Jumaat, 10 Jun 2011

Aksi2 Aleesya

esok dah wiken...yeehaaa!!! sure korang berjalan sakan esok...sbb esok lusa je last nak bawak anak2 jalan sempena cuti sekolah...dan esok jugak parents2 sibuk uruskan persiapan anak2 nak pegi sekolah isnin depan...skrg ni aku tak rasa lagi kesibukan tu semua...sok, bile leesya dah start sekolah...sure aku la org pertama yg sibuk giler2 nak siapkan anak ke sekolah...teruja i tau (^_^)

biler bercerita psl anak...tetiba aku tingat aleesya kat umah...anak dara aku tuh skrg nih dah pandai macam2...salah satunya, pandai merajuk...pantang aku tinggi suara sket, merajuk memanjang...siap berlari masuk bilik tuh...pastu tutup pintu bilik kuat2...ewahhh!!! geram jer...pastu suka buat muncung sedepa yg boleh gantung hanger...haih! lagi satu yg paling aku tak tahan, suka sgt ajuk cara aku marah...bile aku dok cekak pinggang sambil bebel2...dia pun bolat2 tiru cara aku cekak pinggang..pastu bebel dlm bahasa pelat2 dia tuh...rasa nak geget2 jer peha dia tuh...eeeiiii..gggrrrr...tp nak gelak pun ada gak...sbb cara dia buat tu cam mak nenek...


rindu plak kat anak dara aku tuh..rasa tak sabar nak balik main dgn dia...seronok sgt...ilang rasa stress...aku sgt bersyukur diberi peluang menjadi seorang ibu...aku rasa kehidupan aku skrg lengkap dgn kehadiran aleesya...semoga aku dapat menjaga amanah Allah ni dengan sebaiknya...


entry kali ni byk terselit gambar2 aleesya sewaktu di semenyih minggu lepas...



kami on the way nak balik ke kampung...masing2 teruja



see? semua org bergumbira...



bibik pun lagi la hepi...



sampai je kampung, terus tdo...



abah dan pakcik aku yg sibuk berborak...mmg seronok sgt dok kampung...nyaman jer..




camni la org2 dah pencen kan...berborak, berkebun, pastu tgu anak cucu balik...sayu plak aku rasa...esok aku pencen camne ek? camni gak ker?




aleesya yg sonok berjalan2 kat taman umah mak...bunga atas kepala tu aku yg letak...kahhhhhhh..dah cam mak nenon plak...



byk gambo aleesya kat entry nih...mmg saja aku letak byk sebagai kenang-kenangan...so kalau ilang, aku leh amik kat blog jer...blog ni aku dah anggap cam diary idop..



gambar ni en somi yg amik...nak belajar berphotoshoot...ekeke...tp tak terer la..baru merangkak2...





dpt plak en somi ni curi2 tangkap gambo kapal terbang nih...padahal jauh melangit tuh...



puas leesya main kejar2 laman umah mak...sorang2 dia je...sepupu2 dia yg lain tgh tdo







rasa sebak pun ada gak bile tgk gambo aleesya nih...rasa baru je kuar dari perot aku aritu, now lagi 2 bulan dah berusia 3thn...cepat tol masa berlalu...tup tap tup tap...tak lama lagi aku dah nak bermenantu...ewahhh!!!!




now time makan plak...



kami bergotong royong kemas umah mak



aleesya plak sibuk memunggah majalah...



sgt 'rajin' kemas umah..haih!



sekian saja...kita jumpa minggu depan yer...ciuman dari aleesya...muahhhh!!!

10 ulasan:

Norsi berkata...

Keletahnya anak daramu yg sorang ni mie.. pandai posing

Mudd berkata...

akak, terrer aleesya bergamba.. sure dia dapat dari mummy dia.. :P

nome berkata...

norsi: dia mmg suka posing2 nosi..serah kat dia kalau bergambo...suka tol kalau ada camera...ekeke...nway norsi takziah di atas pemergian arwah kwn nosi...boleh mie tau sapa dia? mie kenal ker? kwn sekolah rendah kita dulu ker?

nome berkata...

mudd: kahhhhh...ontahlah dek gorjes...akak tak tau lah dia belajar dari sapa...dari akak kah? kahhhhh....mungkin kot...sbb ibu dia pantang nampak camera gak...

Mrs. Simplicity berkata...

aku dah baca lama, ni baru kesempatan nak komen. ater kalau komen nak bejela gak. kahhhhhhhhhh... skill en faizal dah ok dah ni, lepas ni bole la leesya masuk contest! kahhhhhhhh dah la leesya fotogenik. camera loves her. santai je tgk korg anak beranak bila balik kampung. nyaman je kan?

nome berkata...

alya: kalau faizal baca statement ko nih, sure dia kembang semangkuk...tp idaklah terer sgt...dia perlu belajar menembak lagi...masih lagi kurang sana sini...xpe2..slow2 kayuh...

mmg kami suka balik kg...ilang rasa bosan dgn kesesakan ibukota...rasa relase sgt...lg2 bile ramai berkumpul...mmg seronok..cam hari raya kekdahnya...jemput la ke teratak kami kat semenyih beb...kedatangan kamoo dialu2kan...

Mummy NA berkata...

semua pakai warna putih suci ..i loikeeeeeeeee

nome berkata...

k.noor: i loikeee it tooo :D

Norsi berkata...

mie.. member yg meninggal tu member masa sek teknik. rapat gak ngn dia. dia pun br kawen dua bulan lepas. ALLAH lebih sayangkan dia..

nome berkata...

norsi: lahai...semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman...amin

al-Fatihah