Khamis, 9 Jun 2011

HAMBOI MERAHNYA MAK NGAH!!!

lupakan saja pasal ejaan 'wedges' atau 'wages' kat entry aku sebelum nih...apa2pun ianya tetap sepasang kasut...nak sgt omputih kan? janji korang paham sudah....ada yg kata aku eja 'wedges' mmg dah betul dah....ada yg kata 'wages' yg betol...takpe2..small matter je tuh...senang citer sebut je dlm bahasa melayu..."kasut tinggi yg sgt tebal"...sure korang tersangat la paham....kahhhhhhhhh (^_^)

ok..ok...jgn melalut sgt cik nome oooiiii...citer psl entry ni plak...ok camni citernya...sabtu lepas aku berkampung di umah parents aku kat Semenyih, kami datang untuk memenuhi undangan sepupu kawen dan kenduri tahlih arwah makcik aku yg ke-100 hari...memang tersangat meriah! penoh dgn sedara mara kat kampung...udah cam hari raya....spt biasa, umah mak aku akan jadi gamat bile dah berkumpul ramai2 nih...syok ooo!!! kalau sempat aku citer next entry...kalau tak, akan ku pendam dan rendam segala citer dan gambo dlm camera aku nih sampai bila2...keh keh keh...

ok berbalik pada tajuk entry aku kali nih, apasal aku letak tajuk cenggitu ek??? sebab apa tau? sebab aku, en somi dan aleesya pakai serba merah pada hari yang sangat terik....ooowwwhhh sungguh aku menyesal!!! dahlah panas mencecah 40 darjah, plus aku dan family pakai kaler HOT...maka berganda2 HOT la kami anak banak aritu...peluh tak yah ckp lah...turun mencurah2...sumpah aku menyesal...tobat nak pakai kaler merah di kala cuaca yg terik kontang itew...so moh layan gambo aku yg tak berapa keping tuh...


mak apak aku dengan cucu sulungnya...insyAllah cucu kedua akan pulang ke Serdang minggu depan...



my family yang serba merah ala2 mak ngah...tapi kenapa mak ngah ek? asal merah je kena pakej dengan mak ngah? sian mak ngah...dia tak bersalah tau ;P



me and my beloved mom



mak aku dan anakanda Aleesya di tepi kolam ikan...disebabkan aleesya ni sgt suka dgn kolam ikan, maka dengan baik hati atok dan wannya membuat sebuah kolam ikan kat umah semenyih...kolam tu baru je siap...mak..mak..membazir rasanya...nway thanks mak abah...sayang mak abah sangat2




awat wan pejam mata nih? wan dok imagine konon2 wan dan aleesya berada di atas kapal Titanic...sebab tu wan pejam mata...kahhhhhhh...ya ampun mak :D



4 dara pingitan...auuwww!!! jangan mare!



kami keluarga merah bergambar di tepi kolam...tapi bibik...dok sibuk nak interprem...eeeiii...



gambo candid by en somi..keta kena parking jauh sbb umah sepupu kekurangan space utk parking keta...so moh semua exercise!



inilah dia sepupu yg kawen pada hari tuh...Selamat Pengantin Baru to both of u...semoga kekal bahagia hingga kiamat k!



bersanding dlm panas...mmg panas sgt2 masa tuh...cian pengantin...



seperti biasa, anak aku selalu diculik by sepupu2 dia...dari sorang ke sorang anak aku kena pass...kira ok lah tu, ramai yg nak tolong jaga...so dptlah aku makan dgn senang hati...lalalalalala...



inilah pengantin lama...kahhhhhhhh....



lepas abis majlis org kawen, masuk je dalam keta dan dpt je air-cond, terus aku bagi dia minum susu...terus je tido lena...cian dia...penat sgtlah tuh...

6 ulasan:

LeaKhalid berkata...

salam kak mie

here i am

kembali berblogging...hehehe

ade mase2, jenguk2 ler blog lea eyh...

ingin kembali memeriahkan dunia blogging.. :)

http://www.kelabjutawan.org/index.php?ref=lea010104

Jue @ atanayuiman berkata...

pengantimn lama yang lagi hot kan.. sebab dah merah.. hehe

nome berkata...

lea: oohhh...ada pun kamoo...welcome back! di alu2kan jd blogger tegar...jap2 lagi akak terjah k...

nome berkata...

jue: mmg super hot! bukan hot apa pun..tp hot dek kerana sang mentari yg menyahang...berpeloh-peloh kami...

Mrs. Simplicity berkata...

me, aci tak tanya ko bape harga mak ko buat kolam tuh? mak teringin nak ada kolam tu kat rumah dia. kalau aku dpt bonus nanti bole hadiahkan. ewah. tapi kalau puluh riban kena la buat ansuran. hehehe.. mmg cantik kolam mak ko tu. sejuk mata memandang. port baru nak posing time raya ni. :p

nome berkata...

mak aku teringin sgt nak buat kolam ikan utk cucu2nya...so aku tanya kat pakcik aku, bape RM diperlukan nak buat kolam tu memandangkan pakcik aku kontraktor buat2 umah...so pakcik aku ckp lebey kurang RM1K...kalau dgn org lain aku tak tau la...tp dgn kami hanya RM1K jer...so aku bg $$ mintak pakcik aku buatkan...dlm masa seminggu siap...dptlah realisasikan impian mak...

aku rasa kan beb, lebey kurang dlm RM1-2K buat kolam ikan ni kot...