Isnin, 9 Mei 2011

Family Day Bersama DIGI @ Sunway Lagoon

hai geng blogger...korang rasa tak apa yg aku rasa? aku rasa bahang ya amat, cuaca kat luar amatlah terik...abis kuar peluh 7 keturunan...giler arrr!!!! apa2pun syukur...sekurang2nya org yg meniaga akan untung perniagaan kalau jual2 makanan...tol tak? alhamdulillah

minggu lepas ada aku canangkan nak gi family day bersama DIGI kat Sunway Lagoon...maka pegilah kami beranak-anak ke Sunway ari sabtu lepas...tepat kul 9 pagi kami dah tercanak kat depan pintu Sunway...panas membahang tak yah ckplah...dari kulit aku cokelat2 boleh turn jadi sawo matang...kahhhhhh...sumpah aku tipu! of koslah dari nescafe susu turn menjadi kopi itam...wakakaka (^_^)

sepatutnyer family day camni, ko gembira ye tak? tp aku jd hangin satu badan, pagi2 lagi aku dah baran dah...apa taknya, aku hengat Digi cover la tiket semua anggota family...tp non ado yer...cover laki aku sorang jer...aku kena RM70hengget, bibik kena RM90 hengget dan anak aku Aleesya pun kena charge gak..walhal anak aku spttnyer free sbb bawah umo 3thn, tp ketinggian anak aku udah melebihi 90cm...maka kena charge jugak RM58 hengget...bape dah tuh? total semua dah RM218..gilo apo! so pejam mata je la bayar...xkan nak patah balik dpn kwn2 en somi lak kan...

tu baru tiket ye kwn2...ni nak citer psl mkn plak...makanan dari luar not allowed! tp alhamdulillah aku berjaya seludup makanan leesya...bolehlah dari takde...cian plak anak aku nnt...korang bygkan nasi lemak bodo2 jer satu tupperware kena bayo RM15 hengget nett! air mineral kecik kena RM3 hengget sebotol....pergghhh!!! yg DIGI plak boleh plak bagi kupon RM20 hengget jer...mana cukup beb! haruslah kuar $$$ kan utk tampung perot yg lapo...so aku beli la 3 kotak nasi ayam...satu nasi berharga RM15...cuba korang darabkan...ish3x...mmg masuk dalam tu makan RM jer...itu lom campur dgn pelampung..seketul pelampung RM30...kalau tak bocor or rosak mana2..baru la dia pulangkan deposit RM15...haih! sib baik nak gi kencing dlm jamban, x kena charge....kalau kena charge....mmg aku rasa nak BAKO JER!!!! MOH KITA BAKO!!!

lagi satu, setiap tempat yg ko pegi dlm tu, ada cameraman berkeliaran..derang akan offer utk amik gambo kita, kalau kita suka gambo tu bolehlah beli, kalau tak suka, tak yah beli..no paksaan..tp sure nafsu ko akan terbeli gak sbb gambo2 derang amik tu mmg cantek2....sekeping gambo RM35 hengget....kalau ko sebat 5 keping...dptlah rege promo RM100 hengget...tak pasal2 aku dah teracun, aku pun amik lah 5 keping terus...melayang lagi $$$...haih!

moral of the story: dari ko berkelah ke Sunway Lagoon...baik pegi Bukit Gambang Resort...lagi berbaloi2!!!!

oklah...benda dah lepas x guna dikenang....kalau dikenang, wajib aku sawan...huwaaaaaa!!!! tp tu lah...rezeki Allah kita tak boleh dijangka kan...money comes money goes! tu adat....tup2 arini aku dpt email dari 'e-Bayarbalik LHDNM'... duit cukai yg aku terlebey bayar...sudah diganti oleh pihak LHDNM...so jap lagi aku nak pi terjah...alhamdulillah syukur!


Selamat Hari Ibu utk semua kwn2 yg sudah bergelar ibu, tidak lupa juga ucapan khas dan mesra ini ditujukan kepada bondaku yg terchenta Puan Umi Kelsum Mahmood dan bonda mertuaku yg vouge Puan Faridah Hussin..i love u mom!



ari sabtu yg super terik...kami beranak-anak on the way ke Sunway Lagoon...masa ni ceria je memasing sbb tak tau apa akan berlaku...



sampai sudah



aleesya yg sgt penakut dgn maskot...apa jugak maskot yg lalu, sure dia jerit histeria...haih! camne nak celebrate besday thn nih...ibu baru nak plan something yg perlukan maskot...



sanggup ooo tangkap gambo jauh2 si aleesya nih



kami bergaya dgn spek masing2...



ok tak spek aku nih? bersusah payah aku cari spek ni ari jumaat lepas kat Pavillion...semata2 nak berfamily day di Sunway...last2 jumpa gak yg berkenan



bibik dan aleesya



kalau dedulu masuk sunway pakai gelang kertas tu kan..now pakai jam pulok...lepas ko dah abis poya2 kat dlm sunway, ko pulangkan jam ni dlm keadaan elok, derang akan pulangkan refund RM10 bagi setiap jam...korang paham tak apa yg aku ckp ni ek? buat2 paham dah la yer...ekeke...



kami sefamily depan pintu sunway...time ni lah mamat2 cameraman mengekor nak amik gambo..kalau ko boleh lari, silalah lari!!!!


en somi and his bff



sebahagian bebudak DIGI



tersesat sorang mamat koboi...so culik jap amik gambo



ini gambo sebelum kami naik bot basah...suka suki aku panggil bot basah...sbb bot itu langgar air



bibik x mo naik..gerun katanya



inilah bot basah tuh...xde org snap gambo aku dlm bot basah...maka aku amik gambo depa2 jer



en somi senyum sampai ke tinga...almaklumlah dia sorang je yg ditaja...aku? senyum2 kelat...leesya lagi la...stress sbb kepanasan...



kami bertiga..



buah hati pengarang jantung..bile rasa nak marah jer, cepat2 tgk muka anak..sejuk terus ati aku



aku bersama dgn salah sorang boss DIGI...



yg ni gambo kat mini Zoo Sunway Lagoon



ayah dan anaknya



my roomate



myself



bibik dan aleesya



antara binatang yg ada


cik kura2 gergasi



memerang


aleesya make over pakai baju mandi...bersiap2 nak terjun kolam...sekali masuk kolam, x mo sudah..suka tol dia main air...



inilah gambar2 yg kami beli kat dlm sunway tuh...5 pcs RM100 hengget...







so sekian saja...moh balik...selepas ni entry meraikan Hari Ibu...en somi belanja (^_^)

4 ulasan:

~chekuna~ berkata...

Nome..asal Digi cover laki hang je..nama je famili day kan...cover semua kan kan...daddy alesya keje digi ke..pelanggan digi...

nome berkata...

tulah kak na...geram seh! mmg meroyan aku tau...cover laki den jer...anak bini bibik semua kena bayar sendirian berhad...eeeiii!!! gilak la!

laki den mmg pekerja sebenar di DIGI...

Mummy NA berkata...

lawa spek mata...:p

nome berkata...

noor soadah: tq tq...sila la terjah...