Rabu, 15 Disember 2010

Jamming adalah Hobi Suamiku

selepas je menghadiri jamuan birthday party kat bukit jelutong and sopping brg2 dapo...petang tu dlm kul 5ptg lepas semayang Asar...aku temankan en somi ke studio jamming...since aku bercouple dgn en somi thn 1998 sampailah skrg...aku la yg jd peneman setia beliau ke studio jamming...mula2 dulu masa join jamming...rasa bingit je tinga aku nih..nak pecah tahi tinga aku...but now dah imune...dah ok dah! ekeke...

tp asben aku dah kurangkan xtvt seninya (jamming) ni disebabkan faktor berkeluarga...dlm setahun adala sekali dua je dia ke jamming studio (bukan jauh mana pun studio jamming ni dari umah kitaorg...jarak hanya 1km jer...jalan kaki udah sampai)...tp selepas dah berkeluarga dan mempunyai anak serta komitmen yg tinggi, maka kami slow2 perlahankan xtvt jamming nih...tp aku mmg sokong hobby en somi aku...apa salahnya setelah penat bekerja di opis...layan jamming kat studio leh gak ilangkan rasa stress tuh...elok gak layan muzik..daripada wat benda2 yg tak berfaedah cth cam mengata2 org...tak gitu? :P

"ROCK TILL YA' DROP"


asben aku yg main semua alat muzik tuh...mula2 dia main gitar bass


pastu lead guitar sambil solo

time ni sore somi dah high pitch..nyanyi lagu Manowar rasanya

and lastly main drum..nak lepas gian katanya..


gigih nak mengetuk drum tuh


so moh kita pose and balik..sebelum maghrib kami dah beram..studio ni hak milik kwn baik en somi yg terletak berhampiran umah aku...baru dibuka 2bln lalu...sbb tu semua alat2 muzik dia serba baru...tak mahal mana pun...


aku yg setia menemani en somi...


aku pun melepaskan gian main muzik..berkat menemani en somi since thn 1998 sampai skrg...aku dah bleh main lead guitar and gitar bass...slow2 belajar daripada en somi...aku sempat main lagu Creed and Blink 182...


12 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

pergh me! ko bole main guitar gak eh. aku penah sekali wan nak perturunkan ilmu tp aku ni buta senni gamak nye. ate tak gi class music. hehehe... aku pun suka kalau laki aku jamming dari bujang sebab tau la ape je aktiviti dia instead of melepak dan buat benda tak berpekdah. jamming kat studio kawan tu wajib ye! hehehe...

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- berkata...

perrggh...!! rock habis la kak mie... ekekekeke..

nome berkata...

alya: aku lak...faizal malas nak ajar...tp aku paksa gak...sbb sonok tgk derang main gitar...jd tingin nak main gak...tp faizal idaklah ajar cam kelas music tuh...hat tu siap pakai buku semua...aku tak la...

aku setuju dgn ko...daripada melepak kat kedai kopi ngorat awek...baik jamming...keh keh keh....tp bukan selalu la yer...aku dah warn dia awal2...lg2 dah ada family nih..setahun bleh la kalau nak main sekali dua....kejam tak? kahhhhhhhh

nome berkata...

jue: semangat je rock...orgnyer tak rock mana pun...ekeke....

mamashasha berkata...

ya allah nome....u rock bebehhhhhhhh....yeyyaeeeeeeee! (sambil hantuk pale....) tidak kusangka kawan aku sorang ni terror main guitar...solute la beb.....tak yah g kelas music segala pun terror eh....bagus2....later aleesya pun ikut langkah ayah dia..hehe

me kamo semakin selimmmmmmmm.....

nome berkata...

bed: aku idaklah terer sgt sampai nak main lagu metal cam korn and ironmaiden tuh...aku masih belajar lg...tp apa2 pun rock ttp dihati..kahhhh

slimkah aku bed? biasa2 je bed..lom reach target lg nih but aku syukur...tp ada kata2 sinis yg mengatakan tidak percaya pd penurunan berat aku..nak wat camno, molot memasing...mak x kose nak layan noks! watever!!!

A.I berkata...

PERGHHH!! lu mmg rock ooooo!

nome berkata...

k.ai: yeeehaaaa!!! sambil angguk kapla...keh keh keh...

AieZa berkata...

hebat ah ko mie.. aku tatau ko pndai main gitar.. klu smpai terror main 1-2 lagu tu kira terror la gak mie.. hebatt ahhhh.. i LIKEEE..

ye la mie nmpk ko slim.. xpe teruskan.. abai je org yg xpercaya tuh.. xde pekdah pun layan..

nome berkata...

aieza: main lagu biasa2 bleh la za...jgn la ko suh aku mainkan lagu yg menggunakan skill separuh nyawa...mmg ilang akal dibuatnya...kahhhhhhhhh...

selim kah? aku rasa aku lom sampai ke peringkat tu lagi...psl org percaya atau tak tu za...aku x kesah..aku anggap je org2 sedemikian sgt prihatin psl keadaan diri aku...x sangka ko sbb aku bukannya glam pun...tp tetiba jd perhatian org tuh...keh keh keh...

peah @ peps berkata...

lu gerekkkk nomeee!...respek..tabik springggg..hats off!!!

New Entry: Tempat Makan Best Kat JB
New Entry: UTM, Skudai
New Entry: Thistle, JB, Part 1
New Entry: Thistle, JB, Part 2

nome berkata...

peps: wa gerekkkkk...lu pun gerekkk gakkkk...kahhhhh....tq so much lalink!