu menjadi anak katak



dan fasa terakhir adalah BAPAK SEGALA KATAK...eeeuuuwwww!!! geli la!!!



kami bertiga...yeeehaaaa!!!



aku bergambar bersama Giant Alligator Fish



Bibik plak bergambar dengan Giant CatFish



welcome to underwater Aquaria...itu adalah Si Jaws yg jinak



besar tau jaws2 nih



teruja dan seronok dok bawah air



"ko seronok tak bik?" kalau ko geleng, mmg nak kena kunyah jawabnya...



aleesya yg dok terlompat2 sbb seronok nampak byk fish




anakku Aleesya...



"abang...abang...meh sini...ada org nak bg fish mkn nih" teriak aku memanggil si somi....



wow! kagum tol aku dgn org aquaria nih...kalaulah aku yg bg makan, xde maknanya nak bg sekor2...aku campak je baldi makanan tuh then terus pecut naik darat...takut oooo!! lagi2 kalau nampak jaws...kahhhhhhhh



ish, tak dpt nak describe camne perasaan kami bile dpt masuk Aquaria...sbb kami mmg suka sgt tgk binatang...peace yo!



tak pejam2 mata kami tgk makhluk ciptaan Allah nih...syukur sgt2



ikan kerapu yg dah tak larat nak berenang...



jaws yg hensem!



kami somi isteri di bawah badan Jaws



kami bertiga bergambar kat tepi underwater tuh




si ayah yg khusyuk citer kat si anak ttg ikan2 di dlm aquarium tuh



leesya kagum dan takut sbb fish2 kat situ sgt besar



"Besarnya fish2 ni ayah" sambil buat muka terkejut...kahhhhhhhhhhh



bibik amik peluang bergambar....nak tunjuk kat org Indon katanya



hampir 3 thn bibik bersama kami...alhamdulillah syukur...



antara animal2 laut yg ada di dlm Aquaria









so demikianlah lawatan kami ke Aquaria...sekiranya membuat anda semua tertawan, apa kata anda semua pakat terjah ujung minggu ni nanti (^_^)



kami singgah ke kedai cenderamata Aquaria...leesya yg tertarik dgn anak patung tiger putih nih



dah abis sesi Aquaria, now sesi mengenyangkan pewot plak...kami mkn kat Food Court KLCC jer...en somi amik pizza large....seyes sedap...



aku ngan bibik masing2 mkn bihun sup dan mee sup



menyuap leesya mkn



on the way nak balik ke parking, boleh plak terserempak dgn BFF aku...dulu single mingle je masing2...now masing2 dah bergambo dgn anak2...ekeke...cam tak caya jer...rindunya aku padamu Lin...semoga plan kita nak berFamily Day nnt berjaya yer...

8 ulasan:

Aiza Haris berkata...

ehhhh rasa cam dh naik rege jek tiket masuk tu....

Mudd berkata...

akak..ape kaitan musang itu dgn aquaria? :P

Ryn berkata...

like white too!

tk pernah jejak lg aquaria nih...

nome berkata...

si tuan puteri: ha ah...naik dari dulu...dulu masuk 28hengget jer...now dah 35 hengget...ish3x...silap2 tahun depan up lagi...

nome berkata...

mudd: kahhhhhhhhh....ontah la adikku gorjes...akak ko ni pun blur..akak rasa Aquaria nak pelbagaikan animal..mungkin esok lusa, bakal ada gajah dan zebra kat dlm tuh..kita mana tau? jeng3x...

nome berkata...

ryn: i like white threee!!!!

soon, bile aishy dah besar sket...leh la bawak ke aquaria...mesti best...

Mrs. Simplicity berkata...

masuk aquaria rasa nak snap semua binatang. aku aritu siap habis bateri camera ko. kahhhhhhhhhh.. apa pun, anak2 enjoy sgt kan masuk sini. kita pun seronok tgk hidupan laut bersaiz giant. me, best nye ko dpt tgk siorg bagi makan ikan tuh. isk, time aku dulu takde. wrong time dtg.

nome berkata...

alya: camera aku pun abis bateri...tp sib baik sempat amik gambo dlm aquaria tuh...mmg koleksi binatang lagi byk dari dulu...tu yg double best tuh...

aku dpt gi pun time dah ujung org aquaria tu bg binatang mkn...xpe, next time kita gi sebelum pukul 3 ptg...sbb derang bg kul 3ptg...